Milyen lehetőségeim vannak panasz tételre egy biztosítóval szemben a PSZÁF-on kívül? Esetleg van értelme ügyvédet keresni, és jogi útra vinni az ügyet?
A problémám a következő:
Szüleim 7 évvel ezelőtt jelzáloghitelt vettek fel az Erste Bank-nál, amihez a igényléskor biztosítéknak egy életbiztosítást kellett kötni az édesapám nevére. Ennek a lejárata most jött el, hála istennek az édesapám 65 évesen is jó egészségnek örvend. A biztosítás halál esetén fizetett volna komoly összeget, de a szerződésben a lejáratkori várható összegről semmi nem szerepel.
Körülbelül 4 évvel ezelőtt ezt a jelzáloghitelt a szüleim visszafizették, és megszűnt a hiteltartozásuk. Akkor azt javasolták, hogy az életbiztosítást ne szűntessék meg, mert a lejárat után majd jó összeget fognak kapni. A biztosító minden évben küldte a levelet, amiben a jobb hozam érdekében a havi összeg emelését javasolták a szüleimnek, amit Ők persze meg is tettek, és az emelt összeget fizették tovább. Hozzáteszem mindketten alacsony nyugdíjjal rendelkező kisnyugdíjasok, ez az összeg volt, amit nagy nehezen kispóroltak havonta!!!
Most, a lejárat előtt kaptak a szüleim egy levelet, amelyben az szerepelt, hogy a a "pénzalap" összege 240.000 ft, amit persze nem értettek, ugyanis az évek során az összeg amit befizettek megközelíti a 600.000 ft-ot. Erre a levélre válaszul az ügyfélszolgálatra írtunk egy e-mailt, amiben a levél magyarázatát kértük, bízva abban, hogy NEM EZT 240.000 ft-os összeget akarják nekik kifizetni. Erre ezt a magyarázatot kapták, hogy a kezelési költség, és a kockázati tényezők elvitték ennek a pénznek a nagy részét, és persze a hozam nagy részét is.
A tényállás tehát az, hogy még azt az összeget sem kapják vissza az életbiztosításukból, amit befizettek, nem hogy még esetleg valami hozam is került volna hozzá plusz pénzként. Most szerintem is teljesen jogosan becsapva érzik magukat, erről a kezelési költség dologról és kockázati tényezőkről senki nem beszélt nekik, a 7 év folyamán egyszer sem tájékoztatták Őket ezekről a dolgokról. Sőt, amikor visszafizették a tartozásukat, akkor sem mondták nekik, hogy mivel már nem szükséges a biztosítást fizetniük, - mivel már nincs az Erste Bank felé tartozásuk,- ne is fizessék tovább, mert az életbiztosításuknak nincs semmi nyeresége, és nem érdemes. Más életbiztosításos lehetőséget sem ajánlottak nekik e helyett a kedvezőtlen befektetési forma helyett, így az eltelt veszteséges 4 év után még további 3 évig fizették hiába be a pénzüket.
Úgy érzem a szüleim megkárosították, és tisztességtelen üzleti magatartást tanúsítottak velük szemben. Mindazokon túl, hogy irreális kezelési költségeket számoltak nekik fel még a kockázati veszteségek mellett, elhallgattak fontos információkat amivel kedvezőtlen helyzetbe hozták őket. Ha ezeket az információkat az üzletkötő, vagy a biztosító közölte volna, vagyis apukámat, mint ügyfelet tájékoztatta volna, akkor már a maradék 3 évben nem szórták volna ki a pénzt az ablakon, hanem valmilyen más takarékossági formára váltottak volna.
A szüleim nagyon várták a biztosítás lejártát, nagy reményeket fűztek hozzá, azt hitték lesz öreg napjaikra ebből egy kis félretett pénzük, és kicsit élvezhetnek belőle valamit.
ma 13:13-as vagyok ismét.
amit felsoroltál érveket, azt lécci ne írd, mert hátrafelé sülhet el a puska.
első körben azt kell tisztázni, hogy milyen szerződésről van szó. ezt magából a termék nevéből nem lehet megállapítani. utána lehet azt vizsgálni, hogy esetleg rossz vagy hiányos felvilágosítást adott a közvetítő (bank). és ha ezek az infók meg vannak, akkor lehet érvelni.
ha nem akarod velem megosztani a részleteket, akkor is inkább a fogyasztóvédelemhez fordulj, mielőtt levelet írsz.
Szia! én a 08.16 08:16-os vagyok. Jól elhúzódik a szüleid ügye, de sajnos ezen nem lepődhetünk meg. Nekem is gondom volt a biztosítóval, eszméletlen mennyit levelezgettem velük, a végén már azt csináltam, hogy minden nap újból elküldtem az e-mailt továbbított üzenetként, csak annyit írtam hozzá, hogy továbbra is várom a válaszuk. Nem tudom a PSZÁF fog-e nektek segíteni, de amíg van lehetőséged és lelkierőd, ne hagyd abba! Szemétség, ahogy a bankok, biztosítók bánnak az ügyfelekkel. Minket már ismerős biztosítós is vágott át: mindent elmondott, csak éppen a ránk nézve kedvezőtlen dolgokat "felejtette el" elmondani.
Sajnálom szegény szüleidet! Ha lesz valami fejlemény, értesíts! Sok sikert és kitartást!!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!