Mi a kulonbseg az ajanlott level es a tertivevenyes level kozott?
Hali!
Mindkét esetben személyesen kell átvenni. Lásd korábbi ajánlott link: "A küldeményt aláírás ellenében kézbesítjük".
Viszont a két szolgáltatás egymást kiegészíti és nem kizárják egymást. Lásd korábbi tértivevényes link: "Abban az esetben könyvelt a levél, ha azt ajánlott többletszolgáltatással adták fel."
Jelenlegi friss a posta honlapjáról másolva:
Ajánlott levél:
"Fontos levelei feladásához válassza az ajánlott szolgáltatást!
GARANCIA - igazoljuk Önnek, hogy feladta a levelet: elektronikus feladójegyzékkel vagy papíralapú okirattal feladott ajánlott levelek felvételét a Posta visszaigazolja, egyedi azonosítót rendelve leveléhez
NYUGALOM: bárhonnan nyomon követheti, hogy hol jár belföldre feladott levele – a feladáskor kapott azonosítóval a posta.hu honlapon vagy a Magyar Posta applikáció nyomkövetés menüpontja segítségével bárhonnan ellenőrizheti a feladott küldemény életútját
NAGYOBB KÉNYELEM: belföldön a címzett a levelet postaládájából átveheti"
Tehát ajánlott levél mehet a postaládába is (a posta szempontjából mindegy, hogy a címzett meg is kapja-e, vagy valaki kilopja a postaládából). A feladó nyomonkövetheti a feladott küldeményt, de a címzett részéről nincs visszaigazolás, hogy az meg is kapta. A posta cserkész becsszava az egyedüli hiteles forrás, hogy a címzettnek eljuttatták.
Tértivevény:
"MIT NYÚJTUNK A TÉRTIVEVÉNY SZOLGÁLTATÁSSAL?
A szolgáltatás keretében feladott könyvelt levélküldemények kézbesítésekor elismerjük a küldemények kézbesítését. Ezt követően az erről szóló – jogi eljárásban bizonyító erejű – okiratot pedig visszaküldjük Önnek. A küldemény egyedi azonosítója alapján a levél életútja nyomon követhető."
A tértivevény esetében viszont a címzett részéről is kell visszaigazolás, amit a feladó megkap papír alapon vagy valamilyen elektronikus formában.
A tértivevény a könyvelt levél (kis túlzással könyvelt levél = ajánlott levél) kiegészítő szolgáltatása, tehát egy levél nem lehet csak tértivevényes, az ajánlott szolgáltatás is kell mellé.





Az állami és önkormányzati szervezetek számára már 2020. július 1-jétől megszűnt a papíralapú tértivevény, kizárólag elektronikus címadattal adhatók fel a hivatalos iratok. 2021. január 1-jétől pedig már a lakossági ügyfelek esetében is - hiteles, digitális aláírással és gel ellátott - elektronikus úton küldött kézbesítési igazolás váltotta fel az idejét múlt nyomtatványokat.
Korábban a tértivevényes levél hagyományos feladásánál két nyomtatványt is ki kellett tölteni. Egyik a feladóvevény volt, amely a feladás tényét igazolta, a másik a tértivevény nyomtatvány, amelyet a küldemény hátuljára ragasztott a posta, és kézbesítéskor ezt kellett aláírni, majd a levél kézbesítését követően az aláírt igazolást visszaküldték a feladónak.
Állítólag - igény esetén - továbbra is lehetőség van papíralapon megkapni a kézbesítési igazolást, mely a posta rendszeréből kerül kinyomtatásra. A papíralapú verzió ugyanakkor feláras.
Erről az utóbbi verzióról azonban "elfelejtett" néhány napja informálni a postáskisasszony.
Így az internettel nem ellátott nagynéném semmit nem kapott visszaigazolásul. Gyakorlatilag ajánlott levéllé "alakult át" számára a tértivevény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!