Van ilyen? Van erre jogszabály?
Nos, ismerősöm webshopja - kis cég - épp ezért hagyta abba, mert rengeteg volt "a meggondoltam magam", "mégsem veszem át", "visszaküldöm" vevő és mivel olcsón adták a terméket, nem bírta el a költségvetésük a veszteséget.
Mit csináltak? Megemelték az árakat ("kitolván" ezzel a TISZTESSÉGES vevőkkel), beépítették a fogyasztói árba, drágábbak lettek - úgy viszont már kevésbé ment a bolt.
A végén inkább abbahagyták, mert több volt vele a munka, a bosszankodás, mint amennyi haszon bejött belőle - nem volt arányban a kettő egymással, így már nem érte meg nekik.
Kérdezőnek: némely webshopok beleírják az ÁSZF-be (Általános Szerződési Feltételek) - amit a vevő "természetesen" nem olvas el - hogy a rendeléssel szerződés jön létre a két fél között és amennyiben a vevő lemondja a megrendelést, a szállítási költséget ki kell fizetnie.
Ezután már csak egy fizetési meghagyást kell küldeniük és ha nem mond ellent a vevő (aminek semmi értelme nem lenne, hiszen a rendeléssel elfogadta az ÁSZF-et is), máris behajthatóvá válik az összeg.
,,abban az esetben, ha a termék ára nagyon alacsony, pl.: 600ft, viszont utánvéttel rendeli, ezt a szállítási módot nem vállaljuk, mert ha nem veszi át, a szállítási költséget akkor is ki kell fizetni."
Ez csak az alacsony árú termékekre vonatkozik? Csak ilyenkor kell kifizetni a szk-et? Tehát, ha én rendelek valamit 2500ft-ért, de lemondom, akkor a szk-et nem fizetettik ki?
Kedves Kérdező,
Igen, sajnos mostanában ez elég gyakori eset a korona óta hogy unatkozó hülyegyerekek a kissebb webshopokból rendelnek és nem veszik át. (Nem rád gondolok)
Természetesen mi behajtjuk ezt az összeget, mivel tételesen számol el velünk a futárszolgálat.
Tehát ha a díjbekérő lejártáig nem történik meg a szállítási díj átutalása, akkor jogi útra tereljük a dolgot.
Most volt egy ilyen ügyünk, elég jól jöttünk ki belőle mivel a 990ft-os szállítási díjból 130ezres tétel lett :)
Természetesen az ügyvédet illetve egyébb illetékeket is meg kellett ebből fizetnünk, tehát nem mind "bánatpénz".
Tyűha, ha ez igaz utolsó, akkor nem semmi.
Én nem terveztem ilyet tenni, de nagyon érdekelt, hogy ilyen esetekben mik az alternatívák.:)
Mindegy a származás, de napi több száz megrendelést teljesítünk, és ez a tapasztalat! :)
Így van, nálunk pl 200-300ft-al drágább az utánvét(szállítási módtól függ) de az emberek 90%-a ezt a fizetési módot veszi igénybe.
A kedvencünk mikor a megrendeléstől számítva 16 órán belül a címzettnél a csomag, és megtagadja. Hát ...
Lehet mondani hogy ha napi több száz rendelésünk van, akkor elbírjuk. Igen, el valamennyit, de nem napi 10-20at. Alkalmazottaknak is szeretünk tisztességes, versenyképes bért adni, és az árakat is a normál szinten tartani.
Természetesen egy hatalmas napi több ezer rendelést teljesítő webpláza már más tészta. Ők általában nem darabra vannak megállapodva a futárcéggel.
19-es, én a helyedben elgondolkodnék azon, hogy bevezetném a kártyás fizetést, ha még nincs.
Tudom, hogy az utánvéttel több vevőd van/lehet, de nem biztos, hogy megéri és a kártyás fizetés egyben szűri is a vevőket ("minőségibb").
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!