Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi a különbség a szegmentálás...

Mi a különbség a szegmentálás és a célpiacok lehatárolása között?

Figyelt kérdés

#marketing #Piacszegmentálás #Célcsoportképzés
2023. máj. 12. 11:45
 1/2 anonim ***** válasza:
Most már nem kell a gyakorit megkérni arra, hogy írják meg a beadandódat, ott van erre a chatgpt.
2023. máj. 12. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Hát...valójában abszolút együtt jár a kettő.

Bár én még más szavakkal tanultam, de maradok a te kifejezéseidnél.


Valójában két különböző irányból érkezve ugyanahhoz a ponthoz, próbálod megtalálni vele a végső célközönséget.


A piacszegmentálásnál, a piacon már jelenlévő és ismert közönséget osztod fel homogén csoportokra, szegmensekre.


A célcsoportképzésnél, eldöntöd, ugyanolyan szegmentációs kategorizálások alapján, hogy kiknek szól(hat) a terméked.


A legjobb ha ezek mondjuk Venn-diagram alapon vannak összerakva.


Ezután ezeknek a 3. lépése a célközönség megállapítása (alias célpiac lehatárolás, ha jól sejtem), ahol a 2. Venn-diagramodat ráilleszted az elsőre, és amik egyeznek, az lesz a fő célközönséged.


Természetesen ez a nagyon leegyszerűsített verzió volt, ettől ez sokkal bonyolultabb, de ez a lényeg.

2023. máj. 12. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!