Rossz számlaszámra utaltam a pénzt. Mi a teendő ebben az esetben? (bővebben lentebb)
Az egyetem gyűjtőszámlájára szerettem vna utalni pénzt, elmentem az illetékes bankba, és csak akkor vettem észre, hogy nem írtam fel a számlaszámot :/ megkértem az ügyintézőt, hogy legyen szíves nézzen utána az interneten, vagy az eddigi tranzakciók közt.
Lediktálta nekem a számot, én pedig minden kétely nélkül leírtam..befizettem "X" összeget (mert a sajátomon nem semmi összeg)..hazaértem, és akkor láttam, hogy rossz a "kedvezményezett számlaszáma"..
Van rá mód, hogy visszakapjam a pénzt, stbstb.??
"elmentem az illetékes bankba, és csak akkor vettem észre, hogy nem írtam fel a számlaszámot"
"Lediktálta nekem a számot, én pedig minden kétely nélkül leírtam"
Bocs, de az előzmények ismeretében simán lehet, hogy te értetted rosszul. Ha nem olvastad vissza, vagy ő még egyszer, az sem volt bölcs dolog.
Kedves előttem szóló, nem haragszom. Amennyiben az utalás értéknapon kifutott, akkor azt már nem stornózhatod, és a bank jogosult visszavonhatatlansági igazolást kiadni. Egy pénztári készpénzbefizetés viszont a befizetés napján "nyom nélkül" stornózható (tehát nem jelenik meg a bankszámlakivonaton).
Tudom, hogy így van, mert már volt rá példa.
Az átutalás addig visszavonható, amíg az összeg nem könyvelt, hanem csak zárolt. Könyvelést követően - főleg, ha már kiment a GIRO-ba - a tranzakció nem vonható vissza és ismét mondom, kiadható rá a visszavonhatatlansági igazolás.
Nem tudom ez milyen bank, a fél családom bankos.
Azért érdeklődnék, hogy kérdező hogy járt. Mert a mi bankjaink szerint utalás visszavonható amíg zárolva van.
az ügyintézővel szóba jött a diákhitel, és mielőtt befejeztem volna a mondókámat, hogy hogysmint alakulnak a dolgaim a diákhitel központtal, oda sem figyelt, hogy mit beszélek, automatikusan a diákhitel számlaszámára keresett rá a neten, merthogy ő úgy értette, h. vissza szeretném törleszteni 1 részletét.. -.- holott erről szó nem volt, csak egyszerűen figyelmetlen, nem is értem hogy alkalmazhatnak 1 ilyen embert.. bementem reklamálni másnap, és mondta h. nyugi, elintézi nekem a dolgokat..felhívta a diákhiteleseket, hogy legyenek szívesek utalják vissza nekem a pénzt stbstb., azt mondták a telóban h. ez 1 hosszú procedúra lesz, írjak 1 kérelmet amiben megfogalmazom, hogy miért történt ez a baki, csatoljak hozzá ezt meg azt (átutalási megbízás másolata, személyes adatok), küldjem el faxon, biztonság kedvéért postai úton is..
Végül sikerült elintéznem a dolgot, legközelebb már csak azért megyek vissza a bankba, hogy megszüntessem náluk a számlámat mert nem szeretnék a jövőben ilyen retardált ügyintézők miatt idegbajoskodni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!