Vásárolnak a bankkártyámmal?
Nem tudom hogyan jutottak bármiféle adathoz, de észrevettem ma, hogy fogyott pénz a kártyámról és a netbankom kiírt egy ismeretlen oldalt, ahol én fizettem a kártyámmal.
Mit tehetek? Egyértelmű, hogy letiltom a kártyát, de a bankban pl megtudják mondani, hogy milyen címre rendeltek, vagy ki volt ez a szemét, hogy kapjon valamit ezért ?





Én ugyanígy jártam most nemrég. Valószínűleg korábbi netes vásárláskor csenhették el az adataidat. Nekem legalábbis sajnos ez történt.
A bankodat hívd fel, és SOS tiltasd le a kártyádat. Utána be kell menni, és vissza tudod igényelni az így ellopott pénzt, és elvileg a tiltás meg az új kártya díja is visszajár ilyen esetben.
A bankban azt meg tudják mondani, honnan jött a vásárlás, de ezzel ők többet nem fognak kezdeni. Tehetsz feljelentést ismeretlen tettes ellen, ha akarsz.
Köszönöm, így fogok eljárni.
Azért jó lenne, ha bűnhődne is, legalább pénzbüntetéssel, aki vásárolgatott. Talán a rendőrség ki tudja nyomozni...










A bank nem nyomozóhatóság.
A rendőrségen kell feljelentést tenni. Nekik a bank megadja az adatokat amiket tud.
Viszont, hogy milyen címre, milyen regisztrációval ki rendelt, a bank nem tudja.
Az internetes kereskedő tudja csak. A bank csak a fizetési rendszert működteti, semmi mást.
A rendőrság a honlap üzemeltetőjétől fog infokat kérni, hogy kinyomozza az elkövetőt.
A bank, jó esetben visszatéríti az összeget. Vagy azonnal vagy az eljárás végén. Bár van amikor különböző okokra hivatkozva nem hajlandó erre.





Mint az első válaszomban írtam, nekem pont most sajnos ez történt.
OTP-s vagyok, két számlám/kártyám van. Amíg külföldön voltam, mindkettőről levettek kb. 100-100 ezer forintot. Éjszaka derült ki, amikor SMS-t kaptam a vásárlásról. Ugye már eleve a SMS-ben is benne volt a weboldal címe- ezt az OTP is láttam.
Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, még éjjel, és mondták, hogy a rendszer is észlelte már a gyanús tranzakciókat, ezért blokkolták a számlát. (Az még nem kártyatiltás amúgy, de hasonló hatása van.)
Rögtön le is tiltattam mindkettőt, és mikor hazaértem, bementem az OTP-be, és felvettük a jegyzőkönyvet. Pontosan, tételesen meg kellett jelölnöm, mely tranzakciók voltak tévesek (sajnos nem is csak egy volt, de pl. párat már maga a rendszer is visszautasított, szóval voltak sikertelen próbálkozások is, meg limittúllépés, meg minden), és benyújtani a kérelmemet a visszatérítésre. Új kártyákat is igényeltem.
Első körben ki kellett fizetni a letiltási díjat és az új kártyák (cserekártyák) díját is, viszont ezt is beírtam a kérelembe, hogy ennek a díját is visszaigényelném.
Az új kártyák egy hét alatt elkészültek, a konkrétan levett pénzt, kb. két hét alatt utalták vissza, a költségeket meg még ahhoz képest talán újabb egy hét után.
Le a kalappal az OTP előtt amúgy, nagyon gyorsan és hatékonyan intézkedtek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!