Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Egyszerű nyugtával érvényesíth...

Egyszerű nyugtával érvényesíthető a garancia?

Figyelt kérdés
Hardveraprón vásároltam egy SSD-t csomagküldéssel. A illető akitől vásároltam, a vállalkozására vette a terméket. Most hogy megérkezett a csomag, kértem, hogy küldje el nekem az SSD számláját is e-mailban. Ő egy sima nyugtát küldött, azt mondja csak ezt kapta a vásárláskor. Lehetséges ez? Ha tényleg így van, akkor esetleges hiba esetén hogyan érvényesíthető a garancia?

2020. febr. 18. 19:35
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
Nagyszerű, hogy vállalkozásod volt, de ha jól értem nem kiskereskedőként, hanem viszonteladóknak adtál el ami teljesen más tészta. Itt nem egy viszonteladról, hanem egy végfelhasználóról van szó. Szerintem olvasd el a bemásolt _szakértői_ idézeteket.
2020. febr. 19. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

De ha egy link nem elég neked, akkor itt van a fogyasztóvédelem állásfoglalása. Ha ez sem győz meg, akkor ez van, te dolgod.

[link]

(kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján ... Kötelező jótállás nincs a vállalkozásként vásárlók részére)

2020. febr. 19. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
60%

Kiskerként webáruházban adtunk el céges ügyfeleknek és magánszemélynek is. A bt most is megvan meg a garit ugyanúgy tudja érvényesíteni itthon és a tengern túlon is akár. Ez csak hozzáállás kérdése, hogy pl. kockáztat e ilyen hülyeséget valaki ha pl. egy nagyobb céggel leszerződik irodaszer és informatikai eszközök ellátására, majd hozzà teszi hogy ja de nem vállalok semmire garanciát mert a jogszabály...Ez egy informatikai eszköz beszerzési tenderen is biztos jól mutatna 😁.

Teljesen életidegen...


Pláne, hogy minden eszköz adott hozzá magánál a gyártónál is arra, hogy számla meg blokk nélkül csak gyári számot beírva az RMA form-ba intézzék a termék cseréjét , vagy javítását.


Az mas kerdes amior a sokezredik kis webshop próbál ilyenekre hivatkozni (mert webaruhàzhoz nem kell tőke alapon nem akar saját költséget növelni).



Az Asusnal pedig kokretan le is van irva hogy nemkell számla másolat sem az üzleti ügyfelektől csak gyári szám :


"Termék garanciális időszaka:

Ez a garancia a Termék hátulján található matricán feltüntetett időtartamig érvényes (a továbbiakban:

“Garanciális időszak”). Például: 24M jelentése 24 hónap, míg a 36M jelentése 36 hónap a végfelhasználó

vásárlása időpontjától számítva. Ha nem áll rendelkezésre vásárlási bizonylat, a Termék gyártási időpontja

szolgál a vásárlás időpontjaként, amit az ASUS határozhat meg."



Notebook vásárlása esetén nem csak a költséges javítások elkerülése vagy éppen a későbbi eladhatóság szempontjából érdemes a garanciális feltételekkel foglalkozni, hanem azért is, mert a gyártók nagyon eltérő feltételeket szabnak, amelyek az üzletek polcain vagy a webshopokban található tájékoztatókban nem is mindig szerepelnek részletesen. Ez megnehezíti például két gyártó modelljeinek az összevetését - könnyen lehet, hogy azonos a hardverkonfiguráció, de az egyik géphez 3 év helyszíni, a másikhoz viszont csak 1 év szervizgarancia jár például. Megpróbáltuk kideríteni és összefoglalni, a Magyarországon megvásárolható notebookokhoz milyen garancia- és szervizszolgáltatás érhető el.


ASUS


"Az ASUS is megkülönböztet otthoni és üzleti gépeket, előbbiekre 2 év, utóbbiakra (ASUS PRO, B és P család) 3 év garanciát vállal. A garanciaidőn belül a meghibásodott gépekre az ASUS ingyenes háztól-házig futárszolgáltatást biztosít, de a vásárlóknak arra is van lehetőségük, hogy személyesen vigyék el készüléküket a szervizbe. A notebookok javítása Magyarországon történik, a szervizben töltött átlagos idő a cég tájékoztatása szerint még így is 10 nap. Az idén tervez helyszíni garanciát bevezetni a cég üzleti modelljeihez, azaz a technikus ki fog szállni a vásárló által megadott címre és ott javítja meg a gépet - amennyiben ez nem sikerül, csak akkor szállítja szervizbe.


