Mit lehet tudni a Cetelem bank adósságkezelési osztályáról?
Volt már más is úgy, hogy a szomszédba, anyóshoz, egyéb helyekre telefonáltak, mert a saját számon nem volt elérhető? Egyáltalán megtehetik ezt? S hogy az ügyintéző úgy beszél, mint ha a fenekéből rángattak volna ki...
Mit csinál ez az az osztály? Mert gondolom, azért ez nem behajtó.
Késtem a részletfizetéssel, tegnap kaptam levelet, hogy a tegnapi napig fizessek be x Ft-ot, különben végleg letiltják az aura kártyám. Sima levél volt, nem térti, nem ajánlott. Mivel csak tegnap kaptam meg, nem tudtam befizetni.
Már intézem a dolgot, hogy a teljes összeget ki tudjam fizetni, de kiváncsi lennék, mit takar ez az osztály.
Szia! Én bankban dolgozom (nem a Cetelemnél), de nálunk csakis az ügyfelet keresheti meg a behajtási osztály. Ha nem az ügyfél veszi fel a telefont, max. csak annyit mondhatnak, hogy hivatalos ügyben keresik, de hogy honnan és miért, azt már nem. Mivel lakossági ügyfél vagy, így már az is banktitoknak minősül, hogy melyik banknál vezeted a számlád, tehát sem a családtagjaidnak, sem a szomszédaidnak, se senkinek nem mondhatják meg, hogy honnan és milyen ügyben keresnek.
Sajnos a stílus valóban olyan, amilyen... ez valamilyen szinten elvárás az ilyen osztályokon.
Köszönöm!
A stílusról még annyit: egy ismerősömnek az Erstével "gyűlt meg a baja" De ott érdekes módon tudtak normális hangon beszélni, tök segítőkészek is voltak.
És szerintem csak mert késedelembe esik valaki, attól még ember, és akként kellene kezelni. Szerintem... De ezt persze nem reklámozzák...
Nekünk sokáig a Cibbel volt olyan gondunk hogy késtünk ugyan mindig a fizetéssel mert ugye 10-én kapunk fizut, nem 2-án és akkor fizettünk be mindig az aktuális részletet, de mindig be volt fizetve, kivétel nélkül. Esetleg +- egy két nap plussz volt, ha úgy esett a hétvége.
Ennek ellenére már a végére mindig hívogattak minket mint egy bűnözőt hogy de ugye megígérjük hogy még ma befizetjük meg ilyenek. Ja és azt hozzá kell tenni hogy alapból pedig azért mert később fizettünk 2500-öt így is levontak késedelmi kamatot, de hát mi ezt nem is szóltuk meg hiszen úgy voltunk vele hogy valamit valamiért. De hogy még mellette így hívogattak az már felháborító volt.
Szerintem is csak ügyfélnek mondhatja meg hogy milyen ügyben keresi, senki másnak. Hát ez van. Míg nem tudunk megélni a saját pénzünkből és bank pénzét vesszük igénybe addig el kell viselnünk, hogy egyre csúnyábban bánnak velünk, mégha csak késünk is és nem nótorius nem fizetők vagyunk.
A volt Cetelemes:
A behajtó is Cetelemes, nem külsős. Ez egy jól felépített rendszer, először telefon, sms, sima levél, majd tértis, közben már keresik a munkahelyi elérhetőséget, a szomszédok számát, férjet stb. Mindenhol üzenetet hagynak. Az a lényeg, hogy ne hagyják békén az ügyfelet, akár minden nap fel kellett hívnunk, hogy megunja és akár úgy is törlesszen, hogy ezért mástól kell pénzt kérnie. Az, hogy a teljes hitelkeretedet Te már kifizetted többször is, senkit nem érdekel, hiszen ez egy bank, ebből élnek. Annyit tudsz tenni, hogy ha 1 havi díjat befizetsz, akkor megint az elejéről indul a folyamat, mert a rendszer automatikusan a legutolsó befizetési dátumot veszi figyelembe. Tehát akkor visszakerülsz az adósságkezelő 1. csoportba, ebből van 2 és 3. A 4. lépcsőfok a behajtó, aki szintén telefonálással kezdi. Ha ügyes vagy, akár hónapoig is pingpongozhattok egymással.
A volt cetelemesnek: Igazán köszönöm a válaszaid! :) Nagyon hasznos volt!
Nem csoda, hogy nem bírtad őket elviselni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!