Lehet kérni, hogy a NAV csak elektronikusan küldjön leveleket, postán ne?
"Azok a magánszemélyek, akik nem kötelesek az elektronikus kapcsolattartásra, de rendelkeznek KÜNY-tárhellyel (ügyfélkapu), a "rendelkezés nyilvántartásban" (RNY) általános jelleggel hozzájárulhatnak az elektronikus kapcsolattartáshoz. Ebben az esetben a NAV a KÜNY-tárhelyet az ügyfél hivatalos elérhetőségeként kezeli és az iratokat elsősorban oda postázza.
Lehetőség van arra is, hogy az ügyfél az RNY-ben kizárja az elektronikus ügyintézést. Ebben az esetben vele a NAV papíralapon kommunikál. Azok, akik kötelezettek az elektronikus kapcsolattartásra, jogszerűen nem zárhatják ki az internetes ügyintézést.
Ha az ügyfél a RNY-ben nem tett nyilatkozatot, a NAV az adott irat vagy ügy jellemzői alapján dönti el, hogy az iratot elektronikus úton vagy papíralapon küldi el.
Az ügyfél bármikor kérheti a NAV-tól, hogy vele elektronikusan tartson kapcsolatot olyan nyilatkozatok esetében, amelyeknél az elektronikus kapcsolattartás lehetséges.
Ilyen kérésnek kell tekinteni azt is, ha az ügyfél a kérelmét eleve elektronikusan nyújtja be. Ha az ügyfél kezdeményezi az elektronikus kapcsolattartást, a kézbesítés következményei a konkrét ügyben ugyanazok, mintha a RNY-ben hozzájárult volna az elektronikus kapcsolattartáshoz."
Lefordítva: Ha elektronikus úton nyújtasz be például egy kérelmet a NAV-hoz, akkor elektronikus úton fogsz rá választ kapni. Ugyanolyan következménye van ilyenkor az elektronikus kézbesítésnek, mintha postán kaptad volna meg.
Ha a RNY-ben arról rendelkeztél, hogy elektronikus úton szeretnéd a kapcsolatot tartani a NAV-val, akkor szinte kizárólag azon keresztül fog veled levelezni.
Ha konkrétan kizártad az elektronikus kapcsolattartást, akkor csak postán fog veled levelezni.
Ha nem zártad ki az elektronikus levelezést, de nem is rendelkeztél róla, hogy elektronikusan kéred a kapcsolattartást, de van ügyfélkapus tárhelyed, akkor a NAV dönti el, hogy miként kézbesíti a leveleit. Nyilván tárhelyre teszi ki elsősorban, postai költségkímélés miatt. Ha ott nem vetted át, akkor idővel postán is kiküldi, hiszen ilyen esetben az elektronikus levelezésnél nem áll be a kézbesítési vélelem, kizárólag a postai kézbesítésnél. Ha átveszed IDŐBEN!, akkor nem küldi ki postán is.
Ha nem vetted át a tárhelyeden IDŐBEN!, közben postázza a NAV az iratot, majd menet közben mégis átveszed a tárhelyeden azt, akkor fordul elő, hogy így is és úgy is megkaptad. Ő nem tudhatja előre, hogy 4 hét múlva mégis átveszed az elektronikus levelet. Addigra már elindítja postán is.
Olyan is előfordulhat, hogy több címre postáz úgy, hogy egyszer megkapod tértivevényesen, egyszer pedig "simán". Ez általában hatósági végrehajtási eljárás keretében szokott előfordulni, amikor nagyon nem mindegy, tud arról az ügyfél, hogy lefoglalták a gépjárművét/ingatlanát, vagy sem.
Az sem mindegy, hogy ha nem vette át az iratot, akkor az milyen okból történt -> Megtagadta a levél átvételét, nem kereste a levelet, elköltözött a címről, vagy a kézbesítés akadályozott volt valamiért, stb.
Mert ha rajta kívül álló ok miatt nem tud róla, hogy lefoglalták a vagyontárgyát, akkor például kötelező ügygondnokot kijelölni részére.
Nem véletlenül vannak ezek a bonyolult kézbesítési szabályok... :)
"Gondolom, tesztelik a székhelyet"
Valószínűleg ez történik ilyenkor. Így tesztelik, hogy elérhető vagy a bejelentett telephelyen, székhelyen, vagy idővel adószám törlés lesz a történet vége. :)
Én is szokszor inkább privátban írom meg, hogy mi a helyzet az idétlen pontozgatások miatt.
A 3-as válasz teljesen helytálló...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!