Biztonságosabb bankolás: egyedi azonosító kódot miképpen kapom meg?
Most, szeptembertől biztonságosabb lett a bankolás. Az ezzel kapcsolatos hírt sok helyen lehet olvasni.
Az alábbi mondat ragadta meg a figyelmemet és az érdekelne: az ügyfelekhez miképpen fog eljutni az egyedi azonosító kód, banki alkalmazásban, üzenet formájában vagy a bankfiókba kell bemenni?
"Sokszor előfordul, hogy banki ügyintézőnek adják ki magukat a csalók, akik felhívják az ügyfelet, hogy megszerezzék az adatait. Az MNB ezért azt ajánlja, hogy a bankok használjanak egy olyan egyedi azonosító kódot, amely alapján az ügyfél tudni fogja, valóban a bank hívta-e fel."
"a bankfiókba kell bemenni?"
Nyilván nem fognak 5 millió ügyfelet berendelni a fiókokba, még ha lesz is belőle valami. Netbankár, applikáció, SMS, email vagy az ügyfél által kezdeményezett azonosított hívás.
Csak az a lényeg, hogy ne az "ügyintéző" mondja meg, miközben téged hív. :-)
Banki utalásomhoz vagy tranzakciókhoz kapok egy SMS-t, amellyel jóvá kell hagyni az ügyletet.
Az én megadott telefonomra érkezik..
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!