Ha egy üzletben vásárolt termék színe nem tetszik, de még nem volt felpróbálva, kötelezhető -e az eladó arra, hogy visszacserélje más színűre vagy visszaadja a pénzt?
Ha egy üzletben (nem interneten) vásárolt termék (fehérnemű) színe nem tetszik, de még nem volt felpróbálva a fehérnemű, kötelezhető -e az eladó arra, hogy blokk ellenében visszacserélje más színűre vagy visszaadja a pénzt?
Ha lehet, légyszi írjatok jogszabályokat, referenciákat is, köszönöm!
Nem
Sőt fehérneműt online vásárlás esetén sem köteles visszavenni
Ha ki akarod röhögtetni magad...
Két okból is sántít a vergődésed. Egy: boltban vásároltál. Boltban vásárolt terméknél van lehetőséged azt megtekinteni, átnézni, stb.
Vagyis: boltban vásárolt termékre NEM vonatkozik a 14 napos elállási jog. Azt ugyanis kifejezetten az internetes vásárlásra találták ki - annak ellensúlyozására, hogy interneten nem tudos kézbe venni, megnézni, hogy eldöntsd, tetszik-e például a színe.
Tehát: még ha nem is fehérnemű lenne, hanem mondjuk egy ing, AKKOR SEM JÁRNA neked a cserelehetőség, mivel boltban vásárolt termék.
(Bizonyos kiemelt időszakokban - mint a karácsony -, vannak boltok, akik vállalják a visszavételt, de ez egyéni vevőcsalogató akciójuk, nem törvényi kötelezettség, és jellemzően ekkor is 3 nap, nem 14.)
Szóval boltba NEM TUDOD visszavinni a vásárolt terméket.
Eltekintve ettől, ahogy fentebb elhangzott: még ha interneten vásároltál volna is, fehérneműt NEM VESZNEK VISSZA. Higiéniai termék ugyanis, ezeknél nincs elállási jogod törvény szerint.
Mutatom, ha nekünk nem hiszel:
"e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;"
Itt egyetlen kivétel van, ez a bizonyos zárt csomagolás kitétel, hogyha meggondoltad magad, akkor fel sem bontod a bugyi csomagolását, és úgy küldöd vissza. De még egyszer: ez online vételnél, személyesen NEM.
A csomagolás nem bontatlan, hiszen a pénztárnál felbontották, hogy kiszedjék a csomagolásból a lopásgátlót.
2 napja vásárolt, szóval még nem telt le a 3 nap.
És igen, karácsonyi ajándékról van szó, ami mint kiderült nem megfelelő színű.
Ebben az esetben mit lehet tenni?
Semmiféle rohadt 3 napos csereszabály nincs és sose volt. Cseregarancia van, ha a vásárolt termék HIBÁS, akkor 3 napon belül a bolt köteles cserélni, azon túl csak szervizeltetni.
Van néhány bolt, ami visszavesz cuccokat 30 napig pl Lidl, aldi, h&m, cunda stb
De ők sem vesznek vissza fehérbeműt
Hiába írogatsz privátot. Értelmezd már, amit leírtunk, bazz!
BOLTBAN VÁSÁROLT TERMÉKNÉL NINCS VISSZAVÉTEL.
FEHÉRNEMŰNÉL PLÁNE SEMMILYEN ESETBEN NINCS.
Ennél egyértelműbben hogy magyarázzuk még?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!