Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Mi a tapasztalatotok, melyik...

Mi a tapasztalatotok, melyik a legkorrektebb bank?

Figyelt kérdés

Történet a következő:


Immáron 12 éve van lakossági folyószámlám az OTP Banknál, OTP SZÉP-kártyám is van, sőt, OTP Egészségpénztári tag is vagyok. A lakossági folyószámlámon mindig volt pénzmozgás, az utóbbi pár évben végre normális fizetés is került a számlámra.


Mivel nincs milliós bevételem, se lekötésem, ami szép kamatot hozna, és az OTP se egy szeretetszolgálat, meg merem kockáztatni, hogy anyagi szempontból nem én jártam jobban.


2,5 éve felvettem személyi kölcsönt, amit minden gond nélkül vissza is fizettem, a lehető legrövidebb idő alatt. Emellett kötöttem egy másik szerződést is (nem tudom, most hogy hívják, régen A hitel volt), hogy a fizetésem néhányszorosát kivehetem előre, és így mínuszba mehetek. Mivel ezt ki is használtam, havi 4-5000 Ft volt a kamat, és minden egyéb; ami 2,5 év alatt azért barátok között is megvan kábé 100.000 Ft.

Nem is volt problémám a dologgal, hiszen én vettem fel, sejthettem, hogy magas lesz a kamat, de sebaj.


Úgy alakult azonban, hogy elköltöztem, és két hónapig nem volt munkám, de durván 30.000 Ft azért minden hónapban landolt a számlámon, úgyhogy a kamatokat probléma nélkül le tudta vonni a bank, még a hitelkereten belül.


Decemberben kaptam egy SMS-t, hogy hitelkeret csökkenés várható. Csökkenés. Így. Meg: várható.

Én vártam. Január elején nem történt semmi, megkaptam a fizetésemet, ami nem egy teljes hónapra szólt, mert nem elsején kezdtem, és nem volt benne túlóra, se bónusz, se semmi. Mégis elérte azt a pénzt, amit pár éve kerestem.

Plusz, ebből is sikerült majdnem 30.000 Ft-ot megspórolni. Ha ehhez hozzá jön még a várható fizetés, túlóra és egyéb, akkor a jövő igencsak bíztató, pár hónap alatt az a csúnya hitel is eltűnik.


Csakhogy egyik nap, amikor éjszakára mentem dolgozni, és egy kis kaját vettem volna, kiderült, hogy nincs fedezet a számlámon.

Úgy gondoltam, mivel 30.000 Ft körül azért volt rajta korábban is, meg most is kb. annyi maradt meg, levonta a bank a hitelkeretből, megtörtént a "csökkenés".

Megnéztem a SmartBankon, hogy mi a helyzet, és kiderült, hogy a hitelkeretem 0, azaz nulla Ft. Csökkentették.


Ahelyett, hogy normálisan tájékoztattak volna, esetleg többször figyelmeztettek volna, hogy ez lesz, kaptam egy üzenetet, hogy "csökkenés várható".

Arra még csak gondolni se merek, hogy tényleg emberként bánik velem, és azt mondja a bank, hogy "Jól van, akkor mivel 30.000 Ft mindig összegyűlt a számlán, legyen annyival kevesebb, amíg ki nem nullázódik a hitel, vagy ki nem derül, mégis mennyi pénz jut a számlára. Hogy azért szerencsétlennek legalább kajára legyen pénze, meg rezsire, ha már 12 éve az ügyfelünk."

De ha csak annyit tesz a bank, hogy átlagot von a havi befizetésekből, már úgy tűnik, hogy valamennyire figyelembe veszi az embert.

Nem, hitelkeret nulla, oszd be.


Kérdéseim a következőek lennének:

1: Szerintetek ennyi év után, és azután, amennyi kamatot eddig befizettem, és hogy amúgy pontosan tudom, hogy a maradék hitelt is így vagy úgy, de legombolja rólam a bank, szóval komoly kár azért nem éri miattam, ellenben nekem pár hónapig nem lesz fizetésem, szerintetek mit gondolok az OTP-ről?


2: Mi lehet a véleméynem az "Ismerjük egymást, megbízunk egymásban" szlogenről? Nem lenne jobb inkább a "Bízz meg bennünk, de ha nem fizetsz, akár éhen is dögölhetsz, mert nem tudsz spórolni"?


3, ami a tényleges kérdés: Tudnátok ajánlani olyan bankot, akinél nagyon rövid időre kölcsönt tudok felvenni, hogy kifizessem a maradék hitelemet, és inkább náluk nyissak számlát? Olyan bank, amelyik legalább valamennyire is hajlandó az ügyfelével foglalkozni?

Köszi!



2016. jan. 28. 15:17
 1/7 anonim ***** válasza:

A hirdetmény, és az üzletszabályzat alapján láthattad volna, hogy legalább 3 havi folyamatos forgalom kell bármely folyószámlahitelhez, és a jóváírt összeg egy bizonyos %-a marad meg. (ez a "korrekt" hozzáállás)


Mivel ez le lett írva, 90% feletti valószínűséggel(mármint az, hogy ez közel, vagy teljesen automatikus) a számítógépes rendszer a körülményeket észlelve küldött egy üzenetet, majd pár nap múlva nullázta a keretet, mivel már nem feleltél meg a feltételeknek.


Amit te szeretnél, azt nem "korrekt"-nek, hanem prémium ügyfél kategóriának hívjuk, de ahhoz a szolgáltatáshoz se te, (egyébként se a KKV-k) nem férnek hozzá.


