Használtautó kellékszavatossági igény?
Adott egy VW konszernes, 2011-es évjáratú 1.2 TSI CGZ motorkódú autó, melyet járműkereskedő cégként eladom még tavaly augusztusban egy magánszemélynek, 250 e km-el. Beszámolt autó, se szerviztörténet se semmi, tavaly év végén érkezett egy ügyvédi fizetési felszólítás, bőven 50%-al a kifizetett vételár feletti követeléssel, mert vezérlést kell rajta cserélni meg befecskendezőket, illetve állítólagos állapotfelmérés során kiderült (egy olajcsere után) hogy gyűrűzni kell, meg vezérlést kell cserélni, szelepek lógnak, olajpumpában az olaj zselés állagú (motoröblítő adalékot raktak bele az általuk végzett olajcsere során) stb. Közel 1.1 M ft-os árajánlatot adott egy cég, melynek nagy része egyébként a vezérműlánc cseréje. Az autóval kb 1500 km-et mentek 3 hét alatt. A vevő az elállási jogával élne, minket semmiről nem tájékoztatott, egyszer felhívott a vásárlás után pár héttel hogy mintha az egyik henger nem menne, ekkor mondtam hogy beszéljünk az előző tulajdonossal aki évek óta használta, és kértem hogy jelentkezzen, természetesen nem történt vele semmi, majd 4 hónappal később derült égből villámcsapásként érkezik egy ilyen levél. Kérdem én, helyt kell-e állnom, élhet e azonnal az elállási jogával ebben az esetben, mi a "precedens", mibe kapaszkodhatok? Perbe hívhatom a korábbi tulajdonost, hiszen az Ő használatából keletkezhetett a probléma, mi pár km-et mentünk vele, költségmentes állapotban vásároltuk, van erre esetleg mód bármilyen formában? Kellékszavatosságot nem zártuk ki az adásvételiben amivel vásároltuk. Elég elkeserítő, hogy egyrészt ilyen megbízhatatlan autókat gyártanak, másrészt hogy bele kéne látnom a motorba mikor jóhiszeműen beszámolok valamilyen autót, ami 13 éves, és 250 ezer km-et futott. Főleg úgy, hogy amiket említenek, véleményem szerint nagy része kopó alkatrész, amik pedig pluszban merülnek fel, számolni lehet vele egy ennyit futott ilyen motoros autónál. Az árajánlat egyébként pontatlan és túlzó, nagy része a vezérlés cserét fedezi. Egyébként a piaci ár alatt lett értékesítve, nem tudom hogy ez lényeges-e. A követelés nagyjáról számla nincsen, ezt az ügyvéd levelében ki is emeli, továbbá ragaszkodik az elálláshoz, és hogy csak akkor adja vissza az autót az ügyfél (szétszerelt, hónapok óta egy helyben veszteglő állapotában), ha elutalom neki az általa kért vételár + kb 50% követelését. Ebben minden neki az autóval kapcsolatban felmerült költsége benne van, átírás, KGFB, gumik, olajcsere, szervizalkatrészek, trélerezés stb.
Mit tehetek? Próbálom felvenni velük a kapcsolatot, természetesen nyitott vagyok az együtt működésre, kifizetni a javítást, az alkatrészeket, bármit, de nem nagyon hajlanak rá. Bíróságon megállhat a követelésük? Azt tudom hogy a pertárgyérték nagyon alacsony, és hogy sok pénzbe fog kerülni neki, úgy hogy autó nélkül is lesz addig, éppen ezért nem is értem miért nem szólt időben, hogy csináljuk meg vagy találjunk ki valamit.
Mit tegyek illetve mit tehetek?
"használtautó kellékszavatossági igény"🤔
Aki ilyen kifejezéseket használ, azzal mindennemű üzleti kapcsolatot kerülni kell.
(legyen akár vásárló, akár eladó)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!