Mi a különbség a szegmentálás és a célpiacok lehatárolása között?
Hát...valójában abszolút együtt jár a kettő.
Bár én még más szavakkal tanultam, de maradok a te kifejezéseidnél.
Valójában két különböző irányból érkezve ugyanahhoz a ponthoz, próbálod megtalálni vele a végső célközönséget.
A piacszegmentálásnál, a piacon már jelenlévő és ismert közönséget osztod fel homogén csoportokra, szegmensekre.
A célcsoportképzésnél, eldöntöd, ugyanolyan szegmentációs kategorizálások alapján, hogy kiknek szól(hat) a terméked.
A legjobb ha ezek mondjuk Venn-diagram alapon vannak összerakva.
Ezután ezeknek a 3. lépése a célközönség megállapítása (alias célpiac lehatárolás, ha jól sejtem), ahol a 2. Venn-diagramodat ráilleszted az elsőre, és amik egyeznek, az lesz a fő célközönséged.
Természetesen ez a nagyon leegyszerűsített verzió volt, ettől ez sokkal bonyolultabb, de ez a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!