Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Hibás a rendelt készülék amit...

Hibás a rendelt készülék amit kaptam, hogyan érdemes visszaküldenem?

Figyelt kérdés
Egy nagy webáruház oldaláról rendeltem egy digitális multimétert, a kipróbáláskor derült ki hogy ugyan bekapcsol, de több fontos funkció egyáltalán nem működik rajta (feszültségmérés, szakadásvizsgálat). A használatit természetesen végigolvastam, még a szaktanárommal is megnézettem.. Mivel vizsgára már kellett volna és sürgős volt vettem boltban egy másik műszert és azt fogtam be használatra, ezért nem igazán szeretném megjavíttatni vagy csereterméket a hibás helyett, hanem a pénzemet szeretném vissza kapni. Még bőven a 14 napon belül vagyok, úgyhogy felmerült hogy elálljak a vételtől, viszont úgy olvastam hogy ilyenkor a visszajuttatás költsége engem terhel amit mivel hibás árut kaptam nem érzek igazságosnak, ráadásul úgymond hibátlan árut várnak vissza, ami ugye már eleve nem áll fenn.. Ezeket megírtam emailben az Eladónak, konkrét választ semmire nem kaptam, csak egy mintát az elállási kérvényről meg hogy mi mindenért vonnak le a visszafizetett vételárból.. Hogy lenne érdemes megoldani a helyzetet?
2020. máj. 15. 20:26
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Nem értem a problémát. Hibás a termék. Szólsz az eladónak. Ő ingyen elszállítja, megjavítja és visszaküldi neked a megjavítottat.

Neked nem kell a termék, vissza akarod inkább küldeni, elállni a vásárlástól. Ahhoz megkaptad a kérvényt. Kitöltöd, visszaküldöd, levonják amit levonhatnak.

Ez a két opció van, de neked egyik sem felel meg. Ez nem kívánságműsor. Ahogyan neked is vannak jogaid, az eladónak is. Vannak jogszabályok amiket ő betart, de te nem akarod betartani.

2020. máj. 15. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
És mit nem értettél meg azon, hogy a visszaküldés költsége téged terhel?
2020. máj. 15. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Azért is tettem fel a kérdést hogy tudjam mik a lehetőségek, mert konkrétan ilyen esetről nem találtam infót. Azt értem hogy ha a javítást kérem akkor ingyen kicserélik/megjavítják és leszállítják. Viszont ha az elállás mellett döntenék én fizetem a visszajuttatást, ezt is értem, viszont ugye hibás az áru és azt írták hogy hibátlan sértetlen árut várnak vissza. Ha visszaküldöm nem vonhatnak le semmit ezzel kapcsolatban? Nem én tehetek róla hogy rosszat kaptam..
2020. máj. 18. 15:31
 4/4 anonim ***** válasza:

Miért nem kérdezed meg a boltot, ahol vetted?

Írd meg, hogy hibás a termék, ilyenkor nem kell fizetni a visszaküldésért, kijavítják és visszaküldik neked ingyen.

Ha elállsz a vásárlástól, akkor természtesen fizetni kell a szállításért. Ha az áru hibátlan, akkor nem vonnak le semmit. De nem lesz hibátlan, hiszen ők úgy tudják, hogy egy hibátlan terméket küldtek, te nem jelezted nekik, hogy hibás lenne, egyszerűen csak azt mondtad, hogy meggondoltad magadat. Ilyenkor teljesen jogosan levonhatják tőled a javítás árát és a különbözetet kapod vissza.

2020. máj. 18. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!