Mennyire törvényes, hogy a boltok csak a levásárlást teszik lehetővé, de pénzt nem akarnak visszaadni? Egyáltalán miért jó ez nekik, hiszen úgyis buknak, ha terméket adnak ingyen, nem?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Erre sem kötelezi őket semmi, kivéve, ha a termék nem javítható.
Abban az esetben visszajár a vételár.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert náluk költöd el.
Tényleg nem érted? 🤔
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elöször is, ha NÁLUK vásárolod le, akkor NEKIK van ebböl hasznuk.
Másodszor NEM INGYEN adnak terméket, hanem azért a pénzért, amit más ADTÁL nekik korábban.
Aham ez okés. Vevőmegtartás szempontjából kontraproduktív lehet, mert lehet, hogy egyszer nyert a bolt, de előfordulhat, hogy az az ember soha többet nem megy oda, mondván "nem adták vissza a pénzem", hanem még egy cuccot sóztak rá, ami lehet, hogy már nem is kellett volna neki.
Pont most olvastam egy csizmás esetről, akinek nem adták vissza a pénzét, de jó csizma nem volt, mégis utalványt adtak csak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha egy bolt visszavesz egy nem hibás terméket, azt általában eredeti állapotában teszi, amit utána újból értékesíteni tud újként, vagy újracsomagoltként.
Hibás termék esetén meg nyilván a beszállítónak jelzik, hogy volt egy hibás termék és elszámolnak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezzel is próbálja csökkenteni azon taplok számát, aki csupán azért viszi vissza a terméket, mert időközben rájött, hogy mégse tetszik, vagy mégse kellett volna megvenni.
Ugye te se örülnel egy már használt tévének új áron?
Ismerek olyat, aki azt játssza, hogy vesz egy ruhát, elmegy benne esküvőre, aztán másnap visszaviszi vagy visszacsereli, és ezt rendszeresen csinálja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Vevőmegtartás szempontjából kontraproduktív lehet, mert lehet, hogy egyszer nyert a bolt, de előfordulhat, hogy az az ember soha többet nem megy oda, mondván "nem adták vissza a pénzem", hanem még egy cuccot sóztak rá, ami lehet, hogy már nem is kellett volna neki."
Pénzvisszaadás esetén sem garantálja semmi, hogy csak azért vissza fog menni oda, "ha egyszer már gagyit adtak". Akkor meg miért NE éljen a legalább egyszeri alkalommal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!