Miért tűnik nekem gagyinak a facebookon ez a sok hogyan keress pénzt csak fizess be a tanfolyamunkra dolog?
9/
Mondjuk pénzügyi ismeretek jók lennének,mert igaz,hogy nem szórom a pénzt de jó lenne jobban érezni,hogy tudom kezelni is mert a vant valamennyivel könnyebb mint a nincset ha meg nincs akkor jó lenne tudni,hogyan csináljam,hogy legyen.
8/
Most a PPC-sből csak oktatást találtam de valamelyik nap néztem egy fickót aki szintén oktat is és állítólag jól menő vállalkozásai vannak Pongor Juhász Attila
13/
Mondjuk azt sose értettem ha valakinek van egy vagy több jól menő cége vállalkozása miért akarna maga ellen kinevelni másokat.
Ezeknek a "jól menő cégeknek" része az oktatás is. Jól felépített kampánnyal szerez egy csomó befizetőt akinek elmagyarázza, hogy hogyan építette föl a kampányt.
Csak részben kapcsolódik, de szerintem nézz utána ennek is: sales funnel. Még mindig csodaszerként tekintenek rá és valószínűleg működik is. Ide katt-oda katt, regisztráció, ingyenes e-book, hírlevél stb. és a végén a megvásárolt tanfolyam. Természetesen még 4 napig akciós, 320 helyett 180 ezres áron 😀
15/
Én amúgy arra lennék kíváncsi mert ugye ezt sosem lehet megtudni,hogy az összes tanfolyam mindegy csak tanító vagy valamilyen coach vagy vállalkozó vajon mennyi fizető tanonc lett sikeres belőle vagy milliomos.Bár tudom a siker relatív mert kinek mi a siker van akinek a kicsi is siker de van akinek a nagy a siker változó egyénenként.Csak már annyi ilyen oktató anyag,meg tanár meg coach meg tököm tudja mi van még,a múltkor a neten felbukkant egy magyar csaj is aki szintén valami facebook meg ilyesmi reklámozós témában ígérte,hogy segít a magyaroknak milliomosnak lenni mert hát ő milyen gazdag lett és mutogatta a drága autókat luxust meg ilyesmi.De,hogy hány embert visznek ezek sikerre azt nem tudni viszont egy közös van az összes "mesterben" ők biztos,hogy jól járnak anyagilag.
11: Először megtakarítást kell képezni:
Még Youtube-on Motivárpitól tudok ehhez jó videót, megtalálod név alapján.
Utána jön az, hogy befektesd. Sok befektetésnek költsége is van, ezért csak bizonyos összeg fölött érdemes BIZONYOS befektetésekbe vágni, de ez nem vonatkozik minden esetre.
Ha 4 milliót akarsz befektetni ingatlanba, akkor veszel pl. egy 3,5 milliósat és a többiből kijönnek a költségek.
Vagy keresel egy tényleg költségmentes befektetést és akkor lehet 4 M is a befektetett összeg.
“Csak már annyi ilyen oktató anyag, meg tanár meg coach meg tököm tudja mi van még”
Pontosan ez a dolog lényege. A neten bárki bármit közzé tehet. Bárki nevezheti magát bárminek és nem könnyű ellenőrizni, hogy mik a valós eredményei, értékei, mi mennyire megalapozott a hátteréből.
Nagyon sokan halásznak a zavarosban, amik közül neked kell ki mazsolázni, hogy kire érdemes hallgatni és kire nem. Ennek ugye minősített esete, aki úgy hangoztatja, hogy ne az önjelölt gurukra hallgass, hanem rá, miközben róla egyáltalán találsz semmit, ami hitelesítené, hogy ő kevésbé önjelölt guru, vagy bármivel többet/jobban tudna másoknál.
A dolog másik fele viszont az, hogy egy rövid és hangzatos ígéret sokkal több embert tud megszólítani, mint egy hosszú és bonyolult érvelés. Nem véletlen, hogy egyre inkább a 15-30 másodperces videókat nézik az emberek és a másfél órásakat max 1 perc után kikapcsolják. A könyv olvasásról meg már ne is beszéljünk. Ezt hozza a gyors kultúra. Mindenki mindent azonnal akar, könnyen, gyorsan, komolyabb, vagy inkább bármi erőfeszítés nélkül. Ez pedig kiváló táptalaj a csalók és ügyeskedők számára, mert elég csak nagyot mondani és máris nagyobb az érdeklődés, mint az érdemi, hiteles információra. Viszont egy ilyen világban a hiteles infót is egyre inkább úgy kell becsomagolni, mint az átverést, ahhoz hogy az emberek hajlandóak legyenek meghallgatni.
