Ha webshopból Magyar Posta kiszállítást választottad milyen negatívum ért?
Tobb szaz csomag ment at rajtam oda-vissza a postaval 20 ev alatt. Soha nem tunt el semmi es mindig celba ert minden idoben. Utobbi idoben az 1-2 ezer Forintos kis dolgokat direkt ajanlott nelkul kerem, megjottek azok is.
Szerintem siman divat szidni, de alapja nincs.
Az MPL futar = csomagos postas
#2-nek pedig: a postai szolgaltatas szinvonala telepulesenkent is valtozik, de pl Budapesten is kerulettol fuggoen...
Az MPL iszonyatosan drága. Ezt a szabályozást, hogy a webshopoknak kötelező az MPL-t felajánlania, csak azért találták ki, hogy a NER még több zsét tudjon bezsebelni, meg hogy a webshop üzemeltetőket mégjobban szivassák.
Az MPL azon felül, hogy drága, nem is jó. Kell nekik 3-4 munkanap, mire kiszállítják és csak annyit írnak, hogy "a mai napon", hogy azon belül mikor hozzák azt nem tudni. És nekem volt, hogy utánvéttel rendeltem, aztán egy nyikhaj srác jött egy olyan hátizsákkal, mint a Wolt, majd közölte, hogy ő csak alvállalkozó futár és nincs nála terminál, szóval mehettem felvenni kápét, hogy a 60 ezret kifizessem.
Mondjuk az MPL még mindig jobb, mint a Sameday.
De ha futárszolgálat, akkor a GLS a non-plus-ultra. Azoknál ha kedden feladják a csomagot, az szerdán itt van, méghozzá az előre közölt 3 órás intervallumon belül.
Szerintem kicsit lassúak és nekem egyébként településenként más-más megéléseim vannak.
A korábbi lakóhelyemen volt hogy sérülten érkezett a csomag, de korrektek voltak, volt rá tűzve emiatt valami jegyzőkönyv, nem ismerem a belső szabályzatukat, nem tudom mi volt az ok, de sértetlenül, hiánytalanul megkaptam mindent, szóval nem gáz. Ott a kisebb külföldi csomagokkal volt állandóan baj, de az a postásnál volt/nem volt, nem csomagküldés. Értesítőt dobott be akkor is, ha otthon voltunk, messze volt a posta, ott meg minimum fél órát kellett sorban állni, meg 10 percig várni mire kitúrták a cuccot, így babával nettó szívás volt az egész. Ott énis NAGYON SOKAT panaszkodtam emiatt, de hivatalos levelek is így jöttek rendszeresen.
A mostani lakóhelyünkön semmi gondom a postával. A postás mindig csenget, kisebb külföldi csomagokat postaládába dob, vagy tudja hova kérjük tenni, ha nem fér bele. Itt a csomagküldéssel egyszer volt fura szitum, de az is inkább vicces, mint negatív. Akkoriban a postai dologozók hivatali idő után 4-6-ig hordták a csomagokat, amire kis dobozos postás autójuk volt. Akkor éppen az sem volt. Felhív emberünk, hogy csomagom jött, de ez valami b*szott hosszú, hát ő azt nem tudja kihozni (2,40-es függönykarnis volt :D), nem tudok-e bemenni érte!? Hát mondom nem, mert gyerekkel vagyok itthon éppen autó nélkül, karnisokkal a kezemben meg nem akarok 20 percet babakocsizni. :D A mi autónkba amúgyis sanszos, hogy nem fér be, hát ezért rendeltem házhoz... Kb. hallottam ahogy vakargatja a fejét a telefon túlvégén, hulla lazán meg is kérdezte, hogy hát most mi a fenét csináljon akkor!? Hát mondom nem tudom, de ezt komolyan tőlem kérdezi? :D Végül betuszkolta a saját autójába és elhozta. Imádtam, jót röhögtünk mindketten. :D Nekem ez abszolút pozitív volt, de valljuk be a posta szégyene. Szerencse, hogy ilyen munkavállalóik vannak!! Írtam is egy köszönőlevelet nekik, hogy becsüljék meg az emberüket! Abban a rendszerben lazán utánam hozta a postás a csomagot a játszótérre is, ha éppen nem voltunk itthon kézbesítésnél. Na azóta már más rendszer, mintha valami vállalkozónak kiadták volna a csomagküldést. Nincs velük gondunk, engem kicsit zavar, hogy nem adnak kiszállítási idősávot. Mondjuk pont mára várok egy jó nagy csomagot MPL-lel, úgyhogy kíváncsi leszek.
