Ha a Telenor 2 éves hűségidőm idén lejár, és nem akarom tovább a hűségidőt, akkor azt nekem kell közölni a Telenornál? Fel kell mondanom, vagy automatikusan megszűnik? Részletek lent:
Na az a helyzet, hogy én ma feladtam a levelet tértivevénnyel és ajánlottal, amiben megírtam, hogy a 2012.08.27.-én kezdődő előfizetésem 2014.08.27.-én lejár, ezért azt 2014.08.28.-val szüntessék meg! A továbbiakban többé nem tartok igényt a szolgáltatásukra, mert rendkívül elégedetlen voltam vele! Sok gondom volt a Telenor-al, és ha felsorolnám hogy mi minden, akkor azt egy litánia lenne, de sort kerítek arra is! Ez egy lehúzós cég, mert felelőtlenek, nem kérnek hitelbírálatot a szerződések megkötésekor sem. A lényeg, hogy legyen ügyfelük, és erőszakkal hogy megtartsák őket, és hogy mindenbe belekössenek, és becsapjanak minket ügyfeleket.
A szerződésemben azt írják, hogy XX idő előtt jelezni kell, fel kell mondanom, ha nem kérem a szolgáltatásukat.
Az előírtak szerint meg is teszem, de Várpalotán a Telenor-hoz bementem személyesen is, és a csaj azt mondta, hogy a lejárt hűségidőt nem kell felmondani ha nem tartok rá igényt, mert automatikusan megszűnik! Én meg mutatni akartam neki a szerződésem, amiben épp az ellenkezőjét írják! Nem volt hajlandó rá pillantani sem, a kezét is tartotta, hogy nem akarja elolvasni, és ingerülten elzárkózott mert azt mondta, hogy: - Higgyem el, hogy nem kell jelezni, hogy kérem a megszüntetést a szerződés lejártával, mert automatikusan megszűnik az előfizetésem, és nem akar rosszat nekem. -Mondjátok meg? Ez most IGAZ?-
Én kételkedem, mert a szerződésem egészen mást ír, ÉPP AZ ELLENKEZŐJÉT. Ja és azért is kételkedem, mert a Telenor-os csaj ingerült volt velem, és azért is kételkedem, mert más telefonos szolgáltatónál, pl. a 30-asok-nál az édesanyámnak amikor lejárt a hűségideje, nem akart tovább ügyfelük lenni (az anyagiak miatt is) neki azt egy megadott időn belül jelezni kellett, ÉS ÍGY TUDTA MEGSZÜNTETNI A HŰSÉGIDEJÉT!
Szerintem a csaj engem átvert (akart volna, mert nem engedtem), mert én úgy tudom, hogy ha valaki nem kéri a lejárt hűségidős szerződésének megszüntetését, akkor az automatikusan folytatódik tovább, mivel nincs ellenvetése!
Mi a véleményetek erről? Most be akart csapni, és rosszat akarni a Telenoros csaj Várpalotán, avagy sem?
persze, hogy az előfizetés nem szűnik meg, az megmarad, ha nem mondod le, a hűségidő szűnik csak meg
ha elégedetlen voltál a szolgáltatásukkal, akkor jól tetted, hogy lemondtad, a várpalotai ügyintézővel meg ne törődj
Ha lejár a hűségidőd, akkor nem azt mondod fel, hanem az előfizetésedet.
Az ügyintéző meg egy a sok közül, aki szinte 0 tudással ül a pult mögött.
A leírásod alapján te sem vagy tisztában az "előfizetés" és a "hüségidő" fogalmával, rendszeresen kevered a két fogalmat.
A hüségidő azt jelenti, hogy a vásárláskor vállaltad, hogy adott ideig a szolgáltatást nem szünteted meg, vagyis előfizető maradsz.
Előfizetés: havidíjat fizetsz, cserébe telefonálhatsz.
Most hogy ezt tisztáztuk, nézzük az állításaidat:
"... megírtam, hogy a 2012.08.27.-én kezdődő előfizetésem 2014.08.27.-én lejár, ezért azt 2014.08.28.-val szüntessék meg!" -> a hüségidőd jár le és az előfizetést akarod megszüntetni. Remélem így írtad.
"a csaj azt mondta, hogy a lejárt hűségidőt nem kell felmondani ha nem tartok rá igényt, mert automatikusan megszűnik! " -> ez igaz, a hüségidő lejártával a hüségidő megszünik.
"- Higgyem el, hogy nem kell jelezni, hogy kérem a megszüntetést a szerződés lejártával, mert automatikusan megszűnik az előfizetésem, és nem akar rosszat nekem." -> Ez nem igaz, az előfizetés nem szünik meg a hüségidő lejártával.
És most a valóság:
Az egész úgy müködik, hogy a hüségidő lejárta annyit jelent, hogy nem kell tovább az előfizetőjük lenned, vagyis az előfizetést akár fel is mondhatod, vagy díjcsomagot válthatsz (akár feltöltőkártyás díjcsomagra), átviheted a számod egy másik szolgáltatóhoz. A hüségidő lejárta után az előfizetés automatikusan nem szünik meg, hanem a szerződés szerint az addig határozott idejü szerződés automatikusan határozatlan idejüvé válik, azaz a hüségidő lejárta után bármikor, 8 napos felmondási idővel felmondhatod a szerződést, de amíg fel nem mondod, addig fizetned kell az előfizetési díjat.
Ahogy te is írod, meg lehet bízni a szolgáltatót a szerződés lejárta előtt is, hogy a hüségidő lejárta után szüntesse meg az előfizetést.
Az előfizetés megszüntetéséről való szándékodat bejelentheted levélben, a telefonos ügyfélszolgálaton, vagy személyesen, valamelyik telenor ,,boltban''.
A Telenor ÁSZF szerint ( [link] ) ha levélben szünteted meg, akkor fel kell tüntetned a telefonszámodat (amelyet meg akarsz szüntetni), a Telenor azonodítódnak, a megszüntetés dátumának és alá kell írnod. (ÁSZF 9.1.4.3)
Amennyiben tehát leveledben a fenti adatokat feltüntetted, akkor as zolgátatást az általad megjelölt napon meg kell, hogy szüntesség. Amennyiben bármelyik adatot nem tüntetted fel, jó eséllyel nem fogják figyelembe venni a leveledet. (A szolgáltató címe: 2045, Törökbálint, Pannnon út 1.), ugye ide küldted a levelet?
A telenoros nővel a vitádat meg innen nem tudom megítélni, mert nem világos, hogy hüségidőt akartál megszüntetni, vagy az előfizetést. Előbbi esetben a nő reagálása érthető, utóbbi esetben nem.
És a levélben is remélem, kifejezetten a szolgáltatás vagy előfizetés megszüntetését kérted és nem a hüségidő megszüntetését.
Amúgy ezt írtam a levelemben a Telenornak :
"A 2012.08.27.-én kezdődő előfizetésem 2014.08.27.-én lejár, ezért azt 2014.08.28.-val szüntessék meg! A továbbiakban többé nem tartok igényt a szolgáltatásukra, mert rendkívül elégedetlen voltam vele!"
Minden kötelező adatot leírtam a levélben amit mondtál, és igan, oda küldtem a levelet amit leírtál!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!