Miért áraznak túl cégeket ?
Kezdjük ott, hogy a legolcsóbb Tesla autó 20 millió körül van, míg egy új VW-t ennek a harmadából is tudsz venni. Ez a különbség felsőbb kategóriákban még nagyobb. Ez is jelentősen árnyalja a képet. Egyszer. Másrészt a cég értékelésének ehhez semmi köze (legalábbis nem sok).
Az valóban meghatározza egy autógyártó cég értékét, hogy mennyit értékesít, de egyrészt a bevételt nem csak az autóeladásból realizálják (alkatrész értékesítés, egyéb kapcsolódó szolgáltatások pl.), másrészt a vállalkozás egyébkénti vagyona nem a bevételnél jelenik meg. Ebbe beletartozik a banszámlán lévő pénzmennyiségtől kezdve a cég által felvásárolt egyéb vállalkozásokon át az összes gyár, üzem, gép, berendezés, de Elon Musk forgószéke is. Ahogyan az ún. immateriális javak is jelentősen meg tudják dobni egy vállalkozás értékét. Maga a márkanév értéke, a szabadalmak, stb. Ahogyan a cég jövőbeni kilátásai is jelentőséggel bírnak. Elég nyilvánvaló, hogy az autóipar elindult az elektromos meghajtás és az önvezetés irányába, és ezekben a VW kanyarban sincs a Tesla-hoz képest.
És még lehetne sorolni. Ezzel csak arra karok utalni, hogy egy cég értéke elég sokmindentől függ, de ez is a kereslet és kínálat alapvető mechanizmusain alapszanak. Azért "ér" ennyit a cég, mert az emberek ennyire árazták be.
Ma már nem az értékteremtés számít, hanem a pénz, bármi áron.
Nagyot süllyedt a szellemi színvonal. Minőség sem számít.
Az amerikai tőzsdén a fantom cégek aránya, 20-30% körül van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!