Mely fizető stock fotó oldalon fogadnak el nagy eséllyel okostelefonnal készült fotókat?
Szinte bármelyiken.
Feltéve, hogy technikailag minden rendben van a képpel...
Mondjuk nagy mellékesre ne számíts.
#1: Tudom, tudom. Nem ebből fogok meggazdagodni. Sokat fotózok hobbiból. Havi pár ezer forintnyi kis mellékes is megteszi. Amíg a számítógépemen vagy a telefonomon porosodnak a fotóim addig fixen 0 forintot termelnek. :D
#2: Igyekszek majd ráérezni az igényekre. Bár az se zavar, ha pár száz vagy pár ezer forintnyi pénz jön belőle havonta. :D
Akár meg is gazdagodhatsz belőle, ha jól csinálod, vagy szerenséd van, de ahhoz nagyon tudatosan és ügyesen kell csinálni. Próbálj a megrendelők fejével gondolkodni, hogy vajon azt a képet, amit épp feltöltesz, ki milyen dologra akarja majd használni, hogyan próbálja megtalálni.
Általában valamilyen céllal keresnek képet. Többnyire valamit ki akar nak vele fejezni. Azt kéne neked kitalálni, hogy mi lesz az, amire keresnek, amikor pont ezt a képet akarják megtalálni...
Első körben az legyen a célod, hogy egyáltalán elfogadják a képeidet az ügynökségek, mert egyrészt egyre komolyabb minőségi és felbontásbeli elvárások is vannak, hiszen hiába szép egy kép, ha életlen, zajos, homályos, vagy kis felbontású, akkor nem sokat ér. Aztán a témák alapján is sok mindent kiszórnak, mert ami túl hétköznapi, szokványos, abból már van kismillió és pláne, ha nem veszik, akkor minek belőle még több? Szóval első körben a szerkesztőkön kell túljutnod, hogy egyáltalán elfogadják a képeidet.
Ha ez megvan, utána jön az, hogy meg is találják a vevők és akarják is használni, fizetni érte. Érdemes figyelni, hogy mások mikor miket és hogyan töltenek fel, mik szerepelnek az adott oldal toplistáin, stb.
Az örökzöld, mindig aktuális témákkal érdemes kezdeni, hogy nagyobb eséllyel bekerülj.
A szezonális témák nagyon trükkösek tudnak lenni, mert sok esetben a legnagyobb felvevő piac jóval megelőzi a szezont. Minél nagyobb cégek használnak egy képet, annál több munkafázison megy keresztül egy szórólap, csomagoló vagy reklám anyag tervezése, előkészítése, gyártása, így a képanyagok keresése, kiválasztása, szerkesztése akár több hónappal is megelőzheti a tényleges szezonális értékesítést.
Pl. a karácsonyi termékek lassan már a polcokra kerülnek, addigra már a szállításuknak is végezni kell, a gyártásuk, csomagolásuk már javában zajlik, a tervezés, szerkesztés meg már rég le kellett, hogy menjen a legtöbb helyen, így most már jó eséllyel elkéstél a téli, karácsonyi témák feltöltésével. Talán az újévi, pezsgős téma még nem futott le, de már lehet, hogy ez is késő.
Persze lehet, hogy kis cégek és magán személyek azért decemberben kezdenek csak el karácsonyi képet keresni, de azért nagyon sok helyen sokkal inkább előre dolgoznak.
Szia, stock fotós vagyok 15 éve, főállásban ebből élek. Szóval tegyük tisztába a fogalmakat. Ezek a dolgok a microstockot érintik ahol eléggé vegyes a felvágott. Én inkább más megközelitést ajánlanék, ha sikeres stock fotós/tartalomkészitő szeretnél lenni, amelynek a szent-grálja a következő.
1., elkezded, nyomod pár évig, shutterstock és társai
2., mikor lesz saját stílusod, és csapásirányod, hivatalos vállalkozásod, EU adószámod megnyílik egy másik dimenzió a macrostock felé.
3., Macrostockra fókuszálsz, ahová NAGYON jó minőségben kell mindent felrakni - nálam pl. video redner 4K, 60fps, 16-bit! (több gigabájt 10-12 másodperc prores kodekkel), vagy 10240x4320 as felbontású hátterek, komplex vektorok stb. Ebből fogsz megélni majd, mert a microstock a jelenlegi trendek szerint halálra van ítélve.
P.S.: ha elindulsz a microstockban - jelenleg az Adobe-t ajánlanám, majd a Shutterstock és a Getty Images(ESP/istock). Exkluziv microban NE legyél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!