Egy e-kereskedelmi vállalkozás lemondhat erről a jogáról?
Figyelt kérdés
Egy projektmunkámhoz szükséges belemerülnöm a fogyasztói jogokba és a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletben azt találtam, hogy a termékvisszaküldéssel kapcsolatos költségeket a szolgáltatónak kell állnia, viszont ugyanitt megtaláltam azt is, hogy akkor állja csak, amennyiben ezt vállalta. Ti ezt hogy tudjátok? Egy vállalkozás szimplán lemondhat arról, hogy ő állja ezt?ápr. 24. 17:49
1/3 anonim válasza:
Ez nem "hogy tudjátok" kérdése. A jogszabályban világosan le van írva, hogy elállás esetén a visszaküldés költsége a vásárlót terheli. Nincs miről lemondani a kereskedőnek, mert nincs ilyen kötelezettsége, hogy ki kell fizetnie a vásárló helyett, ha ez jogszabályi kötelezettsége lenne, le sem mondhatna róla. Azonban dönthet úgy egy kereskedő, hogy ezt a költséget átvállalja, de ez semmiképp sem a kötelezettsége.
2/3 anonim válasza:
"megtaláltam azt is, hogy akkor állja csak, amennyiben ezt vállalta"
Így van ahogy mondod. Azaz nem kötelessége. De ha vállalta, és ez van leírva a Működési Szabályzatban, akkor ő fizeti.
3/3 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
máj. 27. 18:02
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!