Nekem sok csomagom érkezett már MPL-lel, viszont folyamatosan érzem a színvonal csökkenését. Úgy 2020-ig különösebb gondom nem volt velünk, bár akkor sem voltak a leggyorsabbak, de legalább minden flottul ment.
Az első bakijuk a Covid idején volt, ugyanis mivel papám akkor még relatív gyakran adott fel levelet, rendeltem a Postától postakész borítékokat házhoz, hogy ne kelljen bemenni a vírus miatt a Postára (ez még a Covid elején volt, amikor mindenki bizonytalan volt). Legnagyobb megdöbbenésemre kapom az e-mailt, hogy letétbe helyezték a csomagot a postán a faluban. Természetesen megreklamáltam, másnap a futár fickó csak annyit mondott, hogy "De hát ilyet nem szoktak házhoz rendelni, főleg nem magánemberek?!?". Szóval itt nekem az jött le, hogy nagyjából mindegy, mi van a csomagcímkén, mert megszokásból kézbesít :D
Ezt követően viszont a hibák száma sokasodott. Gondolom a vírus, infláció, gazdaság miatt voltak leépítések, meg hát a fizetés sem jó, így egyre kevesebb a dolgozó, ezért túlterhelt mindenki, így nyilván a hibázási arány is nőtt. Sok postán maradó csomagom került teljesen más postára, mint ahová kértem, volt, hogy az ország másik felébe. És ha ezeket nem reklamáltam volna meg, akkor ott is maradnak, maguk nem veszik észre a hibát.
Legtöbbet viszont idén hibáztak, így ma el is határoztam, hogy többet nem rendelek olyan helyről, ahol az MPL szállít. Kezdődött az egész még az év elején, amikoris egy csomagautomatás rendelésem a Posta szerint nem fért be az automatába, viszont mindenféle értesítés nélkül egy eléggé idióta nyitva tartassál rendelkező postán tették letétbe a megkérdezésem nélkül. Tény, itt a feladó is hibázott, mert hibásan adta meg a csomag méretét, viszont az ember elvárná, hogy abban az esetben, ha nem a címzett hibázik, akkor az ő kedve szerint járjanak el. Legalább kérdezték volna meg, hogy melyik postára kérem. Megértettem, hogy ez a protokolljuk, de ez nem ügyfélbarát. Itt fentebb valaki írta a Samedayt, nekem ott pozitív a tapasztalatom, egyszer nem fért be a rendelésem az Easybox-ba, de a futár felhívott, hogy egyeztessünk, mert akkor kihozza házhoz. De GLS-el is volt egy ilyen, hogy lett volna egy csomagautomatás csomagom, de egy megkésett rendelésem ugyanazon napon jött volna házhoz, a futár pedig felhívott, mert ő szívesen beteszi mindkettőt az automatába vagy mindegyiket házhoz hozza. Na, ez az ügyfélbarát hozzáállás.
Legjobban viszont a legutóbbi csomagom verte ki a biztosítékot. Folyékony szappanokat rendeltem (két ötlitereset), pénteken kellett volna jönnie, de hív a fickó, hogy nem tudja kihozni, majd hétfőn jön. Ehelyett szerdán letétbe helyezték a postán úgy, hogy a egyik szappanból egy liter kifolyt és tiszta szappan volt a doboz, el volt ázva. Minden ügyintéző/kézbesítő mást mond, a csomag ezen elmondások alapján egymástól akár 100 kilométernyi távokat tesz meg percek alatt, szóval van itt minden :D
A Postán már csak az segítene, ha tömegesen mondanának fel és porral hintenék az egészet. Ezeken kívül egyébként mostanában napokat kell várni a csomagra, POS terminál egy legenda, az időablak egész napos, de sokszor értesítés sem jön stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!