Egy webáruház hogyan termel hasznot?
Dolgoztam ilyen helyen (igaz, hogy külföldön) és el tudom mondani Neked. Az egyik amikor a webáruház fizikailag egy óriási raktár - lehet akkora is mint egy pláza - ahol dolgoznak összesen 5-6an, akik becsomagolják és felcímezik a küldeményeket. Az egész rendszer automatikus: ahogy feladtad a rendelést, a rendszer náluk kinyomtat két cetlit. Az egyik öntapadós - ez kerül majd a csomagolásra és a címed van rajta, a másikon pedig az van feltüntetve hol található maga az áru a raktárban. A második papírt Te nem fogod látni, mert csak belső használatra van. Az ilyen helyeken lehet az olvasni a weblapjukon, hogy az X óráig megrendelt küldeményeket még aznap postázzák. Az áruháznak szerződése van egy vagy több szállítócéggel, akik a nap végén jönnek a küldeményekért. Ezek az áruházak abból csinálnak pénzt, hogy a raktáraik rendszerint városon kivül esnek, tehát a tizedét fizetik annak a bérleti díjnak amibe ugyanakkora terület kerülne egy bevásárlóközpontban és a személyzet sem kell szakképesítéssel rendelkezzen, mert a besorolásuk nem eladó hanem árukezelő/mozgató. Az ilyen cégek rendszerint tömegcikkeket ill. kisméretű de nagy értéket hordozó termékeket árulnak.
A másik tipus az amikor az egész webáruház egy iroda, semmi raktárkészlet, de maga a cég szerződést köt a gyártóval/gyártókkal. Ennek fejében ők olcsóbban vásárolnak a gyártótól és az amit rátesznek, az az ő hasznuk. Ezek rendszerint magasabb értéket képviselő vagy nehezen mozgatható cikkeket forgalmaznak. Ebben az esetben is Te nekik fizetsz, ők pedig átutalással fizetik ki a gyártót miután levonták a saját részesedésüket. Ők gyakorlatilag nem is látják azt amit Te rendelsz, mert azt egyenesen a gyártó postázza Neked.
Remélem tudtam segíteni :)
Lényegében az előző hozzászóló elég jól leírta, de néhány dolgot még hozzátennék, hogy miért tudnak olcsóbbak lenni a termékek, ha webáruházon keresztül rendelsz:
- hatékonyabb emberi erőforrás kihasználás (az eladók kevesebb időt töltenek azzal, hogy "várnak" az ügyfélre, mert csak akkor foglalkoznak vele, ha konrét rendelés van)
- kisebb a rezsi költsége (nem kell akkora üzlethelyiség)
- 0-24 órában működik és a termékkínálat böngészhető
- végtelenségig bővíthető a termékkínálat (még akkor is ha nincsen raktáron lehet jelezni, hogy ilyet is be tudnak szerezni)
Sok cég a webáruházát csak a megtalálhatóság miatt használja! És nem konkrétan arra, hogy csak azon keresztül értékesítsen. Az ember megtalálja a terméket náluk a weben, és aztán elmegy személyesen és megnézi. Az emberek alapvetően lusták, és nem indulnak el már manapság céltalanul, csak akkor indulnak el, ha tudják hova mennek, ezért előbb a neten keresztül keresgetnek, hogy az adott termék hol található meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!