Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » A magyar gazdaság mennyire...

A magyar gazdaság mennyire függ a német autói partól?

Figyelt kérdés
A Fidesz azt hangoztatja, hogy semennyire. De rengeteg multi mint az Audi, Merci stb azért sok embert alkalmaznak valamint a magyar KKV-k egy jelentős része is oda gyárt. Tényleg nem függ az ország a német ipartól?
2021. aug. 21. 08:12
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

A Fidesz egyáltalán nem hangoztat ilyesmit.

Nyilván függ, de azért messze nem csak ebből áll a magyar gazdaság.

2021. aug. 21. 08:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
De hangoztat ilyet eléggé gyakran, hogy mi nem függünk senkitől semmilyen külföldi országtól sem mert önálló erős a nemzet gazdaságunk
2021. aug. 21. 08:20
 3/5 anonim ***** válasza:
47%

Nem, nem függünk, de azért tavaly is hónapokra leálltak a magyar autógyárak, mert a német gyárak is hónapokra leálltak a Covid miatt.

De nem függünk tőlük, nem :)))

2021. aug. 21. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nagyon erős területi kapcsolatok vannak, amik az országra is hatást tudnak gyakorolni. Hajdú-Bihar megye mondjuk nem függ tőle. Vagyis eddig nem függött, úgy hogy oda is felhúznak egy német autógyárat, hogy függjön. A jó hír, hogy Nyugat-Magyarországon mondjuk ez ma már nagy mértékű hozzáadott értékkel is bír - ha kivonulna az Audi akkor Győr nem süllyedne vissza egyik napról a másikra egy rozsdaövezet szintjére, mint Miskolc vagy Salgótarján a rendszerváltás és nehézipar megszűnése után, hanem ma már van olyan mobilitása és felhalmozott szellemi tőkéje a helyi lakosságnak, hogy csere-beruházásokkal -akár helyi vállalkozások is virágzásnak indulhatnának a felszabaduló munkaerőből- ugyanúgy menne tovább a szekér egy kis döccenő után. Az akkumulátor- vagy alkatrészgyárakban viszont viszonylag kevés olyan alkalmazott van, aki azt tudja mondani, hogy "na, van 20 év értékes ipari tapasztalatom, most már akár egy saját mérnökirodát is létre tudok hozni", mert azokban a gyárakban, ahol tényleg csak összeszerelő, operátori szalagmunka folyik nem lehet ilyen tudásra szert tenni.

By the way egy-két érdekes addendum a témához:

1) A nyugat-európai cégek (beleértve autóipart) kelet-európai gyárai egy idő után jobb minőséget állítanak elő, mint az anyaországi, magas fluktuációval, régebbi gépsorokkal és beszállítói problémákkal küzdő üzemek. Nem egy olyan autóipari termék volt az elmúlt években, amit szimultán gyártottak Franciaországban és Szlovákiában vagy mondjuk Olaszországban és Lengyelországban: általánosságban a kelet-európai felé billen a mérleg, még ha ezt nyilván igyekeznek is jól eltusolni, mert az ilyen kimutatásokat a hazai menedzsment és szakszervezetek sem fogadják kitörő örömmel, beindul egy természetes féltékenység. De egyébként az USA - Mexikó viszonylatban is létezik hasonló összefüggés.

2) Maga az autóipar és német autóipar is átalakulóban van - máshogy függünk tőle, mint 10 vagy 20 évvel ezelőtt. Így volna ez akkor is, ha közben Magyarországon nem mentek volna végbe óriási gazdasági változások, de főleg a német autógyártók ma már nem mennyiségben akarnak versenyezni, hanem (nem...nem minőségben : ) ), hanem haszonkulcsban. Azaz Hans Jürgen nem fogja arra utasítani a termelést, hogy ami a csövön kifér szórják tele a piacot Audi TT-vel bármi áron, hanem ma már azt mondja, hogy gyártsunk annyit, hogy 20% körül legyen a profit minden egyes autón - ha ennél alacsonyabb, akkor fejek hullanak. Lehet kevesebbet gyártani magasabb felszereltséggel, újra kell marketingelni a terméket, költséget lehet csökkenteni - de egyik sem olyan tényező, amik mondjuk ennek a történetnek az indulásánál nagyon szerepet játszottak volna, ma már viszont meghatározzák a magyarországi német autógyárak jelenlétét. Szóval nem feltétlen van ok arra, hogy olyan rózsás legyen a helyi gazdaság és a gyár kapcsolata, mint régen.

3) Viszont a gyakorlatban azt látjuk, hogy mégis még mindig kiskirályként tekintenek a német autógyárakra, s ezt ők maguknak intézték el nagyon fontos politikai kapcsolatok révén. Ebben a topikban nem akarok erről hosszasan értekezni, de a lényeg, hogy az autóiparnak bőven erőn felüli lobbiereje van a magyar pártoknál. Olyat nem szoktál látni, hogy mondjuk vezető magyar politikusok leülnek az informatikai szektorral látványos tárgyalásokat folytatni és bankárokkal meg biztosítókkal sem szokott Facebookos fotókat csinálni egyetlen miniszter vagy államtitkár sem, de odaállni egy 1.000.000-odik legyártott autó mellé vagy szalagot átvágni azért az ütős üzenet. Ez nem feltétlen azért van így, mert a politikusok buták és nem tudják, hogy ma már nincs olyan fejlődési potenciál az autóiparban. Ők ezt pontosan tudják - a választóik viszont nem, nekik csak materiális dolgokkal lehet üzenni. Hogy nézne már ki egy olyan kampányüzenet, hogy Kiss Emőke vállalati szoftverfejlesztő és 12 fős csapata 10 millió eurós értéket hozott létre? Odaáll Varga Mihály a monitor elé és komolyan várhatja, hogy ez majd bejön a népnek? Nyilván nem, az autó viszont valami spirituális tárgy, aminek mágikus ereje van. Nem feltétlen a gazdaság függ tőle, hanem inkább a politika, mert az autóipart sokan megfoghatónak, fizikailag létezőnek érzik, még ha sok szektor már le is hagyta valódi gazdasági súlyban.

2021. aug. 21. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Nagyon. De sokkal jobban a beszallitoi hálózaton keresztül mint magán a gyártáson...
2021. aug. 21. 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!