Negatívba fordult az olaj ára - most akkor a benzinkutakon mindenki pénzt fog kapni, aki megy tankolni?
Ma este olvastam, hogy az USÁ-ban már negatívba fordult az olaj ára, a kitermelők azért fizetnek, hogy valaki vegye át tőlük az olajat, mert nem megoldott a tárolása.
Ha ez begyűrűzik Európába is, akkor ezt logikusan azt hozza majd magával, hogy a benzinkutakon fizetnek majd nekünk, csak vigyük, fogyasszuk a benzint minnél jobban?
Várhatóan mennyi pénzt fognak majd fizetni literenként a tankoláskor, lehet erre bármi reális becslést végezni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én egészen pontos becslést tudok erre. Sőt, nem is becslés, konkrét szám. Mégpedig 0. Ilyen nem lesz itt, hogy te tankolsz és a kút fizet neked.
A kitermelés és a végfelhasználás teljesen más. A kettő között azért bőven vannak dolgok. Szállítás, tárolás, finomítás, adalékok, adók, marketing, stb, reggelig lehetne sorolni a költségeket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
LOL.
Egyrészt nem olajat tankolsz, hanem benzint, másrészt meg nem a sikimuki lófszjóskáknak fizetnek, hogy telitankolják a Trabantot, hanem azoknak, akik millió liter számra képesek elszállítani az olajat az olajkutaktól. Ugyanis azok folyamatosan mennek, kiönteni a földre pedig nem lehet. Ha csak ez marad, akkor le kell állítani az olajkutat, azt meg később újranyitni millió dollárokba kerül, ezért fizetnek, hogy ne kelljen leállni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem.
Mire az olajkúttól a benzinkútig eljut az anyag, rengeteg állomáson megy keresztül. Egyrészt az olajból megfelelő oktánszámú benzint kell készíteni. Ennek költsége van természetesen. Aztán a benzint szálíltani kell, aminek szintén költsége van. A benzinkutakat fenn kell tartani, aminem szintén költsége van, és ez mind a benzin árrését növeli.
Meg ugye a különböző adók...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!