Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért egyre több az alkohol...

Miért egyre több az alkohol reklám?

Figyelt kérdés
Tudomásom szerint törvény van arra, hogy szenvedélybetegségekkel összeboronálható termékeket, - mint alkohol, dohány, drog, - nem lehet reklámozni országos lefedettségű médiákban. Ennek ellenére egyre több az alkohol reklám! Az sem mentség, ha a végükben a mértéktartó fogyasztásra hívják fel a figyelmet, - mert ez körülbelül az a szint, mint amikor minden Kresz tábla hatókörét feloldó út mögötti sarokra kiteszik újból az "Úthibák!" figyelmeztető táblát - ahelyett, hogy megjavítanák és karbantartanák az utakat! ("Én szóltam, hogy tönkre fog menni a kocsid az általam nem karbantartott út használatától!") Napi szinten tetten érhető, hogy az alkohol vásárlásához fiatal emberek vásárláshoz kellő életkorú emberekkel vetetik meg a szeszt - némi ellentételezésért - így is, - sok esetben pedig képtelenek viselkedni is a felelőtlen mértékű alkoholfogyasztás következményeként! A reklámozás meg még biztatja is erre a reklámokat bámuló embereket!

tegnapelőtt 14:56
 1/6 anonim ***** válasza:
0%
az alkohol finom
tegnapelőtt 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 Senior Séf ***** válasza:
75%
Minden törvény annyit ér,amennyit be lehet belőle tartatni. Az alkoholnak nagyon magas a jövedéki adója, rengeteg pénz folyik állambácsi zsebébe. Így aztán nem törik magukat,eltüntetni a reklámokat.
tegnapelőtt 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
0%
Sörreklámon kívül van más is?
tegnapelőtt 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Hogy emberek minél jobban elbutuljanak. Alkoholmámorba éljék nyomorúságos életüket.
tegnapelőtt 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 Phoney ***** válasza:
100%

"Tudomásom szerint" törvényekben sose bízz, vég nélkül hallottam már ilyen baromságokat csak az elmúlt 15 évben. Ez a törvény vonatkozik az alkohol reklámájra, és ez megengedi: [link]


(2) Tilos közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját


a) sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve – honlap esetén – a nyitó oldalon,


b) színházban vagy moziban 20 óra előtt, illetve gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,


c) egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, és


d) * köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bejáratától légvonalban mért kétszáz méteres távolságon belül szabadtéri reklámhordozón.



Ezt a Magyar Reklámetikai Kódex egészíti ki (tehát az nem törvényileg kötelező, hanem önként vállalt, mert így több szabadságot élveznek), és aszerint nem célozhatnak fiatalkorúakat, azaz nincs alkoholreklám olyan helyzetben (műsor, újság, rendezvény, stb.) ahol a várható közönség nagykorú része nem éri el a 70%-ot. Egyéb korlátozás nincsen.



Egyébként van egy 2015-ös tanulmány arról, hogy akkoriban hogyan változtak az alkoholreklámok, és 2011-14 közt kb. csak annyival lett több, amennyivel több lett a reklámfelület (új tévéadók, stb.), viszont sokkal szezonálisabbak lettek (nagyon nagy része átment nyárra, így többnek tűnik), illetve 11-szeresére nőtt a töményszesz-reklámok aránya (előtte csak 1,4% volt).


[link]


Amúgy nem is csak a reklámmennyiséggel van baj, hanem egy részük egyáltalán nem is etikus. Egyes szlogenek olyan üzeneteket sujkolnak virágnyelven, hogy annyit érsz, amennyit megiszol; munka után inni kell; az életben az ivás a szép; ha jólesne inni, akkor kell is inni. De mivel arra nem utalgatnak, hogy egyszerre nagy mennyiséget igyál, így ez sem tilos.


Hogy miért egyre több, hát azt a legkönnyebb és legkifizetődőbb reklámozni, amit amúgy is akarnak az emberek... kérdezd meg egy másik kategóriában, miért akarunk egyre többet inni.

tegnap 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat minden válaszolónak!
tegnap 14:12

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!