Mi motivál titeket, hogy pozitívak maradjatok abban a helyzetben hogy nincs pénzetek? Sajnos a magán vállkozásom nem megy a Covid miatt, és éppen alíg van megélhetőségem. Próbálok pozitív maradni, nem síránkozni akarok, csak érdekel mi motivációtok?
Az hogy hideg van odakint a híd alatt, meg éhezni se épp kellemes érzés, a meleg víz is jólesik néha.
"magán vállkozásom nem megy a Covid miat"
Akkor ideje területet váltani motiváció keresgélése és a sült galamb várása helyett.
"a magán vállkozásom nem megy a Covid miatt"
a #maraggyotthon az ilyen
kérjél pénzt a kopasz mentőstől, vagy a nyunyókától
Katonaságnál vagy korházban takarítónak, ételfutárnak mindig van felvétel.
Ennyi ésszel, hogyan lehetsz vállalkozó?
Nem sok életrevalóság szorult beléd, kérdező.
Kérdező: Megértem, hogy rosszul esik #2-es megfogalmazása, de próbáld az értelmét keresni és ne akadj fenn a megfogalmazásán!
"könnyű telefonon bepötyögni azt, hogy ideje területet váltani, csak valójában ez nem megy ilyen könnyen"
Tudod pont ugyanolyan könnyű leírni, hogy "nem megy a Covid miatt" és "nem megy ilyen könnyen váltani", mint azt leírni, hogy valaki csak várja a sült galambot.
Nem bántani akarlak és szerintem a többiek sem. Sokan vannak, akiket megviselt a covid, mert nagyon sok minden megváltozott. Elképesztően összetett módokon változtak meg dolgok és nagyon sok eddigi üzleti modell vált működésképtelenné.
Viszont attól, hogy neked ez teljesen jogosan rossz érzés, még így marad és nem fog elmúlni. Megpróbálhatod kivárni, hogy visszatérjen a covid előtti helyzet, de nem tudjuk, hogy ez be fog-e következni. Ha csak várod, hogy változzon a helyzet, attól nem fog megtörténni.
Magán a helyzeten nem tudsz változtatni. Viszont az a te döntésed, hogy a helyzetre milyen választ adsz, te mit kezdesz ezzel a helyzettel. Megvizsgálhatod, hogy pontosan milyen a vállalkozásodat érintő dolgok változtak meg, mi hogyan változott és mik lehetnek azok a dolgok, amik nem változtak.
Egy csomó cég átállt webes értékesítésre, más cégek házhozszállítás és távmunka igényeinek, vagy ezekhez kapcsolódó újonnan felmerült igényeinek kielégítésére. A nagy lezárások idején még nagyon exkluzív éttermek is elkezdtek házhozszállítással akár egyszerűbb kajákat, hamburgert és pizzát is árulni, mert ha ez működik, akkor ezt kell csinálni, hogy legalább valamennyire menjen az üzlet (és nem utolsó sorban közben lehet, hogy az olcsó pizzák és hamburgerek miatt még olyan új emberek is megismerték őket, akiket aztán később az újranyitáskor már a hagyományos kínálatukra is kíváncsiak lettek).
Egy csomó olyan magasan képzett szakembert ismerek a saját szakmámban is, akik elmentek építőmunkásnak, boltba polcfeltöltőnek, raktárosnak, teherautót vezetni, vagy épp ételfutárnak, mert ezekre lett piaci igény, míg a saját szakmájukban épp pangás lett. Így viszont addig is tudtak pénzt keresni, nem kényelmesedtek el otthon és aki ezt ügyesen kommunikálta is a közösségi oldalain, azt elsőként keresték meg ajánlatokkal, amikor újra lett igény a szakmájában.
Egy csomó vállalkozás váltott profilt részben, vagy teljesen, átmenetileg, vagy akár tartósan is. Szállodák kezdtek kórházként, irodaként, albérletként működni, mert eltűntek a turisták. Taxi cégek még mindig azt hirdetik, hogy már nem csak utasokat szállítanak, hanem kaját, bevásárlást, akármit is. Ismerek olyan hifi és számítógép boltot, ami hirtelen áttért a home office-hoz szükséges eszközök értékesítésére, de ott van a kifli.hu (és sok másik cég is), amit a semmiből építettek fel/át egyik napról a másikra a megváltozott helyzet igényeihez alkalmazkodva.
Bár a tévhittel szemben Darwin valójában soha nem mondott ilyet, de az üzleti életben különösen igaz, hogy “Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.” Aki képes meglátni a lehetőséget a kihívásokban, az könnyebben meg is tud vele küzdeni.
Nem tudjuk, hogy te mit csinálsz, hiszen nem mondtad el és nem is kell. Nem tudhatjuk, hogy neked milyen lehetőségeid vannak, vagy mit tudnál csinálni. Csak arra bátorítunk, hogy ne a problémákat és az akadályokat keresd, hanem a megoldásokat próbáld megtalálni, amik segítenek átlendülni a pillanatnyi helyzeten. Ne érd be annyival, hogy az eddigi üzleted nem működik tovább, hanem keresd meg, hogy mi az, ami tudna működni a jelenlegi helyzetben. Aztán, ha változik a helyzet, majd újra alkalmazkodsz hozzá.
Ez a helyzet most olyan, mint egy hirtelen jött lehülés. Egyik nap még élvezted az őszi tájat, a másikra meg hirtelen lehűlt az idő és most ott állsz a szabad ég alatt kabát nélkül. Nagyon fázol és nem tehetsz róla. Érthető, hogy rossz érzés számodra, mert ki vagy szolgáltatva a helyzetnek. De ettől még hideg van lett és megfagysz, ha nem reagálsz a változásra. Vagy felöltözöl, tüzet raksz és megpróbálsz megoldást találni rá, hogy ne fagyj meg, vagy különben mi más lehetőséged van?
A kérdésedre válaszolva motiváljon az, hogy a vállalkozásodnak/neked túl kell élni ezt a gazdasági helyzetet, ezért megoldást kell találnod rá, hogy megélj, amíg a vállalkozásod a régi módon újra működőképes nem lesz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!