Ügyfélkapun érkezett, át nem vett levél törlésre került. Van rá mód, hogy megismerjem a tartalmát?
Ügyfélkapun keresztül kaptam egy levelet a NAV-tól, de elfelejtettem megnézni. Azóta lejárt a 30 nap, vagyis a levél törlésre került, és nem tudtam elolvasni.
A dokumentum érkeztetési számának ismeretében van rá mód, hogy a levelet újra elküldjék vagy egyéb módon megismerhessem a tartalmát?
Nem tudom, hogy fontos-e, de:
Dokumentum típusa: Folyószámla rendezés
Dokumentum típusleírása: /számok/ - /teljes nevem/ - Tájékoztatás az adószámláról
Megjegyzés: NAV üzenet
Köszönöm, sikerült megnéznem.
Az adószámlámon kicsit több, mint 23.000 Ft tartozás van. Az adónem 124 elvileg a tb-t jelenti, de nem úgy tudom, hogy nekem folyamatosan fizetve volt.
2015-ig iskolába jártam, utána 2016 végéig az önkormányzat fizette, 2016 decemberétől 2018 márciusáig dolgoztam. A szerződésem lejárta után egyből regisztráltam a munkaügyön, mivel megvolt az egy év munkaidőm, ezért kis ideig kaptam valamennyi pénzt. Ezután elkezdtem magamnak fizetni a tb-t, majd ismét az önkormányzat fizette pár hónapig. Január óta ismét dolgozok.
Mikor keletkezhetett ez a tartozás? Lehet hogy nem fizette utánam az önkormányzat? Vagy csak nem könyvelték le a NAV-nál?
Közben havonta lekérdeztem, így megtudtam, hogy akkor keletkezett a tartozás, amikor az önkormányzatnak kellett volna fizetnie a tb-met. Miután bent voltam 2018-ban az önkormányzatnál, levélben küldtek arról határozatot, hogy x dátumtól ők fizetik a tb-met.
Mi ilyenkor a teendő? Kinek/hová telefonáljak/írjak levelet?
Köszönöm!
Remélem sikerül elintéznem.
Nem a NEAKnál (lánykori nevén OEPnél) kell intézned, hanem a NAVnál (ők írják elő a fizetni valókat és ők tudják törölni)
Esetedben az lehetett a probléma, hogy nem jelentkeztél ki az eü.szolg.járulék fizetési kötelezettség alól: "Ezután elkezdtem magamnak fizetni a tb-t, majd ismét az önkormányzat fizette pár hónapig"
A T1011-es nyomtatványon ki kellett volna jelentkezned, mert a NAV csak a munkaviszony létesítésekor törli automatikusan a fizetési kötelezettség előírásokat.
Töltsd ki most a T1011-es nyomtatványt és mellékeld hozzá az önkormányzati határozatot (ha van ügyfélkapud, azon keresztül megteheted)
Visszamenőlegesen törölni fogják az arra az időszakra szóló fizetési kötelezettség előírást amikor az önkormányzat rendezte a TBd (küldenek róla határozatot)
Nagyon szépen köszönöm!
Tényleg nem jelentkeztem ki, első alkalommal nem kellett, mivel előtte az iskola miatt nem fizettem tb-t. Eszembe se jutott hogy nem automatikus, úgyhogy az én hibám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!