Vettem egy fűnyirot 97%os kedvezmennyel a praktikernel. Valószínűleg eliras lehet. Meg fogom kapni?
Azért gondoltam, hogy kiküldik mert anno a tescoban is jártam igy. 4900 ert volt kirakva egy 34000 forintos alu létra. A kasszanal persze feltűnt de megmutattam hogy ennyiért van kint és odaadták 4900ert. Persze utána azonnal javítottak az árát.
Köszönöm a válaszokat
Az online vásárlásra más szabályok vonatkoznak mint a helyszínire. Nem köteles téves áron adni a termékét, amit nyilvánvalóan technikai probléma okozott. Az eladónak nem volt szándéka ilyen áron adni a terméket, és nem is igazolta vissza a megrendelést (vagy nem fogja), nem keletkezik kötelezettsége.
Ugyanaz a sztori fogyasztóvédelmi szempontból:
"a megrendelés leadását követően a vállalkozás még jogszerűen utasíthatja vissza a vételi ajánlatot, így az adásvételi szerződés a felek között nem jön létre, a fogyasztónak nincsen joglapja a termék leszállításának kikényszerítésére. Ezt meghaladóan is az ilyen esetekben a szerződés a vállalkozás részéről sikeresen megtámadható lenne annak feltűnő értékaránytalansága miatt. A szerződés sikeres megtámadása, annak érvénytelenségét eredményezné."
Bónuszként itt van még a Praktiker Online vásárlászi ÁSZF-e, amit te a vásárlással el kell, hogy fogadj:
"I.2. Társaságunk a megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. Az adatbázisban szereplő esetleges nyilvánvaló hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk.
I.4. Amennyiben a honlapon szereplő információ a tudatos fogyasztótól elvárható ésszerű eljárás mellett homályosnak, hiányosnak, vagy ellentmondónak tűnik, úgy javasoljuk a Társaság ügyfélszolgálatának megkeresését. Ennek elmaradásából eredő hátrányos következményekért a Társaság felelőséget nem vállal.
I.5. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron átadni, szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától"
"Azért gondoltam, hogy kiküldik mert anno a tescoban is jártam igy. 4900 ert volt kirakva egy 34000 forintos alu létra. A kasszanal persze feltűnt de megmutattam hogy ennyiért van kint és odaadták 4900ert. "
Más vonatkozik online vásárlásra és más a személyes vásárlásra. A Tescoban, személyesen, valóban a kint lévő legkedvezményesebb áron kell odaadniuk a terméket akkor is, ha hibás az ár. Webshopnál ez nem így van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!