Általában két fő irány van:
Az egyik csoport csak menőzik, hogy merre utazgat, milyen luxusban él és ezzel hirdeti a tanfolyamát, ahol majd megtudhatod tőle a nagy titkot és ettől te is könnyen, gyorsan meggazdagszol.
Ez a fajta reklám a zsigeri érzelmekre hat és kevesebb minőségi dolgot kell nyújtani vele mielőtt fizetne valaki és úgy is könnyebben bejön üzletileg a hirdetőnek, ha kevés vagy akár nulla hasznos dolgot nyújt érte cserébe. Azért tartjuk a legtöbben zsákbamacskának, potenciális átverésnek az ilyen reklámokat, mert mielőtt befizetnél, lehetetlen kideríteni és kellő alapossággal, racionálisan mérlegelni, hogy vajon mit fogsz érte kapni és az mennyire érheti meg. Azt meg ha egyáltalán tisztában vannak vele, akkor is minél jobban eltitkolni akarják, hogy nem létezik könnyű, gyors és egyszerű meggazdagodás.
Ilyen hirdetés könnyebben behúzza akár a buta embereket is, mert gazdag lenni mindenki akar, akkor is ha annyit se tud, mennyi 2x2 és nekik ennél több megerősítés nem is kell. Pont ezért, ha valaki ilyen reklámot választ, az növeli az esélyét, hogy valóban nem is minőségi szolgáltatást reklámoznak, hanem csak átverni akarnak.
Ugyanakkor azért az sem kizárható, hogy valaki minőségi(bb?) oktatást is így reklámoz, csak mert ez a módszer hatásos, vagy csak máshol is ezt látta, ezért ezt vette át.
Viszont még ha esetleg minőségibb tudást ad is át egy ilyen tanfolyam, akkor is jóval nagyobb az esélye, hogy a jelentkező átverve érzi magát utána, mert ugye nincs semmilyen belépési küszöb, nincs felvételi követelmény és a reklám is a legprimitívebb ösztönökre hat. Szinte törvényszerű, hogy az ilyen hirdetésre pont nem a sikerre leginkább rátermett képességű emberek fognak jelentkezni. Így viszont bármennyire működőképes tudást adnak is át (ami persze nem biztos hogy így van, de még ha igen), akkor sem lesz minden jelentkező képes egyformán kiaknázni a vele megismertetett lehetőségeket és meggazdagodni belőle. Ezért őt szükség szerűen átverték, mert azt mondták, hogy meggazdagszik, ha befizet, márpedig itt nem elég csak befizetni és mindenképp meggazdagszik, hanem meg is kell érteni és használni kell tudni a tanfolyamon szerzett tudást. Arról viszont már nem is próbálnak meg gondoskodni, hogy eleve olyanok jelentkezhessenek csak, akik erre képesek is.
A másik fő irány, akitől első sorban nem, vagy legalább nem kizárólag reklámokat látsz, hanem inkább hasznos információkat és szakmai tartalmakat oszt meg. Blogon, videóban, könyvekben hasznos tudást tesz ingyen is elérhetővé, ebből (legalább valamennyire) fel tudod mérni, hogy mennyire ért ahhoz, amivel foglalkozik, mennyire hasznos a tudás számodra, amit ingyen is elérhetővé tesz, így legalább nagyjából számíthatsz rá, hogy pénzért kb. mire számíthatsz tőle.
Általában ezek is ugyanúgy üzleti alapon működnek, jobbára nagyon is átgondolt stratégia mentén és nem szeretet szolgálatként működnek. Az ingyenes tartalom itt is reklámja szokott lenni a fizetős tanfolyamnak, képzésnek, tudásanyagnak. Csak itt már az ingyenes is hasznos és segít felmérni, hogy a fizetős vajon mennyit érhet. Az ilyen emberek általában nem titkolják, hogy nincs könnyű, gyors és egyszerű meggazdagodás. Sőt általában külön fel is szokták rá hívni a figyelmet, hogy tétlenül nem lehet meggazdagodni, az minimum sokáig tart, de általában keményen is kell rajta dolgozni, hogy sikerüljön és csak emellé adnak tudást, hogyan tudod vele elérni.
