Posta?
Azt szeretném megtudni, hogyha ajánlott levelem eltűnik, akkor milyen kártérítésre számíthatok?
Az aukciós oldalakon felelősséget vállalnak az ajánlott küldemények után, viszont amikor az általam föladott ajánlott küldemény tűnt el csak a föladás árát utalta vissza a posta.
Hogy is van ez?





be lehet menni a postára reklamálni
lehetőleg, amíg az ügyfélkezelő normálisan áll hozzá, ne ordíts vele, mert valószínűleg nem ő tehet róla
ha az után sem történik semmi, akkor lehet menni a fogyasztóvédelemhez, hogy megkárosítottak, és nem adják vissza a megfelelő értéket










A kézbesítésre vonatkozó szabályokat a postáról szóló 2003. évi CI. törvény határozza meg. Ez pedig kimondja, hogy „az egyetemes postai szolgáltatás keretében felvett nem könyvelt postai küldemény megsemmisülése, teljes vagy részleges elveszése vagy megsérülése esetén a postai szolgáltatót - kivéve, ha a kárt szándékosan vagy súlyos gondatlansággal okozta - kártérítési kötelezettség nem terheli.” A könyvelt küldemény „felvételét a postai szolgáltató írásban elismeri és kézbesítését a címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő aláírásával vagy más módon okirattal kimutatja”.
A levelek közül csak a tértivevényes ajánlott tekinthető könyveltnek. Ha könyvelt küldemény vész el vagy sérül meg, a Posta kártérítési átalányt fizet.
Megsemmisülés vagy teljes elvesztés esetén ez az összeg a szolgáltatásért fizetett díj TIZENÖTSZÖRÖSE.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!