Szoktátok jelezni az eladónak, ha valami olyan probléma van a termékkel, ami bosszantó, de megoldás nem igazán van rá?
Elég sokat vásárolok netről, mert amiket szeretnék nem kaphatók a közelemben. Mostanában Vintedről, elsősorban lengyelektől szoktam vásárolni, plusz régiségeket itthonról. Nem szoktam hatalmas összegeket elkölteni, de elég zsákbamacska, hogy mi érkezik.
Sokszor nem tükrözik a képek a valóságot. Utólag visszanézve általában látszik, hogy ja tényleg lehetett volna látni, de csak így, hogy a kezemben van és látom, akkor a képen ki tudom keresni és belebeszélni, hát ja látszik picit. Vagy csak simán jobban volt fotózva, a kisebb hibák direkt nem voltak befotózva.
Vagy még probléma szokott lenni a hanyag csomagolás (amikor emiatt tényleg sérül is minimálisan a termék, vagy a terméket össze-vissza celluxozza).
1-2 példa, ha esetleg nem lenne érthető mire gondolok:
Kirakókat szoktam sokat rendelni. Volt már bontatlannak hirdetett, de mégis bontottan érkezik. Hibátlan, de a doboza úgy néz kis mintha oldalról egy focicsapat megrugdosta volna. Cigiszagú.
Grafikákat szoktam még rendelni. Képen hibátlannak tűnő lap kissé elszineződött, paszpartu elég más árnyalat, keret ezüstnek tűnt kis kopásokkal, ami feketék-élőben a kopások pirosak.
Le szoktam nyelni, mert megoldás nincs igazán a problémára. Visszaküldeni nem szeretném, annyira nem súlyos a probléma, visszaküldés meg drága. Persze jó lenne, ha valamennyit visszaadna az árából, de erre pl. Vinteden nincs lehetőség, máshol meg nincs kedvem elkezdeni bizonygatni, hogy azért ez nem olyan mint a képeken. Volt már néhány olyan eset, amikor beleálltam, mert olyan nagy probléma volt a termékkel (rosszat küldött/szemétbe való/óriási különbség), és egyik sem végződött igazán kellemesen.
Közben ezeken az oldalakon kell visszajelzést adni (Vinted automatikusan ad, ha nem írok) és ilyenkor rossz szájízzel adok pozitívat, mert azért nem teljesen így érzek. De ha meg leírnám a valós kritikám, akkor jönne a negatív visszajelzés és a válasz, hogy nem jeleztem, hogy probléma van a termékkel (amire a megoldás a visszaküldés, ami nem éri meg), akkor most mit pattogok.
Közben voltam a másik oldalon is, mint eladó. Volt jogos kritika, de közben mégsem értettem vele teljesen egyet, hogy ezért írt, mert ebben az esetben a csomagolással volt baja az illetőnek, de a termék teljes mértékben sértetlenül megérkezett.
De ért most olyan kritika is, amivel nem értettem egyet. Kb. fél év után írt rám a vevő, hogy mekkora csalódás, hogy így küldtem neki a puzzle-t. Azt kifogásolta, hogy maradtak olyan részek a kirakóban, amit nem szedtem teljesen darabjaira, hanem egyben maradt pár darab.















"Volt már bontatlannak hirdetett, de mégis bontottan érkezik. Hibátlan, de a doboza úgy néz kis mintha oldalról egy focicsapat megrugdosta volna."
Reklamálni kell, hátha visszadja az eladó a vételárat, vagy legalább egy részét. Ha nem, akkor el kell dönteni hogy ér-e annyit a dolog, hogy akár jogi eljárást indíts (nyilván egy kirakós nem ez a kategória, de pl. egy mobiltelefon már lehet).
Sajnos ez nem elkerülhető, főleg ha olyan oldalakról vásárolsz ahol nem lehet értékelni az eladókat.
"Cigiszagú."
Egy használt dolog, ha dohányzó háztartásból származik, "normális" hogy cigiszagú. Hacsak nem állították kimondottan ennek az ellenkezőjét, akkor ez egy olyan dolog ami szerintem bele kell hogy férjen használtcikk vásárlásnál.
"keret ezüstnek tűnt kis kopásokkal, ami feketék-élőben a kopások pirosak."
Telefonnal, nem profi stúdióvilágítás mellett fényképezik, és gondolom te is egy mezei monitoron vagy okostelefonon nézed a képeket. Ez sajnos benne van hogy elmennek a színek, a hivatásos kereskedők gyakran külön le is írják a hirdetéseikbe hogy ezzel számolni kell.





További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!