Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Bankkártya kezelési költség...

Szabika1983 kérdése:

Bankkártya kezelési költség elévül? Muszáj fizetnem? Panasszal csökkenthető az összeg?

Figyelt kérdés
A minap kaptam egy levelet a KsH banktól. Már el is felejtettem, hogy van náluk egy bankkártyám. Most 40.000 Ft-ot követelnek, a havi kezelési díj és kamatok miatt. Eddig egy levelet sem kaptam tőlük, másfél éve!!! Felhívtam őket, és csak azt hajtotta nekem a call centeres, hogy már papíron nem tájékoztatnak, csupán netbankon keresztül. Se email, se posta, semmi. De 1,5 év után keresnek, ez jogos? Vagy kérhetem a csökkentést? Panasszal élhetek?
2013. nov. 30. 10:29
 1/6 Shai-Hulud ***** válasza:
62%

Nem. A fennálló tartozás csak több év alatt (azt hiszem 5 év) évül el, vagyis a bank jogosan követeli tőled a díjat.

Ezzel nincs mit tenned, mindenképpen be kell fizetned. És jobb ha hamarabb, mert a kamatok csak nőnek.

2013. nov. 30. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, 5 év az elévülés... De...! Elvileg panasszal élhetek, nem? Semmilyen előzetes, vagy közbeni tájékoztatást nem kaptam, "hogy te marha, több tízezres mínuszod van"... Terhelhetik ennyi mínuszba a kártyát! Ez felháborító!!!
2013. nov. 30. 11:52
 3/6 Shai-Hulud ***** válasza:
69%

Az egyenlegedet bármikor megnézhetted volna, a bank nem köteles külön értesítgetni, hogy mínuszod van. A te bankszámlád, és elvileg te tudod, hogy mit csinálsz vele.

Mivel ezek szerint másfél éve hozzá sem nyúltál, így a bank joggal gondolhatja, hogy nem áll szándékodban a számládon jelentkező mínuszt pótolni, ezért felszólítottak rá.

Bocs, de erre nem tudok mást mondani, mint hogy a bank eljárása teljesen korrekt, a követelése teljesen jogszerű.

Neked kellett volna gondoskodnod a saját számládról, ezért a hiányért nem a bank a felelős, a hibát te követted el.

2013. nov. 30. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
És a banknak nem kellett volna mondjuk akár fél év múlva értesítőt küldenie? Nincs rajta mozgás stb... Én ezt minimum elvárnám!!!
2013. dec. 1. 22:03
 5/6 Shai-Hulud ***** válasza:

Amennyiben nem kérted az írásos számlaértesítőket, úgy a banknak egyáltalán nem kötelessége értesítőt küldeni. Az egyenlegedet bármikor meg tudod nézni pl. netbankon keresztül, a saját érdekedben. Ha ezt elmulasztottad, az nem a bank hibája.


(Még örülhetsz, hogy másfél év után szóltak, és nem 4,5 év után egy bírósági végrehajtónak adták át. Akkor most úgy 200-250 ezret követelnének tőled.)

2013. dec. 1. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Tudom, hogy nagyon rossz, de sajnos jogos.


Nem bántásból írom, de hogy hol milyen számlád és kártyád van azt neked kellene tudnod. Az ilyet az ember tudja, de ha elfelejti az sem mentesíti semmi alól sem.


Amúgy nem ártana ha kérnél egy részletes kimutatást, mert a 40 000 ft kamatokkal is nagyon durva másfél év alatt.

Havi zárlati díj és éves kártyadíj másfél év alatt szerintem csak a legdrágább esetben ennyi.


Ha mondjuk volt két éves kártyadíj terhelés (dombornyomott kártya és drága, mondjuk 6500 ft/év) és nagyon drága számlavezetési díj (mondjuk havi 1000 ft), az akkor is 13 000 + 18 000, ami 31 000 ft.

Persze erre durva kamat mellett rájöhet 9 000 ft (bár ennyire durva ilyen jellegű tartozásra talán nem szokott).


Viszont így mindenből a legdrágábból számoltunk.

Ha nem a legdrágább számla és kártya van, akkor 40 000 ft még kamatostul sem jön ki.


Nem kerültél valahogy mínuszba már másfél évvel ezelőtt és utána mivel nem tudtad használni vonták a többit?


Minél hamarabb menj be, mert elodázni nem jó megoldás.

Nem is old meg semmit, csak növeli a tartozást.


Kérj részletes tájékoztatást, utána próbálj meg megegyezni részletfizetésben!

Ne várd meg, amíg végrehajtás lesz belőle.


A számla illetve kártya kell-e még?

Ha nem, a kártyaszerződést mondd fel!

A számlát nem lehet megszüntetni amíg nem nulláztad az egyenlegét, de utána tanácsos lenne.


Ha van netbankod ott tájékozódj először az elmúlt másfél évről és más konkrét ismeretek birtokában menj be!


Elhiszem, hogy nagyon dühítő és adott esetben nagy plusz teher, de nem a bank hibázott!

Nagyon szemetek tudnak lenni, nem szokásom őket védeni, de most ebben nem ők hibáztak.


Ha bemész, próbálj meg higgadt maradni és lássák rajtad, hogy a megoldást keresed a problémára, akkor van esély a sikeres tárgyalásra.


A jövőre nézve pedig azt ajánlom, hogy kérj havi számlakivonatot. Ha a papír alapú nem ingyenes, akkor e-mailon. Ha úgy nem lehet, akkor netbankban kövesd nyomon. (Netbank ingyenes szokott lenni.)

2013. dec. 7. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!