Meska.hu Eladóként mennyire hatékony? Mennyire vagytok megelégedve a meska.hu-val? (Nekem az a véleményem eddig,hogy csak felesleges pénz kidobás, hiába fizetek a különböző kiemelésekért.)
Nem feltétlenül csak az oldalon múlik, hanem jelentős részben azon is, hogy te hogyan használod az adott oldalt. Mivel nem tudom, hogy te hogyan használod, így nem állíthatom, hogy te csinálod rosszul, de ha nem jön az általad várt eredmény, akkor érdemes átgondolni, hogy tényleg jól csinálod-e és hogyan tudnál javítani a te részeden, hogy az esetleg jobb eredményt hozzon.
Az ilyen piactér jellegű oldalakon különösen fontos, hogy a termékeidet úgy hirdesd, ahogyan a vevő keresi azokat. Hiába nagyon jó a terméked, hiába nagyon jók a képek róla, ha a vevő azokkal a keresésekkel, amik neki eszébe jutnak, amikor a te termékedet keresi, mégsem a te termékedet találja meg (vagy semmit, vagy valami más terméket). Irtó fontos ilyen helyen a termék neve, leírása, hogy milyen szavakat, kulcsszavakat használsz.
Próbálj meg a vevő fejével gondolkodni (vagy akár erről felméréseket is készíteni a célcsoportodban) és azzal is számolni, hogy vajon a vevő vajon mennyire buta, téved, elgépel, mennyire él álomvilágban, stb. Lehet, hogy neked evidens egy terméket nyaktekerészeti mellfekvencnek nevezni, mert mondjuk a te szakmádban ez a hivatalos neve, de ettől még a vevő lehet, hogy nyakkendőként, vagy sálként keresi - és ha nincs a vevő keresésének megfelelően megszövegezve a termék, akkor emiatt nem is fogja megtalálni.
Sok múlhat a termékfotókon is. Még ha nagyon jó minőségűek a képeid, akkor is lehet, hogy egy más stílus eredményesebb. Pl. Állítólag ruha jellegű terméket könnyebb úgy eladni, ha minimum egy próbababán, de inkább élő emberen látja a vevő, nem csak kiterítve. Lakást könnyebb olyan képekkel eladni, amin szépen be van rendezve, a kanapé mellett már gőzölög a teád, hogy be akarj kuckózni a tévé elé, ne egy üres, élettelen épület műszaki fotóit nézd.
Nem tudom, a Meska mennyire ad informatív statisztikákat. Látod, hogy egyáltalán van-e keresési találat a termékeidre, nézik-e őket az emberek, netán kosárba is teszik, csak aztán mégsem jutnak el a kifizetésig? Vagy már eleve rá se kattint senki, forgalom sincs? Arról van-e valami statisztikája az oldalnak, hogy milyen termékcsoportoknak mekkora forgalma van, milyen termékeket keresnek az emberek, milyen kulcsszavakra szoktak leginkább keresni? Ezek sokat tudnának segíteni, de sajnos kétlem, hogy ilyesmikkel szolgálnak.
Az is könnyen lehet, hogy akik a Meskát használják, azok jellemzően nem olyan termékeket keresnek ott, mint amiket te árulsz és ezért nem találkozik az oldalon megjelenő kereslet az általad nyújtott kínálattal.
Pl. Egyre több hagyományosan inkább műszaki, kifejezetten számítástechnikai webshopnál látom, hogy megjelentek nem csak a háztartási és konyhagépek, de már tisztítószereket, sőt akár tartós élelmiszereket, édességeket, nassolni valókat is árulnak. Viszont nekem eszembe sem jutna ilyesmit keresni egy számítástechnikai boltban - még úgy sem, hogy egy ideje már tudom, hogy ők árulnak ilyesmit is...
A kereskedelem kulcsa, hogy megismerd a vevőidet. Ők hogyan gondolkodnak, milyen szokásaik vannak, mit hol és hogyan keresnek, sőt milyen szavakat, kifejezéseket használnak.
Pl.van egy egyedi kézműves termék ami mondjuk egy karkötő.
Kézzel készített és a létező összes kulcsszavakat használom az oldal által felajánlott kulcsszavakat is beleértve.
Be vetve minden létező Ai-t.
Fizetek a kereső lista első oldaláért,hogy ott legyek leg elől .Abban a kategóriában és mégis az ötödik vagy ép a hatodik oldalon található a hirdetésem. Már kipróbáltam mindent az ár módosítást is mindent.
Ennek ellenére még a kattintások száma sem növekszik nem hogy a ksárba helyeznék.
Nem várok csodát de a fent leírtak azért igen-igen zavaróak,számomra.
Olyan érzésem van ezek láttán,hogy be vagyok csapva, lenyúlta a pénzt a rendszer és nem teljesül az ami a szolgáltatásban le van írva és előfizettem. Azért tettem fel itt a kérdést,hogy mik lennének a tapasztalatok. Mert eddig igen hangulat romboló hatású a sztori.
Tapasztalt vezetőként van tapasztalatom ebben a témában. Nagyon sok marketinges céggel volt már szerencsém együtt dolgozni és igen megtanultam a miként kell ellenőrizni,hol kell a hibát keresni.
2. vok: nem értem, "...nem teljesül az ami a szolgáltatásban le van írva és előfizettem."
Mi van leírva a szolgáltatásban? Nem hiszem, hogy olvastam. Gondolom, rajtam és a vevőn múlik, hogy lesz-e eladásom vagy sem. Az oldalon miért múlna? Az, hogy ők plusz szolgáltatást kínálnak, nem pusziért, ez nem probléma. Ettől még nem lesz eladva a termék, legfeljebb látogatottabb lesz vagyis nem lett kimagasló, ahogy írod. Miért az oldal a hibás? Nem értem. Karkötőt hirdetsz, amiből 20216 db van, szűrés nélkül. Ez nagyon sok(k) volt most nekem. Viszont, először karkötö néven írtam, rövid ö-vel véletlenül, írd be így is kulcsszóként, csak 41 db van. Vannak termékek, amiből rengeteg a 16-on van, fülbevaló 26662, táska 27060, szintén szűrés nélkül. Egyszerűen ember legyen a talpán, ha ebből szűréssel pont a Tiédet, a megfelelőt találja. Ne keseredj el, meg fog találni a vásárlód, csak idő kérdése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!