Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért éri meg a YouTubenak a...

Truz kérdése:

Miért éri meg a YouTubenak a prémium előfizetés lehetősége?

Figyelt kérdés

Mi haszna van a Googlenak abból a havi 5-10 dollárból, amit egy YouTube prémium fiók hoz, ellentétben a reklámokkal, amik videónként akár többször is feltűnnek, és valószínűleg sokkal többet fizetnek érte a hírdetők?


Biztos, hogy van mögötte komoly analízis, és számmisztika, és nagyon kíváncsi is vagyok, mint természetes személy, hogy jön ki nekik a matek.


Okos, gazdasághoz, statisztikához, adat tudományhoz értő embereknek erről mi a véleménye? :D Köszi!



2022. ápr. 26. 21:41
 1/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

Nyilván tudják, hogy a felhasználóik ÁTLAGOSAN mennyi időt töltenek videók nézegetésével. Azt is tudják, hogy ennyi időre mennyi pénzt szedhetnek reklámokból. És valószínűleg az 1490Ft magasabb, mint ez az összeg.

Egy videóban egy pár mp-es reklámspot valószínűleg nem több pár forintnál (ezért is kamu az összes "nézz hirdetéseket pénzért" oldal).

2022. ápr. 26. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
41%

"Egy videóban egy pár mp-es reklámspot valószínűleg nem több pár forintnál"


hogyne, persze

2022. ápr. 26. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

#1 Úgy gondolom, hogy olyan ember vásárolja meg az prémiumot akit zavar a reklámok mennyisége, tehát sok videót "fogyaszt". Az a felhasználó, aki napi átlag 10-15 percet tölt videó nézéssel, valószínűleg nem fog az elengedhető költségbe bele menni. Így pont a legpotenciálisabb reklám fogyasztó réteg esik ki, az előfizetés által. Valóban a naiv megközelítés azt diktálja, hogy akkor biztosan jóval jövedelmezőbb a havi díj, de ha körül nézünk a reklámok világában ez kizárt, hogy közvetlen módon igaz legyen. Ez egy kicsit komplikáltabb, valószínűleg egy bonyolult rendszer van mögötte, aminek a bementi változóira lennék kíváncsi, hogy áll elő az a kiment ami azzal egyenlő, hogy megéri a YouTubenak ez a modell.

Amúgy köszi a választ, van még ötleted?

2022. ápr. 26. 22:56
 4/7 anonim ***** válasza:
65%
A felhasznalok viszonylag nagy resze adblockert hasznal es sose talalkozik reklammal...
2022. ápr. 27. 05:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Koplárovics Béci ***** válasza:
92%

#2:

[link]

Érted, vagy le kell fordítani?


"Valóban a naiv megközelítés azt diktálja, hogy akkor biztosan jóval jövedelmezőbb a havi díj,"


Naiv dolog azt gondolni, hogy ha a Google-nek nem érné meg, akkor ennyiért adná...


A fenti cikkből számoljunk a felső, 3 centes határ közelében lévő 10Ft-tal, és azzal, hogy kb 5 percenként van reklám. Az 1490Ft így 149 reklám megjelenítése. Ha ez 5 percenként van, az kb 750 percet, 12.5 órát jelent. Ha az alsó határ közeli 5Ft-tal számolunk, akkor ennek a duplájáról van szó.

Nos, elérhetőek statisztikák a youtube-ról:

[link]

Ebben az látszik, hogy a felhasználók napi átlag 18 percet youtube-oznak. Ez 30 nappal 540 perc, messze a 750 alatt. Az persze igaz, hogy valószínűleg nem azok a userek fognak előfizetni, akik megnéznek 1-2db kétperces videót és lefelé húzzák az átlagot. De valószínűleg a Google elég jól kiszámolta, hogy mennyiért éri meg neki.

Egyébként a statisztikából az is kiderül, hogy a Google bevétele a youtube reklámokból több, mint 50-szerese a Youtube Premium csomagok bevételének. Tehát akár az is belefér neki, hogy valamekkora veszteséggel adja a csomagot (de mivel nem a karitaszról van szó, ezért kétlem, hogy ezt tenné).

2022. ápr. 27. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
100%
Kábé úgy, ahogy a Netflix gazdagabb lett, mint a Film+.
2022. ápr. 27. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat!


#5 Nem a válaszra mondom, hogy naiv. Hanem a megközelítési mód, ez az első amire gondol egy logikusan gondolkodó ember, az a naiv megközelítés. Erre szükség van, minden területen. Mindig beleszámolod a naiv megközelítést, de ennél jóval több a számolásban résztvevő változó, és tényleg a többire is kíváncsi lennék. Fontos tudni, hogy igazából nem te termeled a pénzt mint néző, hanem a reklámért fizető. Ő egy összegben adja ki a pénzt az x felé szórásért. Te a kliense vagy a fizetőnek. Ha nem kapod be p**lót, majd bekapja más alapon úgy is kiszóródik a reklám üzenet mindenfelé. És azoknak fog kiszóródni, akiknek nincs adblocker, prémium. Tehát pont ezen elv alapján én perpill arra gondolok, hogy azért is éri meg, mert egyenlőre jóval kevesebb az egységnyi idő alatt kiszórandó reklám, mint a felhasználók aktivitása. Tehát megéri az előfizetőktől külön pénzt szipkázni, és a nem előfizetőknek pedig a reklám mennyiség még kiszórható.

Viszont ez alapján feltételezhető, hogy egyre drágább lesz az előfizetés, ugyan is egyre több lesz a befizetett reklám videó, és egyre több lesz a "prémium felhasználó". Na és persze még az infláció is plusz lesz.

Egyébként még várok választ, attól akinek van valami valós ismeret a tarsolyában :D

2022. ápr. 27. 20:23

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!