Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Posta nem tartja a vállalt 1...

Posta nem tartja a vállalt 1 napos időgaranciát. Kérhetek kártérítést?

Figyelt kérdés
Pénteken adtak fel csomagot a részemre házhoz szállítással (ráadásul pont a Postától rendeltem postakész borítékokat), melyre 1 napos időgarancia van. A csomagot hiába vártam hétfőn, nem jött. Tegnap nagy megdöbbenésemre kapom az e-mailt hogy a helyi postán átvehető az amúgy házhoz szállításos csomagom. Az ügyfélszolgálatot felhívtam, ahol közölte az ürge, hogy technikai malőr történt, rossz helyre került a csomagom. Na most a csomag így nyomkövető szerint legkorábban holnap érhetne ide hozzám, de a csávó szerint ez lehet jövő hét is az ünnepek miatt. A szállítási költségért nyilván fizettem, ilyen esetben valamennyi összeg visszaigénylése lehetséges? Nem találom a Posta erre vonatkozó információit.

2021. márc. 31. 07:53
 1/4 Koplárovics Béci ***** válasza:
49%

Te, mint címzett, nem állsz szerződésben a Postával, csak a feladó, aki a Postának fizetett (te az eladónak fizettél érte, nem a Postának). Te legfeljebb a feladótól kérhetsz kártérítést (lásd ÁSZF), és ő a Postától. Neked pedig ha tényleg sürgős a csomag, akkor azt javaslom, hogy mégiscsak fáradj be érte.

A kártérítés összege amúgy legfeljebb a postaköltség, vagy annak egy része lesz. Ráadásul ez utóbbi pl az 1 napos és a nem időgarantált feladás közötti párszáz Ft-os összeg, amiről a Posta is tudja, hogy annyiért nem nagyon fognak reklamálni.

2021. márc. 31. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Posta oldalán tehetsz panaszt. Én 1 napos, szombati kézbesítéssel adtam fel csomagot a testvéremnek. Mind a kettő szolgáltatás árát visszakapta a testvérem, aki címzett volt, nem én, aki a feladó és fizette a feladást. 😂 Nem volt utánvételi összeg sem, nem is fizetett érte nekem sem.

De valóban a te eseted bocsi, de a vicc kategória lenne. 90 ft az 1 napos időgarantált szolgáltatás ára. Házhoz szállítás díja meg 200 ft különbözet a postán maradótól. Az én esetemben még egy csomagot is feladhattam volna az elmaradt szolgáltatás árán..

2021. márc. 31. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

2-es: tudom, hogy csak ennyi a különbözet, de azért most már kezd elegem lenni a Postából, meg amit a siófoki átrakópont csinál mostanában. Értesítés nélkül megjelenő futárok, nem hibátlanul működő POS terminálok (ha éppen van), most meg már a csomag sem oda érkezik, ahová kellene. Abban sem vagyok biztos, hogy az ügyintéző tényleg szólt e az illetékes kollégáinak, mert a nyomkövető azóta is a postát jelzi, pedig az autó ilyenkor már rég járt a Postán. Bemenni érte még ha akarnék sem tudnék, mert kemény 4 órát van nyitva.

Persze, tény, hogy sokra nem megyek azzal a max 300 Forinttal, nem vagyok smucig, de szeretném éreztetni a törődést a Postával.

2021. márc. 31. 09:41
 4/4 A kérdező kommentje:
Nagy csoda folytán ma 11 órakor jött a Posta futár, természetesen nem jött semmilyen értesítő, és nem is hívtak telefonon (ez mondjuk technikai hiba, egy másik postai futár mondta, hogy gyakran rossz az eszközük). Elmondása szerint az átrakópont azért küldte a postára, mert magánember nemigen rendel postakész borítékot. Mondjuk nem értem az összefüggést, de legalább megérkezett.
2021. márc. 31. 14:39

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!