Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Vásárolnak a bankkártyámmal?

Vásárolnak a bankkártyámmal?

Figyelt kérdés

Nem tudom hogyan jutottak bármiféle adathoz, de észrevettem ma, hogy fogyott pénz a kártyámról és a netbankom kiírt egy ismeretlen oldalt, ahol én fizettem a kártyámmal.

Mit tehetek? Egyértelmű, hogy letiltom a kártyát, de a bankban pl megtudják mondani, hogy milyen címre rendeltek, vagy ki volt ez a szemét, hogy kapjon valamit ezért ?



2014. szept. 20. 13:56
 1/5 anonim ***** válasza:

Én ugyanígy jártam most nemrég. Valószínűleg korábbi netes vásárláskor csenhették el az adataidat. Nekem legalábbis sajnos ez történt.


A bankodat hívd fel, és SOS tiltasd le a kártyádat. Utána be kell menni, és vissza tudod igényelni az így ellopott pénzt, és elvileg a tiltás meg az új kártya díja is visszajár ilyen esetben.


A bankban azt meg tudják mondani, honnan jött a vásárlás, de ezzel ők többet nem fognak kezdeni. Tehetsz feljelentést ismeretlen tettes ellen, ha akarsz.

2014. szept. 20. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm, így fogok eljárni.

Azért jó lenne, ha bűnhődne is, legalább pénzbüntetéssel, aki vásárolgatott. Talán a rendőrség ki tudja nyomozni...

2014. szept. 20. 14:53
 3/5 Koplárovics Béci ***** válasza:
Jó eséllyel nem magyar illetőségű az elkövető. Egy vírusirtás sem ártana a számítógépeden, ha már vásároltál valamit a kártyával a neten.
2014. szept. 20. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A bank nem nyomozóhatóság.

A rendőrségen kell feljelentést tenni. Nekik a bank megadja az adatokat amiket tud.


Viszont, hogy milyen címre, milyen regisztrációval ki rendelt, a bank nem tudja.

Az internetes kereskedő tudja csak. A bank csak a fizetési rendszert működteti, semmi mást.


A rendőrság a honlap üzemeltetőjétől fog infokat kérni, hogy kinyomozza az elkövetőt.


A bank, jó esetben visszatéríti az összeget. Vagy azonnal vagy az eljárás végén. Bár van amikor különböző okokra hivatkozva nem hajlandó erre.

2014. szept. 21. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Mint az első válaszomban írtam, nekem pont most sajnos ez történt.

OTP-s vagyok, két számlám/kártyám van. Amíg külföldön voltam, mindkettőről levettek kb. 100-100 ezer forintot. Éjszaka derült ki, amikor SMS-t kaptam a vásárlásról. Ugye már eleve a SMS-ben is benne volt a weboldal címe- ezt az OTP is láttam.

Azonnal hívtam az ügyfélszolgálatot, még éjjel, és mondták, hogy a rendszer is észlelte már a gyanús tranzakciókat, ezért blokkolták a számlát. (Az még nem kártyatiltás amúgy, de hasonló hatása van.)

Rögtön le is tiltattam mindkettőt, és mikor hazaértem, bementem az OTP-be, és felvettük a jegyzőkönyvet. Pontosan, tételesen meg kellett jelölnöm, mely tranzakciók voltak tévesek (sajnos nem is csak egy volt, de pl. párat már maga a rendszer is visszautasított, szóval voltak sikertelen próbálkozások is, meg limittúllépés, meg minden), és benyújtani a kérelmemet a visszatérítésre. Új kártyákat is igényeltem.

Első körben ki kellett fizetni a letiltási díjat és az új kártyák (cserekártyák) díját is, viszont ezt is beírtam a kérelembe, hogy ennek a díját is visszaigényelném.

Az új kártyák egy hét alatt elkészültek, a konkrétan levett pénzt, kb. két hét alatt utalták vissza, a költségeket meg még ahhoz képest talán újabb egy hét után.


Le a kalappal az OTP előtt amúgy, nagyon gyorsan és hatékonyan intézkedtek.

2014. szept. 21. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!