Jobb világ lenne-e, ha a marketingipar szigorúbban lenne szabályozva?
Laikusként az a benyomásom, hogy nagyjából bármilyen termékről vagy szolgáltatásról is legyen szó, a média óriási szerepe miatt túl nagy hangsúlyt kap a marketing-/reklámipar. Mintha a marketingipar önmagát adná el, nem pedig a terméket. Sokszor mintha egy silányabb termék nagyobb teret tudna hódítani a piacon "csak" a marketingje miatt szemben egy nagyságrendekkel "jobb" termékkel szemben, aminek a marketingjére nem költöttök milliókat. Ez oda vezet (?), hogy - metaforikusan - inkább a csomagolás/külcsíny lesz mérvadó. Tényleg arra képeznek "szakembereket", hogy a social media platformokon elemezze, hogy a célcsoportjuk a nap melyik szakában kattint legnagyobb eséllyel milyen színvilágú/zenevilágú reklámra? Értem, hogy ezzel sok-sok százalékkal több profitot tud egy cég termelni, de nem lenne jobb érzésünk, ha ehelyett tényleges hozzáadott értékkel bíró munkát végezhetnének ezek a kollégák?
Lehet etikusan szabályozni ezt a területet? Kell? Jobb lenne a fogyasztóknak? Mit gondoltok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!