Aliexpress vitánál csőbe akarnak húzni?
A termék nem jó, vitát indítottam majd megkért, hogy intézzük vitán kívül. (2 pendrive aminek a tényleges kapacitása kissebb, mint a látható.
61 és 59 gb pendrive, de csak 47 és 46 gb használható. Tesztel igazolva.)
Ezt írta: "Please follow the steps I said to refund
1. First close the dispute, and then you can open a dispute again.
2. Please choose "Refund and return items" --"personal reason" (" I ordered the product by mistake”)
3. I don't need you refund the goods, I just need you to choose "Refund goods"---"personal reasons". I will give up return the goods.
4. I will agree your dispute, and return your money quickly."





Én se bíznék bennük.
Engem egyszer arra akart rávenni a kínai eladó, amikor nem kaptam meg a termékem, hogy a vita során ne írjam azt, hogy nem kaptam meg, hanem inkább válasszam, hogy megkaptam, de nem tetszik.
Whatsapp-on írogatott nekem, Aliexpresst megkerülve.
Azt ígérte, ha így csinálom, nagyon gyorsan megtéríti a pénzem. Aliexpress szabályzata alapján így viszont csak részleges visszatérítésre lettem volna jogosult.
Megírtam neki, nem érdekel a gyorsaság, szépen kivárom inkább, amíg az Aliexpress refundol.
Fenntartottam a vitát, neki 30 napja volt reagálni, amit természetesen ki is várt, mivel nem fogadtam el az ajánlatát.
Utána az Aliexpress a kereskedő válaszának hiányában lezárta a vitát és visszakaptam a pénzem.
Lehet, hogy valóban korrekten kárpótolt volna és csak a boltja hírnevét féltette, vagy hogy elveszti a jogot, hogy Aliexpress-en árusítson. Én nem mertem bízni benne.
A bolt azóta meg is szűnt. Szerintem jól döntöttem.
Köszi a részletes választ. Tett egy 0 forintos ajánlatot az eladó természetesen elutasítottam.
Az mit jelent, ha nem sikerül megegyezni az aliexpress közbelép? Inkább az eladót védi vagy a vásárlót? Jan 14.én lép be az ali.










Nem lehetetlen, hogy át akar verni, de értem, hogy mit szeretne. Azt mondja, hogy zárd le a vitát azzal, hogy rosszat rendeltél és ezért visszaküldöd, ő meg visszaadja a pénzt. Ő nem kéri, hogy ténylegesen küldd vissza, de visszaadja a pénzt. Ez a része lehet az átverés, hogy pl "de te nem küldted vissza, miért adja vissza a pénzt?". Ugyanakkor viszont ha tényleg "becsületes", akkor tényleg vissza fogja adni a pénzt. És ez azért éri meg, mert ha olyan értékelése van, hogy szar a termék amit küldött (mert az), az rontja az üzletét (rontsa is, mivel szart küldött). És azért írtam a "becsületes"-t idézőjelbe, mert ugyan a pénzt visszaadná, de a szart továbbra is árulná, és aki kicsit is nem ért hozzá, azt tulajdonképpen átveri.
Én sem mennék bele az ajánlatába.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!