Garanciakiterjesztés az ASUS gépeire is vásárolható, azonban még ezzel együtt sem lehet egy laptopot 3 éven túl garanciálissá tenni. A garanciakiterjesztést a gép vásárlását követő 1 éven belül kell megvásárolni és beregisztrálni, utóbbi elengedhetetlen, e nélkül a kiterjesztett garancia nem érvényes. A garancia érvényességének ellenőrzéséhez elegendő a gyári szám, de a garancia lejárathoz közeledő notebookok esetén az ASUS szokta a számla másolatát is kérni, amennyiben ez nem áll rendelkezésre (pl. ajándékba kapott gép), a kitöltött garanciajegyre van szükség. Az ASUS kapcsán érdemes kiemelni, hogy a többi gyártó gyakorlatától eltérően az üzleti gépeknél az akkumulátorra is 3 év garanciát vállal - a lakossági modellek esetén azonban ez továbbra is csak 1 év."


[link]


Ahogy pl az Apple sem:


[link]

2020. febr. 19. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Viszont talán a legegyértelműbb példa blog bejegyzéses állásfoglalásnak feltüntetett belemagyarázások helyett, a Mercateo példája. Csak vállalkozásokat szolgál ki nem viszonteladóként.



"Szerződéses partnerek

2.1 A Mercateo áruit és szolgáltatásait (termékeit) kizárólag a magyar Ptk. 8:1. § (1) 3. pontja szerint fogyasztónak nem minősülő személyeknek (ügyfeleknek) ajánlja.


2.2 Amennyiben a szerződés megkötését követően a Mercateo arról szerez tudomást, hogy az ügyfél nem a jelen Általános Szerződési Feltételek 2.1 pontjában meghatározott értelemben vett vállalkozás, a Mercateo jogosult a szerződéstől ésszerű időn belül elállni."

"

12 Hibabejelentési kötelezettség, jótállás

12.1 Az ügyfél köteles az árut hibák végett megvizsgálni és a magyar Ptk. 6:231. § és a 6:162. § szerint a hibát bejelenteni. Hibabejelentés céljából az ügyfél a Mercateo a megrendelési archívumban [link] cím alatt elérhető online visszáru-küldési és panasz-bejelentési nyomtatványát használhatja.


12.2 A jótállási idő az áru ügyfélnek történő tényleges átadását követő egy év. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha a Mercateo a hibát megtévesztő módon eltitkolta.


12.3 Jótállási felelősség felmerülése esetén a Mercateo köteles jótállási kötelezettségének (i) a hiba kijavításával vagy (ii) a leszállított hibás áru hibátlan árura történő kicserélésével saját választása szerint eleget tenni.


12.4 Amennyiben ésszerű határidőn belül a kijavításra tett kísérlet kétszer is hiábavalónak bizonyul, az ügyfél jogosult árcsökkentésre vagy a szerződéstől elállni. Az ügyfél bármilyen más jellegű igénye vagy követelése kizárt.


12.5 A jótállási jog gyakorlása előtt az ügyfél köteles a Mercateo ügyfélszolgálatával kapcsolatba lépni, hogy az egyedi eljárásban megállapodjon, és a jótállási eljárás hatékony lefolytatását elősegítse. Ezen célból az ügyfél a Mercateo megrendelési archívumban [link] cím alatt elérhető visszáru küldésére és panaszbejelentésre szolgáló online nyomtatványát használhatja. Az áru Mercateonak történő visszaszolgáltatása vagy Mercateo általi átvétele nem jelenti automatikusan a jótállási igény elfogadását."


"15 Irányadó jog megválasztása

15 A magyar jog az irányadó az áruk nemzetközi adásvételéről szóló ENSZ egyezmény kizárásával."


Ezen felül van az amikor a végfelhasználó részére pozitív irányban kedvezőbben eltérhet a kötelező 1évtől. Pl a gyártói garancia 1-3-5-6-99 év biztosításával akár magán, akàr üzleti ügyfél részére történő értékesítéssel. De ott nar semmit ne. fog érni a 2013-as " ptk. jogaszkodas", mivel nemzetközi jog vonatkozik rá, ahogy az import beszerzés esetére is, legyen az EUn belüli, vagy tengerentúli.

2020. febr. 20. 06:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!