Igazolás az OEP-től?
Voltam teljes hasi ultrahangon és azt mondták, piros a TAJ számom, vagyis olyan, mintha nem fizettem volna be a TB-t. Munkanélküli vagyok jelenleg, de csekken befizettem az augusztusit és a szeptemberit is.
Azt mondták a kórházban, hogy tisztázzam ezt az OEP-pel, mert a kórház ki fogja számlázni a vizsgálat árát, ami olyan 15 ezer Ft. Ha tisztáztam, vigyek be a kórházba igazolást, miszerint a TB-m be van fizetve.
Milyen igazolást kell kérnem? Hol kell kérnem? Kitől kell kérnem?
Felhívtam az ügyfélszolgálatot ma este, de már csak a géppel "beszélgettem" és nem igazodok el rajta.
(Budapesti vagyok)
Tudja valaki, hogy megy ez? :(
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
A kórházban enyhén szólva félretájékoztattak.
"Mi történik akkor, ha valakinek rendezetlen a jogviszonya?
Amennyiben az ellenőrzés eredményeként kiderül, hogy a beteg jogviszonya rendezetlen – vagy „Piros lámpát kapott” , az OEP által finanszírozott ellátás nyújtását akkor sem tagadhatja meg az egészségügyi szolgáltató (!), és nem téríttetheti meg a beteggel az ellátás (gyógyszer, segédeszköz, stb. teljes árát) költségét. Viszont a szolgáltató köteles egy, az OEP honlapjáról letöltött értesítő átadásával a betegnek tájékoztatást adni a jogviszony rendezetlenségéről.
A korábban megszokott átvételi nyilatkozat helyett csak egy, a jogviszony hiányának tényét közlő – az OEP honlapjáról letölthető – ÉRTESÍTÉS-t köteles a szolgáltató átadni a betegnek, ha nincs jogviszonya. Az értesítés nem része a betegdokumentációnak, és már nem kell aláíratni a beteggel.
Mit tehet az orvos vagyis az egészségügyi szolgáltató?
A beteget ellátja – ugyanúgy, mint eddig – ugyanakkor figyelmezteti arra, hogy a nyilvántartás szerint rendezetlen a jogviszonya. A beteg írásban is tájékoztatást kap a szolgáltatótól, hogy mit kell tennie ilyenkor. Hangsúlyozandó, hogy a beteg jogviszonyának hiánya miatt az OEP nem szankcionálja az egészségügyi szolgáltatót. A szolgáltató abban az esetben számíthat büntetésre, ha nem ellenőrzi a jogosultság meglétét és a mulasztás nem elfogadható ok miatt történt.
Mit kell tennie a betegnek?
Az írásban is megkapott tájékoztató alapján haladéktalanul fel kell keresnie a lakóhelye szerint illetékes egészségbiztosítási szakigazgatási szerv ügyfélszolgálatát és kezdeményeznie kell jogviszonyának rendezését."
www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/LAKOSSAG/OEPHULAK_EBELLAT/ELLATASMO/JVELL/TAJEKOZTATO_AZ_EGYSZERUSITETT_FOGLALKOZTATASROL.PDF
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!