Takarékszövetkezeteki bankokról csupa rosszat hallani, meg sokszor csődbe mennek, miért teszik oda mégis az emberek a pénzüket?
A jelenlegi helyzet nem kedvez a kis bankoknak.
De ha járnál néha vidéken, látnád hogy nincs minden utcában 15 bankfiók, kisebb városokban van az OTP, a nagyképű stílusával, ablaktól ablakig küldözgetnek, húzz sorszámot, várjál fél délelőttöket egy egyszerű számlanyitáshoz, meg a takszöv ahol kedvesen fogadnak, ismernek mindenkit. Te ha választhatnál, hova mennél?
Azon felül amit előző írt a magyar ember híresen 1 bankos típus. Az első pénzintézettel amivel szerződést kötött, élete végéig kapcsolatban marad. Rengeteg felmérés készült ebben a témában, és a magyar bankváltási hajlandóság a béka feneke alatt van, hiába elégedetlen valaki, hiába lenne kedvezőbb csomag, ha egyszer X ügyfele lett, akkor nagyon kevesen váltanak el.
A takszövök pedig pont ezt használják ki, rengeteg 20-30 éve náluk bankoló ügyfél nem vesz tudomást arról, hogy esetleg már lenne konkurens, hogy lenne megoldás arra, hogy 1x bemenjen a fiókba és megkösse a szerződést, aztán mindent netbankon intézzen (és ettől nem csak a nagyon öreg korosztály viszolyog, hanem azok is, akik egyébként munkára, szórakozásra napi szinten netet használnak).
Az OTP is ebből profitál, ők Mo-n a klasszikus első bank, és utána hiába költözik egy fiatal nagyvárosba, ahol már lennének esetleg sokkal jobb lehetőségek, marad az OTP, sőt, hiába kezd el valaki a diák évek után egyre jobban keresni, sokan még azzal sem foglalkoznak, hogy a magasabb bér mellé kedvezőbb csomagokat lehetne kapni.
Persze a sírás az megy, hogy drága a bank, meg bunkó, meg nem tetszik a szolgáltatás, de amíg ilyen alacsony a bank váltási hajlandóság, addig a cégek többsége nem foglalkozik kiemelten az ügyfélmegtartással, ez főleg azokra igaz, akik valami miatt előnyös pozícióból indulnak az új ügyfeleknél, mint az OTP vagy a takszövök.
Én az egyik most csődbe ment takaréknál voltam 15 évig egy közepes városban.
Nem kellett félórákat sorban állnom (ülnöm), mint a nagy bankoknál, általában azonnal mehettem az ablakhoz.
Az összes alkalmazottal tegeződtem, így nem kérdezték a nevem, hanem mosolyogva rögtön ütötték be a gépbe és intézték az ügyemet.
Ezen kívül magasan több kamatot adtak a számlámon lekötött pénzemre, mint bármelyik másik cég, mert ki tudták gazdálkodni.
Most sem a takarék bukott meg, hanem a fideszcimbora brókercég, ami megvette vagy két éve, és azok rántották magukkal a takarékokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!