TB tartozásra mi alapján bírálják el a fizetési könnyítésre és vagy mérséklésre vonatkozó kérelmet? (magánszemélyként)
Néznek bankszámlákat? Kincstári takarékjegyet?
Keletkezett egy halom tartozás, mivel munkaviszony nem lévén nem fizette senki.
Utólag nem lehet igényelni ennek fizetését a kormányhivataltól? (Mint már tudom, normálisan lehet ilyet igényelni. Egy évig tart. )
TB előtt nem titok, mid van, és NAV által behajtható.
Ez annyit tesz, hogyha nincs fizetésed, akkor ha van
ingatlanod, arra terhelik, ha az sincs, végrehajtást
kérnek rá. Ott pedig feltérképezik az összes vagyonod.
Ha van bankszámlád, befektetésed, az ott ki fog derül-
ni.
Munkahely hiányában kérhetsz részletfizetési kedvezményt,
de arra számíts, hogy nem 5 évre adják, általában max
12 havi részletet engedélyeznek.
Utólag nem igényelheted, csak jövőbeli befizetésekhez
tudsz segítséget kapni, vagyis 1 évig átvállalhatják
a havi 7e ft-ot.
Remek... Akkor reménytelen... Van némi pénz takarékjegyben.
Akkor perkálhatok.
Kösz a választ!
Azt meg tudja mondani valaki, hogy ezt le lehet-e adni elektronikusan, ügyfélkapuval?
Van egy másik amit automatikusan megadnak (200k alatt) fél évre. Ezt lehet elektronikusan?
Nagyon nem akaródzik bejárkálni a NAV-ba. Nincs közel...
Utolsó: sajnos már nem.
Egyik alkalmazottam után kaptam végzést fizetésletiltásról.
Csak az volt benne, hogy adóhátralék miatt. Elővettem az
ügyintézőt, mert érdekelt, hogy esetleg a cégem hibázott-e
valamiben, és amiatt keletkezett adóhátralék. Az ügyintéző
felvilágosított, hogy nem, még mielőtt elkezdett dolgozni
nálunk, előtte 1 évvel volt 3 hónap tb nélküli hónapja...
Szóval jól visszanyúlnak mostmár :(
Szia! Sajnos nem oldódik meg a tartozás azzal sem ha most biztosítotti jogviszonyba kerülsz, attól még visszamenőlegesen követelni fogják az elmaradt járulékokat. Kibukott már orvosnál hogy nincs fizetve a tb-d? Orvosnál, vagy egyéb módon? Mert ha nem, akkor van rá némi esély, hogy ha most bemész a nav-hoz, vagy ügyfélkapu útján benyújtod a T1011-es nyomtatványt akkor attól a naptól leszel bejelentve járulékfizetésre és onnantól kell fizetni is. Lehet hogy ez esetben megúszod hogy visszamenőleg kiszámlázzák az összeget, hallottam ilyenről. Azonban ha már kiderült a nav felé hogy rendezetlen vagy akkor könyörtelenül utánad néznek.
Biztosan intézhető ügyfélkapun keresztül a kérelem beadása fizetés mérséklésre vagy részletfizetésre, de gondold ezt azért át alaposan. Ez nem jár alanyi jogon és ha kéred akkor úgy utánad néznek, hogy kiforgatják az összes zsebedet és a veled egy címen lakókét is. Mindent le kell írni, kinek mennyi a jövedelme, milyen számlái vannak, mennyi vagyona van (takarékjegyet is, de még a páncélban őrzött aranygyűrűt is), mennyi és milyen hitele van, hol dolgoztok stb. Nagyon alaposan alá kell érvekkel támasztani a részletfizetést is, és ha nem tartják megalapozottnak, vagy nem látják biztosítottnak hogy fogod tudni fizetni (pl. nincs bejelentett munkád) akkor elutasítják. Nem tudom mekkora összegről van szó, de én inkább megpróbálnám valahogy kifizetni egy összegben az egészet és megszabadulni a problémától. Én is így jártam, júniusban fizettem be 340000 ft elmaradt járulékot és késedelmi kamatokat a tudatlanságom miatt.:(
Nálam már kiderült, de mint 200k alattinak szerintem jár az automatikus fél éves részletfizetés. De sajnos még mindig nem tudom, hogy kell leadni elektronikusan a dokumentumokat.
A késedelmi díjakat hogyan számolják?
A kamatot nem tudom, hogy számolják, az utolsó levelükben gondolom tételesen benne van a tartozás.
Legegyszerűbb, hogy írsz egy emailt a NAV-nak. Ők
kötelesek tájékoztatni, még ha a könyökükön jön is
ki a téma, leírják, hogy hova, mit, merre :)
Elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapuval kell rendelkezned.
Ügyfélkaput mind a NAV-nál, mind az okmányirodákban pillanatok alatt tudsz nyitni.
A használatba vételig kell pár nap. :)
A számítógépre ügyfélkapu nélkül is le lehet tölteni a NAV honlapjáról az ÁNYK nevű programot. Majd miután letöltődött, bele lehet tölteni - szintén a NAV honlapjáról - magát a kitöltendő nyomtatványt. Az ÁNYK programban gépi úton ki lehet tölteni a nyomtatványt, majd megjelölni a végén, hogy elektronikus úton szeretnéd továbbítani az ügyfélkapun keresztül a NAV-hoz. Utána be kell lépni az ügyfélkapudon a jelszavaddal, amin keresztül kiválasztod a szóban forgó nyomtatványt a gépeden és rányomsz a "küldés" gombra.
Aláírás nélkül is érvényes.
Míg ezt elintézed, már személyesen is be tudod vinni a NAV-hoz a kérelmet. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!