Az ingyenes tartalom ilyen esetben általában nem csak reklámként, hanem szűrőként is szolgál, mert akik a könnyű utat keresik, azok a megértést és tanulást igénylő dolgok iránt már ingyen sem fognak érdeklődni, nemhogy befizetni egy drágább tanfolyamra, ha az több tanulást és munkát igényel és nem csak a könnyű meggazdagodást ígéri.
Meg a két véglet között rengeteg és egyre több középszerű dolog van. Pont azért, mert mindenki számára nyitott a lehetőség egy újabb blogot, videó csatornát, bármit indítani. Ma már a könyvkiadáshoz sem kell semmi, csak egy számítógép (vagy telefon). Még egy kiadót sem kell róla meggyőzni, hogy érték, amit írsz. Így ma már tényleg bárkinek lehet könyve is, amire hivatkozva méginkább nevezheti magát szakértőnek bármiben, mert az emberek hajlamosak elhinni, hogy akinek 1-2 könyve megjelent egy témában, sokat beszél róla, még máshova is meghívják, hogy beszéljen róla, az biztos ért hozzá. Közben meg távolról sem biztos, hogy ez tényleg így is van.
Ma már ez is nagyon kétélű dolog, mert annyian és annyi féle tartalmat tesznek közzé, hogy az ilyen szakértők között is egyre több a hamisítvány. Sok olyan van, aki vagy külföldi szakértők anyagait magyarra lefordítva tetszeleg más tudásával. Jobb esetben legalább forrást feltüntetve, hogy XY gondolatait idézi, rosszabb esetben teljesen sajátként adja el más tudását. Egyre többen vannak minden területen, akik bármilyen érdemi saját átdolgozás nélkül akár 100%-ban másoktól lopott anyagokkal dolgoznak.
Egyre több olyan oldal van, akik egy az egyben lemásolnak egy másik céget, vállalkozást, szakértőt és még az arculatukat is felhasználva az ő tartalmaikból próbálnak meg üzletet csinálni.
Na meg attól, hogy valaki sokat és első ránézésre hozzáértőnek tűnően beszél valamiről, még egyáltalán nem biztos, hogy tényleg az is. Pláne nem biztos, hogy bármit bárki másnál jobban tud arról a témáról. Rengeteg az olyan (jobbára fiatal), aki azzal próbálja a saját ismertségét felépíteni, hogy a mások blogjaiból, videóiból (esetleg könyveiből) szerzett tudást sajátként adnak elő és aki őket látja sokat, az őket fogja szakértőnek hinni, mert egy újszülöttnek minden vicc új és messziről jött ember azt mond magáról, amit akar. Ráadásul fiatalok hajlamosak inkább hasonló korúakat követni, mert közelebb áll hozzájuk korban, nyelvezetben, érdeklődésben, ezért könnyebb azonosulni vele. Emiatt egy idősebb szakértőt képesek lehetnek eleve kevésbé hitelesnek, érdekesnek tartani, még akkor is, ha az idősebbnek több szakmai tapasztalata és képzettsége van, mint amennyi idős összesen a fiatalabb, nemhogy amennyit ténylegesen az adott területen töltött. Külön kedvencem, amikor összeáll néhány huszonéves pályakezdő, összeadják az életkorukat és azzal marketingelik magukat, hogy 100 év élettapasztalata áll mögöttük.
A közösségi médiában sok esetben a követőszám is hajlamos a hitelesség illúzióját kelteni, mert az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy a nagyobb szám mindig többet jelent. Akinek több követője van, több lájkot kap, az biztos jobban is tudja, okosabb és megbízhatóbb. Csakhogy a valóságban poénokkal, kiscicákkal, menő kocsikkal és fürdőruhás csajokkal sokkal több lájkot lehet szerezni, mint valós tudással és szakmai hitelességgel.
