Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » A bank, , elfelejtette" a...

A bank, , elfelejtette" a havi 2 ingyenes pénzfelvételemet. Mit lehet tenni?

Figyelt kérdés

Használtam a kártyámat nagyjából egy évig, mire egy banki ügyintézés során az ügyintéző észrevette, hogy minden pénzfelvételnél levonja a készpénzfelvétel díját a bank. Ez azóta már nem így van, de én soha, egy forintot nem kaptam vissza a tévesen levont összegekből. Hogy történhet ilyen? Mit tehetek ebben az esetben?

(K&H bank)



2017. máj. 15. 15:06
 1/4 anonim ***** válasza:
95%
Nem tudom, a K&H-nál pontosan hogy van, a Raiffeisennél a netbankban van egy olyan menüpont, ahol panaszt lehet írni. Egyszer nekem is számoltak fel havidíjat, még az ügyintéző sem értette, hogy miért, és ő javasolta, hogy írjak levelet, a bank pedig szépen visszautalta a pénzt. Maguktól nem fogják visszaadni, ha nem szólsz nekik.
2017. máj. 15. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Tettél nyilatkozatot, hogy kéred a havi 2 ingyenes kp. felvételt?

A bankszámlakivonaton neked nem tűnt fel az alatt a kb 1 év alatt, hogy minden kp. felvéted után vonnak díjat?

2017. máj. 15. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
100%

Igen; nagy valószínűséggel nem tettél nyilatkozatot, anélkül pedig nem vehető igénybe az ingyenesség.

Nyilatkozatot azért kell tenni, hogy megjelöld, melyik számla alapján akarod igénybe venni. Ugyanis, egy személy csak egyszeresen, azaz csak egy számlánál használhatja ezt a lehetőséget. Nem tudhatták, hogy nincs-e másutt, másik számlád, amire kérted és igénybe veszed az ingyenességet.


A pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36/A. § szól erről. A (4) c) feltételként szabja meg: „a pénzforgalmi szolgáltató pénzforgalmi szolgáltatás nyújtására szolgáló helyiségében írásbeli, vagy biztonsági azonosítással ellátott internetes szolgáltató rendszerén (internetbankján) keresztül nyilatkozatot tesz.”

Továbbiak:

„(6) Egy fizetési számlához kizárólag egy nyilatkozat tehető.

(7) Ha a fogyasztó több pénzforgalmi szolgáltatónál rendelkezik fizetési számlával, egyidejűleg csak egy – a választása szerinti – pénzforgalmi szolgáltatónál igényelheti az (1) bekezdés alapján biztosított, díjtól és költségtől mentes, Magyarországon elhelyezett automata bankjegykiadó gépből készpénz-helyettesítő fizetési eszköz útján történő készpénzfelvételt.

(8) Ha a fogyasztó a (4) bekezdés c) pontja szerint adott naptári hónap 20-áig nyilatkozatot tesz a pénzforgalmi szolgáltatónál, az (1) bekezdés szerinti, díjtól és költségtől mentes, Magyarországon elhelyezett automata bankjegykiadó gépből készpénz-helyettesítő fizetési eszköz útján történő készpénzfelvételre a következő naptári hónaptól jogosult.”

A törvény hatályos szövege: [link]


A nyilatkozat mintát és a nyilatkozattal kapcsolatos részletes szabályzást az 53/2013. (XI. 29.) NGM rendelet tartalmazza: [link]


Ha korábban nem tettél nyilatkozatot, akkor semmit sem tehetsz. A banki látogatásod óta sem csak úgy magától van „nem úgy”, bizonyára akkor, ott tettél nyilatkozatot. Ha hónap 20-áig történt, akkor a következő hónaptól már jogosult voltál a havi legfeljebb 150-ezer Ft, legfeljebb 2 részletben történő ingyenes ATM felvételére.


Ha tettél korábban nyilatkozatot – ami szabályos, és csak egyetlen számlára szól, és aminek megtörténtét bizonyítani is tudod -, és a bank hibázott, akkor van keresnivalód. Kérhetsz kártérítést, ha nem adják meg, vagy nem vagy vele megelégedve, akkor fordulhatsz panasszal a pénzügyi felügyeletet gyakorló Magyar Nemzeti Bankhoz.

2017. máj. 15. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Értem, sajnos nem tettem nyilatkozatot, két számlám van egyszerre. ŐŐ, hát.. van mit tanulni és tájékozódni.
2017. máj. 16. 00:52

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!