A proliknak köszönhető a használtautók drágulása is?
Ugye most az a hír, hogy a chiphiány és a félvezető hiány miatt leállt sok autógyár. A koronavírus miatti lezárások miatt, az elektronikai gyárak, nem tudtak termelni, az autógyárak részére. Emiatt, az új autók leszállítása akadozik és sokan akik új autót akartak venni, azok a használtak felé fordultak. Ebből következik, hogy a használtautók árai drasztikusan megugrottak. Gyakorlatilag 2 millió forint alatt, nincs épkézláb autó most. Néhány hónapja 3 millióért, 4 éveseket lehetett kapni. Ezt láttam én is, több használtautó oldalon.
De térjünk vissza, a chiphiányra és a gyárak leállására.
Rokonom, aki egy nagy magyarországi autógyárban gépészmérnök, mondja hogy szerinte az élő munkaerőt, teljesen ki lehetne vonni a gyártásból és lehetne az egész gyártást automatizálni. Csak a gépeket kellene megtervezni, telepíteni és elég lenne hozzá max néhány karbantartó személyzet. Csak nem engedik, mert akkor 100 ember munkáját, helyettesítené egy gép. Rengetegen válnának munkanélkülivé, főleg betanított munkások, akik az amolyan tedd-ide, tedd-oda munkán kívül másra nem alkalmasak. És hogy ezeket az embereket ne segélyezésből kelljen eltartani, az ő munkakörük csak azért létezik.
Mit gondoltok? Igaza van a gépészmérnöknek? Tényleg lehetne a teljes gyártási folyamatot automatizálni és az élő munkaerő 90 százalékát kivonni a gyártásból? Mellesleg szerinte így a végterméket is sokkal olcsóbban ki lehetne hozni, élő munkaerő nélkül.
A gyártási folyamatok (most mindegy, hogy autó- gép- vagy elektronikagyártás) nagy részét lehetne automatizálni. De nem mindig éri meg, mert egy robot beszerzése, beépítése és karban tartása esetenként drágább is lehet, mint egy olcsóbb országban a munkaerőt fizetni.
Másik dolog, hogy ha a szalagdroidok fölöslegessé válnak, akkor a sok munkanélküli miatt a gazdaság visszaesik, ami senkinek nem jó. Ezért sok heléyen valóban csak alibiből tartják az ilyen munkaerőt.
Ideális esetben ami automatizálható azt automatizálják is, akiket meg a gép helyettesít, azok átmennek karbantartó vagy más munkakörbe. Csak ez itthon nem működik, mert annyira IQ nullák vannak ott, hogy semmit nem képesek megtanulni.
Nyugodj meg amit automatizálni lehet azt automatizálni fogják.
Gépészmérnök rokonodnak pedig még soha nem kellet műszerfalat összeszerelni,vagy belső tér elemeket,vagy kábelköteget bezserelni egy autóba.
Mert ha lenne egy kis rálátasa ezekre a dolgokra nem mondana ekkoa morhaságokat.
Egy gép ami csak egy kis egyszerü párlépéses feladatot elvégez több százezer euróba kerül egyedileg megtervezni és legyártani,és nem is mindig válnak be.Gyakran fordul elő,hogy két ügyeskezu munkás többet szerel össze jobb minőségben egy adott alkatrészből,mint az erre a célra gyártott gép.
Egyébként az autóiparban folyamatos a változás mindig van valami új fejlesztés más dizájn és ezt lekövetni csak gépekel robotokkal szinte lehetetlen.
A chiphiány leginkabb az olcsóbb népszerübb ugymond kis autók gyátását neheziti.
Most is lehet új autót venni csak nem Ford Fiestát,vagy Opel Corsát meg VW Golfot kell rendelni hanem Porche Macant vagy Audi Q3-at,ezekből van bőven.
A Covid leginkáb a vendéglátó ipart meg a turizmúst sújtja nem az autóipart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!