MÁV forgalmistáknak állásinterjún teszt?
Milyen fajta tesztre lehet számolni? Milyen típusú teszt? Fogalmazás, szövegértés vagy szimpla feleletválasztós? Kell e valamiféle speciális előismeret?
Válaszokat előre is köszönöm!
Legutóbb még különböző számolási feladatokat kellett megoldani. Mértani közép stb. Úgy emlékszem 3-4 pontot lehet veszíteni. Második körben kapsz egy pár oldalt az utasításból, amit be kell magolni, ebből következő körben le kell vizsgázni. Amemnnyiben azeken átmész, akkor jön az orvosi, amin a következő alapvizsgálatokat kapod: látás, hallás, EKG, pszichológia (amiben van IQ teszt) teljes vérkép egyebek munkakörfüggő. Ha ez nem sikerül, akkor nem dolgozhatsz, ugye. Ezután jön a tanfolyam mindenkinek. Különböző munkakör, különbüöző tudásanyag és különböző hosszúság. A mozdonyvezetők általában a leghosszabbak, akár 2 év, ezután forgalmi szolgálattevő kb. 1,5 év (a csökkentett tudásanyagú tanfolyam a divat jelenleg, ami egy hatalmas szivatás, mert utána elküldenek még egy kb. 6-7. hónapos kiegészítőre amiből ugyan úgy hatósági vizsgát kell tenni érdemes harcolni, hogy egyből a teljes legyen, mert a különbözetin nem csak a 12 A4-es oldalra kíváncsiak ami kimaradt, hanem mindenre megint). Motorvonat vezetők kb. 1 év. Jegyvizsgáló, pénztáros 3-5 hónap lehet kb. A tanfolyam nem egyszerű. Rengeteg az utasítás, rengeteget kell magolni ezen felül a nyelvezete is bonyolult, elég jogias, mivel gyakorlatilag is jogszabályok összesége. Kb. 2000-2500 oldal egyben. Tanfolyam, vizsgák:
Először egy alaptanfolyamon kell átvergődnöd, ezután egy önállósítón. Mind a kettő után a Közlekedéstudományi Intézetben kell hatósági vizsgát tenned. Ez persze, ha sikerül itt nem áll meg, szinte minden évben van valamilyen vizsga, ha módosul valamelyik utasítás új vizsga, 3 évenként időszakos kötelezően, ha nem sikerül nem dolgozhatsz a munkakörödben ezen felül, ha még nem unod, időszakos orvosi vizsgálatokra kell járni, ahol az orvos simán megváltoztathatja a munkahelyed (alias eltílt a munkakörödtől). Érdemes alaposan átgondolni, hogy ven-e értelme ennyit gürizni, meg harcolni ennyi pénzért. A mozdonyvezető, motorvonatvezető keres a legjobban, 300-350 nettó körül kapnak, úgy hogy ebben a kötelező 30%-os forduló szolgálatos kötelező juttatás is benne van, de az úgy is később elmegy orvosra, mert az éjszakázás kicsinálja a szervezeted, erre extrába még a felsővezeték elektromágneses gyilkológép hatása is már pár év alatt érezhetően odatesz. A következő tartomány mindenki más beleértve a forgalmi szolgálattevőket (ami az a munkakör amit soha az életben nem lehet majd nélkülözni, ha robotpilóta lesz a mozdonyokon akkor sem), mert jelenleg a szakmunkás minimálbér van akinek meghaladja a bérét, cserébe azért, hogy a legfelelősségteljesebb munkakör. Vonatokat közlekedtetsz, úgy hogy biztonságos legyen, gyakorlatilag a pálya "agya". Nagyon meg kell gondolni, hogy megéri-e akárnikek is tönkre tennie magát akár testileg, akár lelkileg, ha a vasúthoz megy dolgozni. Pénztáros, instant minimálbér, de nekik is van tanfolyam és vizsga is, bár csak kereskdelemi ami nem hatósági, rövid és intenzív ez is. Mielőtt a "Minek tanul hisz csak pénztáros?" kérdés elhangzik, a vasútnak rengeteg kedvezménye van, amit tudni kell, Üzletszabályzatok kihagyhatatlanok ebből a munkakőrből, ezen felül rengeteg, szigirú számadást kell vezetnie, ezekről mindent tudni kell fejből. 4-500 oldalnyi anyag. Szóval nem, nem csak a palacsintasütőt (tárcsát) kell tartani, ez a teljes munka 0-3%-át teszi ki állomásfüggően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!