Aliexpress csomagstátusznál "order completed", de még nem kaptam meg a csomagot. Mi a teendő ilyenkor? Mi történhetett?
Milyen módon küldték?
Nekem akkor volt ilyen, mikor a standard shippingeset (ami nemzetközi ajánlott, szemben a szokásos sima levelekkel...) èrtesítés nélkül kihozta a postás a vírusra hivatkozva. Hamarabb volt completed, mint hogy bekerült volna a postaládába.
A 14 nap jelen esetben azt jelenti, annyi időd van fellebbezni, szóval ha holnap se kapod meg, nyiss egy dispute-ot.
Néha megesik, hogy posta helyett futárszolgálatnál köt ki a standardos csomag, nézd meg a spam mappádat, nem kaptál e sikertelen kézbesítés értesítést.
A Last Mile Carrier annyit jelent, hogy országon belül van.
Van egy ilyen oldal, ajánlom figyelmedbe, sokkal tételesebb, mint az Ali saját követése:
Itt is csak azt írja, hogy megérkezett a célországba, szóval valahol a határon vagy a vámon...
Ugye normál esetben a külföldi küldemények sima levélként jönnek (ez alól kivétel az általam említett standard shippinggel feladott tételek, vagy ugye ha ráfizetsz a gyorsabb megérkezésre), ez azt jelenti, hogy országon belül nincs nyomonkövetés, a magyar posta a külföldi ragszámokat nem veszi át.
Esetedben látszik a parcelsappon, hogy a Magyar Posta is beszállt a dologba, így ott is nyomon tudod követni (de nem látsz többet, mint a fenti linken):
Ez a ritkább, ezt kiemelném.
Menj biztosra, ezzel a csomagszámmal menj be a helyi kézbesítőpostára érdeklődni, hogy ezt látod, ez mit jelent. Kicsi rá az esély, hogy több infót kapsz, de hátha. :) Ha tényleg ajánlott, akkor nekik látniuk kell, hol jár.
Ellenben az Alival is foglalkozni kell, ne fuss ki az időből. Alapvetően ez úgy működik, hogy a feladás után elindul egy visszaszámláló (ez újabban 90 nap szokott lenni a vírus miatt), ez független attól, amit a feladó bele szokott írni, hogy várható érkezés X nap.
Ha ez a visszaszámláló lejár, akkor automatikusan completedre vált a rendelés - ez az eladót védi, hogy ne legyen ezerszámra függő rendelése (mivel sokan nem nyomnak rá a megerősítésre, hogy megjött a motyó). Ha a számláló végéig nem jött meg, akkor onnantól 14 napod van reklamálni, ha jól tippelem, te itt tarthatsz most.
Szóval, ha voltál bent a postán, és nem kapnak fejhez, hogy jé, hát itten van egy csomag (légy vehemens, külföldi csomagnál elsőre úgyis leráznak, hogy sima levélként jön), akkor onnantól jelezhetsz az Alinak.
Ne az eladónak írj, hanem a rendelésnél van ilyen, hogy open dispute - itt űrlap jelleggel ki tudod tölteni, hogy nem jött meg a cucc, és miért nem. Ez már nem az eladóhoz, hanem az Alihoz megy. Az eladónak van X napja válaszolni, ezzel vagy megegyezésre juttok, vagy ha nem, akkor az Alitól (és nem az eladótól) kapod vissza a pénzed.
Ja igen: ez a visszaszámláló neked is garancia volt, hogy azon belül megjön. Ha visszakapod a pénzt, és mégis megérkezik, akkor sincs további teendőd (persze nyilván az a korrekt, ha felveszed a kapcsolatot az eladóval, tőlem volt már, aki privátban azt kérte, hogyha mégis megjön, utaljak neki paypalon. De ez a ritkább, általában ezt ők is elkönyvelik bukott pénznek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!