Mellesleg az iskolai rendszerű képzések és tanfolyamok sem olyan nagyon mások szinte semmilyen téren. A legnagyobb egyetemek pont ugyanúgy nem tudnak elszámolni vele, hogy az összes tanulójukból mennyi marad a pályán diploma után, mennyi el meg jól csak valami másból, mint amit náluk tanult. Minden iskola legfeljebb csak a kiemelkedően sikeres néhány diákjával büszkélkedik és azok sikerében sem mindig van az iskolának bármilyen szerepe. (Én ismerek olyan állami egyetemet, aminek az egyetlen büszkesége jóval azelőtt lett sikeres a pályáján, hogy jelentkezett a karra, de mivel ő a diákok közül az egyetlen, aki el is ért valamit az iskolában tanított szakon, ezért lépten nyomon büszkélkednek vele, hogy ott diplomázott.)
A legjobb képzésekre meg pont az jellemző, hogy nagyságrendekkel többen esnek ki bármilyen képesítés nélkül a rostáló vizsgákon, mint ahányan végül tényleg diplomát kapnak. Ez jelent ugyanis a tömeges oktatásban valódi minőséget. Egy igazán színvonalas képzésen már a felvételnek is szigorú követelményei vannak, de aztán még kirostálják azokat, akik menet közben nem tudnak megfelelni a szakmai elvárásoknak és a végén tényleg csak a legjobbak kapnak minősítést.
Ezzel szemben az OKJ és hasonló képzések jó részén is az megy, hogy boldog-boldogtalan jelentkezhet és ha csak a minimális tudást képes felmutatni, akkor is átrugdossák valahogyan a vizsgán, hogy megkapja a papírt, ha már befizette a tandíjat. Tisztelet a kivételnek, de a legtöbb fizetős képzés azzal büszkélkedik, hogy náluk mindenki átmegy. Ez pedig távolról sem a minőség garanciája, hanem csupán egy újabb marketing fogás.
Szerencsére rengeteg jó példa is van angol és más nyelveken is. Magyarul kimondottan kevesebbet ismerek, de azért hozok pár példát is, akik mindegyike kifejezetten üzleti alapon működik, haszon szerzés a céljuk, amit fizetős tartalmak kínálatával érnek el.
Viszont nem üres ígéretekkel, hamis menőzésen alapuló zsákba macskával próbálnak behúzni a csőbe, hanem rengeteg alaposan kidolgozott, hasznos, értékes tartalmat tesznek közzé. Amiket bármilyen kötelezettség nélkül megnézhetsz és eldöntheted, hogy ők mit tudnak, mennyire vannak otthon azokban a dolgokban, amikkel foglalkoznak és mire számíthatsz tőlük.
Nem kell szeretned őket, találhatsz náluk jobbat, hitelesebbet, érdekesebbet, bármilyet is. Viszonyítási pontoknak és példáknak mindenképp jók. Gondolhatod a tartalmaik megnézése után is azt, hogy csak üres mellébeszélés, alaptalan okoskodás, vagy ha esetleg jó és hasznos, neked akkor sincs erre szükséged és akkor majd nem fizetsz nekik másért sem.
Viszont önmagában a saját megosztott tartalmaik is legalább olyan mértékűek és minőségűek, hogy ha nem is pontos reprezentációja a fizetős tartalomnak, akkor is legalább egy viszonyítási alapot ad.
Az első YouTube link valamelyest kakukk tojás, mert a készítő a teljes fizetős előadás sorozatát magától elérhetővé tette ingyen a YouTube-on azzal a megközelítéssel, hogy "aki el akarja lopni, annak ne kelljen vele fáradnia, aki fizetni akar érte, az meg tud utalni. Vagyis röviden becsület kassza jelleggel. Ennek az üzleti sikerességéről azért nem vagyok teljesen meggyőződve, ezért nem lep meg, hogy nem mindenki így csinálja (pláne Magyarországon), de ilyen is létezik. Messze nem mindenki így csinálja és nem is várható el mindenkitől, mert a tartalom gyártás, tudás átadás elképesztően sok időt és energiát képes felemészteni, aminek meg kell térülnie, hogy fenntartható legyen.
Ott van a Kiszámoló blog:
És pénzügyi oktató videó sorozata:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLuZt2T3kHxp15mbnjXNYC..
A kisvállalati Marketing Kommandó:
És YouTube csatornája:
https://www.youtube.com/@marketingcommando
De említhetjük akár a Tanulom Magam csatornát is:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!