Jóval nagyobb jövedelem kell a "személyre szabott " szolgáltatásokhoz, emiatt kár bankot váltanod, mert ugyanazt fogod kapni. Amikor a bankba egy "mezei ember" bemegy, általában pénzügyi termékeket(azaz termékesített pénzügyi szolgáltatásokat vehet igénybe), ez ugyanaz, mintha egy "sima boltba" mennél be.:


A "De ha csak annyit tesz a bank, hogy átlagot von a havi befizetésekből, már úgy tűnik, hogy valamennyire figyelembe veszi az embert. " kérés a nem prémium ügyfél szintjén egyenlő azzal, mintha bemennél egy pékségbe, látnád a kenyeret, és kérnéd, hogy változtassák meg az összetevőket. (ráadásul azzal a kitétellel, hogy itt már "megvetted" azaz már meg volt kötve a szerződés).


A 3. kérdésedre még:

Nem ajánlanám fedezet, és folyószámla-történet nélküli hitel felvételét (és kételkedek abban(a banki oldal kockázata miatt), hogy bármely bank ad), mivel iszonyat drága.

2016. jan. 28. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Megnyugtatlak, hogy nincs olyan bank a világon, amelyiknél anyagi szempontból te jársz jobban.

Az értesítéseket meg a hitelkeret változtatását pedig nem a Gizike írja meg írógépen, mint 30 éve, hanem teljesen automatikusan történik, a szerződésnek megfelelően. Nemcsak az OTP-nél, hanem minden valamirevaló banknál.

2016. jan. 28. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
9%
Nem hitelből kellene élni. Jó tanulópénz volt.
2016. jan. 28. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

"Mi lehet a véleméynem az "Ismerjük egymást, megbízunk egymásban" szlogenről?"


Én megveregetném a marketinges vállát, akik kitalálta, ugyanis fantasztikus munkát végzett. A szlogennel emberközelibbnek tűnik a bank és bizonyos értelemben bizalmat ébreszt. A valóság ezzel szemben, hogy nagyon tájékozatlannak kell lenni a pénzügyek terén, hogy csak ezért válaszd ezt a bankot. A pénzügyek, főleg ha ők adják nem a bizalomról szólnak. Ez bizony üzlet. Ezért van az, hogy a hitelt vissza kell fizetni és kacifántos kockázatkezelési szabályok miatt, amit be kell tartaniuk, pont nem tudják elfogadni a számodra logikus érvelést. Mondjuk betétesként ennek örülök.

2016. jan. 28. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

1:

Mint mondtam, 2 hónapig nem volt rajta pénz, vagyis kb. 30.000 Ft. Nem 3. November, december.

Nem az kellett volna, hogy engem egyedül máshogy ítéljenek meg, hanem általában az embereket. Nem hiszem, hogy 3 hónap után automatikusan lenullázni a hitelkeretet korrekt dolog főleg úgy, hogy akármennyi pénzmozgás úgyis van rajta.


Ja, és prémium ügyfélkategória az, ha normálisan vagyok tájékoztatva valamiről?


2:

Tudom, hogy nincs olyan bank, ahol én járok jobban. A kérdésem arról szólt, hogy olyan bank van-e, ahol legalább megpróbálnak korrektek lenni.


3:

Elmehetsz a fenébe, nem tudod, mire költöttem. Leírtam, hogy a személyi kölcsönt simán vissza tudtam fizetni, most pedig nem lesz ilyen gondom.


4:

Betétesként én is annak örülnék, ha a pénzemet biztonságban igyekezne tartani a bank, de ez nem azonos azzal, hogy kinullázza 3 hónap után, jóformán tájékoztatás nélkül.

2016. jan. 29. 02:57
 6/7 xswerdy ***** válasza:

a konkrét ügytől elvonatkoztatva: láttál már olyat, hogy a sajtóban megjelenő különböző elemzések dobogósnak hozták ki az OTP-t? Legjobb kamat, legkedvezőbb hitel, stb. szempontból? Elvétve. Alapvetően abból élnek, hogy az ügyfelek jelentős része még nem jött rá, hogy van más bank is.


Nem mondom, hogy a többi mindig jobb. Én a 6. banknál vagyok, amióta számlára kapom a fizetést. Időnként felül kell vizsgálni, hogy a Te igényeidhez melyik banknak melyik konstrukciója illeszkedik a legjobban.

2016. jan. 29. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

#5


"Mint mondtam, 2 hónapig nem volt rajta pénz, vagyis kb. 30.000 Ft. Nem 3. November, december.

Nem az kellett volna, hogy engem egyedül máshogy ítéljenek meg, hanem általában az embereket. Nem hiszem, hogy 3 hónap után automatikusan lenullázni a hitelkeretet korrekt dolog főleg úgy, hogy akármennyi pénzmozgás úgyis van rajta. "


Félreértetted a szabályozást és engem is.:

3 hónapig folyamatosan kell, hogy rendszeres jövedelem érkezzen a számlára, nem pedig azt mondtam, hogy 3 hónapig kell "nem teljesülnie" a feltételnek, hogy visszavonják.


Ez egy külön "termék" a számlához. A feltételei azért ilyenek, mert nem kell más (ingó/ingatlan) biztosíték, ezért nagyobb a kockázat.


"Ja, és prémium ügyfélkategória az, ha normálisan vagyok tájékoztatva valamiről? "


Nem, az a prémium, hogy "külön kezelnek".


A normális tájékoztatás, megvolt az üzletszabályzatban vagy az ÁSZF-ben, ami nyilvános és a honlapon is fent van, illetve a szerződésben, amit aláírtál.

2016. jan. 29. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!