Befutott youtuberként , tehát a youtube partner program részeseként mennyit lehet keresni mondjuk egymillós stabil feliratkozó ,,táborral"?
Többet is mint 3 milla. Kérdés milyen monetizációk, termékek, együttműködések érhetőek el nálad.
+ a legtöbb yternek nem csak 1 csatornája van.
Mint azt már számtalan hasonló kérdés alatt leírtuk sokan, nem a feliratkozók száma a meghatározó, az csak egy tájékoztató szám, ami önmagában semmit sem jelent. Bevétel szempontjából az érdekes, hogy egy-egy videót hányan néznek meg.
Még pontosabban az előttük, közben és utánuk megjelenő reklámokat. Merthogy a reklám bevételt a reklámok megtekintése alapján kapod, nem a videók után. (És akik reklám blokkolót használnak, azokból reklám bevételed sem lesz.)
Egy Google keresés szerint nagyjából $10-30-t fizet a YouTube 1000 megtekintésenként, de a bevétel mértéke nagyon sok tényezőtől függ, ezér tnem lehet ilyet kijelenteni.
Nagyban befolyásolja a bevétel mértékét, hogy milyen témájú a csatornád/videóid és emiatt milyen reklámokat tudnak hozzájuk társítani. A pénzügyi, banki hirdetések sokkal jobban fizetnek, mint az életmód, smink, egyéb hirdetések.
Az is sokat számít, hogy milyen területről vannak nézőid, mert a közönség országa, a piac mérete és vásárló ereje is nagyban befolyásolja, hogy milyen értéke van a hirdetéseknek. Amerikai nézők után sokkal többet fizetnek, mint a magyarok után.
Eleve a videók megtekintési száma is töredéke szokott lenni a teljes feliratkozó számnak. Ez az évek során képes feljebb kúszni. Ahogy egyre több ember találja meg a videóidat, a régieket is egyre többen lehet, hogy visszanézik. Főleg, ha érdekes és örök érvényű videókat csinálsz, nem olyanokat, amik hamar elavulnak.
Pamkutyáéknak 1,4 millió feliratkozóval kb. 3-500 ezres megtekintés van a legtöbb videójukon. Még a nagyon régi videóik között is sok maradt a párszáz ezres szinten.
Nekik persze van egy csomó több milliós, vagy akár több tízmilliós megtekintésű videójuk is, de ezek főleg a nagyon felkapott, sokat megosztott, valószínűleg sokak által sokszor újra is megnézett videó klipjeik, amik évekkel ezelőtt kerültek fel és azóta folyamatosan gyűjtik a megtekintéseket.
A The VR-nak a fő csatornáján 888e feliratkozóval az idei videóikon 1-200 ezer megtekintés van, csak 1-2 videójuk haladja ezt meg, de a feliratkozó számot meghaladó nézettséggel csak az egy éves, vagy annál régebbi videóik tudtak összehozni - és a több éves videóik közt is ugyanúgy van egy rakás, mindössze párszáz ezres nézettségű videójuk, ami évek alatt se volt képes elérni a mostani feliratkozó számnak még a felét-negyedét sem.
És ahogy a többiek már írták, a YouTuberek többsége nem a YouTube-tól származó reklám bevételekből csinál igazán nagy pénzt, hanem a szponzorációkból, a tartalomban megjelenő hirdetésekből. Arról ők tudnak közvetlenül megállapodni a hirdetőkkel. Annyit kérnek, amennyit nem szégyellnek - na meg amennyit a hirdető hajlandó rájuk áldozni. Ehhez persze tudni kell jól tárgyalni velük, vagy jó és korrekt ügynököt/ügynökséget találni, aki intézi helyetted.
A hirdetések egy egyszerűsített formája az affiliate linkek használata. Akik a te linked/kódod használják, azok után részesedést kapsz. Főleg Amazon és hasonló cégek élnek vele külföldön, de a magyar közönség nem annyira használja ezeket a szolgáltatásokat, a magyar cégek meg nem annyira élnek az affiliate marketinggel.
További bevételi forrása szokott lenni sok YouTubernek a csatorna tagság és/vagy Patreon, live donation és egyéb közvetlen támogatások a követőktől akár plussz tartalmakért cserébe, akár csak úgy lelkesedésből.
Ezen felül lehet még különféle saját márkás termékeket árulni és azáltal bevételre szert tenni.
Ha van valami olyan tudásod, szellemi terméked, akkor lehet könyveket írni, tananyagokat, tanfolyamokat készíteni és azokat árulni, de vannak, akik a használt bugyijukat árulják - mondjuk ez inkább az Onlyfansen szokás, nem annyira a YouTube jellemzője.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!