A netbank átutalást vissza lehet hívni akkor is ha várakozóban van a küldött összeg és akkor is, ha a számlavezető átvette? Ennek a banknak az oldalán azt írják, hogy igen:
"Mi a teendő, ha átutalásunkat hibásan adtuk fel?
Ha NetBankon keresztül ad fel hibásan egy átutalást, vagyis nem a megfelelő összeget adta fel; vagy esetleg nem a jogosult számlára utalta át, akkor lehetőség van a tranzakció törlésére. Figyelem! Csak a "Számlavezető átvette" és a "Várakozó" státuszban lévő tranzakciók esetén él ez a lehetőség. Az átutalást a "Napi tranzakció" menüpontban, a megfelelő "Lemondás" gombbal törölheti. Ezek után újra fel kell adni az átutalási megbízást, a megfelelő adatokkal."
Innen van az idézet:
Bizony, bizony, nagyon kell vigyázni erre, mert aki csalni akar, az pont az általad leírt lehetőséget használja ki, úgy tesz, mintha "elutalta" volna a pénzt, erről csinál egy "igazolást" számodra, elküldi mailben, majd a netbankon visszahívja az utalást.
Két lehetőséged van arra, hogy ezt ne tehesse meg veled senki:
1. Megvárod, míg megérkezik a számládra a pénz
2. Az utaló fél küldjön egy olyan banki igazolást, hogy az átutalás visszavonhatatlan. Ilyen igazolást az Ő bankja adhat, ha személyesen bemegy a fiókba és kér.
Mivel a netbankos utalások többsége ma már 4 órán belül teljesül (kivéve pl, ha késő délután indult az utalás, vagy munkaszüneti nap következik), ezért érdemes inkább megvárni, hogy a pénz megérkezzen hozzád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!