Használt autó: lízing vagy személyi kölcsön? Melyik a kedvezőbb?
Egyik sem. Autóra nem veszünk fel hitelt, főleg nem használt autóra.
Ha nettó 1 millió a bevételed, akkor gondolom nem okoz gondot havi 400-500 ezret félretenni. Kevesebb, mint 1 év alatt a zsebedben lehet az autó ára. Míg személyi kölcsön esetnél 5-6 év alatt 7-8 millió forintot fizetnél vissza, miközben a használt autód piaci ára sokat fog csökkeni reálértéken.
A lízing jellemzően kedvezőbb kamat oldalról. Tehát olcsóbb. Viszont a bank rátelepedik az autóra. Ha totálkárosra töröd/törnek, akkor tudtommal egyben kérik vissza az összeget, persze casco fedezi, de nem egyszerű így se.
A személyi hitel drágább, magasabb kamatú, de kötetlenebb. Senkit nem érdekel mire költöd. Ha gond van a kocsival, nem érdekli a bankot, csak fizessed a részleteket. Én inkább a személyi mellett döntöttem.
Viszont minden ilyen hitel esetében fontos, hogy igazán akkor éri meg, ha előtörlesztesz időnként és pár éven belül lezárod. Emiatt a leghosszabb futamidőre érdemes megkötni, amit nem éri meg teljesen kifuttatni.
Használt autóra nem biztos, hogy megéri kölcsönt felvenni. Én 2 alkalommal is új autóra vettem fel. Persze csak Dacia-ra és nem egy faxverős 20 éves bmw-re :)
Családi kedvezménnyel vettem legutóbb egy Jogger-t, kb 5-6M körül volt az én részem így.
Te egy használt kocsit venném 5M-ért. Hány éves lenne? Magyarországi? Benzines, dízel?
Vitatkoznék ezzel a magánszemélynek nem éri meg dologgal. Az attól függ.
2021 elején vettem egy Opel Astra-t 1.5 évesen 4.5 milliós vételárral, 29 ezres futassal. 2 milliot fizettem be kezdésnek.
4.16% fix kamattal 272 ezer ft kamat volt rá 5 évre. Nos ez kicsit kevesebb mint egy havi bérem. Most törlesztettem elő a maradék hátralékot, kemény 10 ezer ft-ot kért a bank érte. Enyém az autó. 4.5 éves kocsi.
#7: oké, de 2 év még semmi. Majd 5-6 év múlva térjünk vissza rá, hogy mennyit is ér a tragacsod REÁLértéken ;)
Azt meg sehol nem írtam, hogy nem éri meg az új. Azt írtam, hogy hitelt nem éri meg felvenni rá.
Szövegértelmezésed 0
8-as keserű a szőlő? :)
Nekem év végén volt 5 éves a kocsim. Újonnan 3.3M volt. Most 3-4M közötti értékkel bír. És csak egy Dacia-ról van szó.
Arról pedig nem is beszélve, hogy 5 év alatt csak a kötelező szervizre kellett költeni. Semmi más gond nem volt vele. Nem úgy mint egy használt autónál.
#9: Azért ennek annyira ne örülj. A 2018-as 3.3M az a mai 5.3M-val ekvivalens. Ha ma 3-at ér, akkor 43%-ot vesztett az értékéből reálértéken 5 év alatt.
😊
Google: infláció kalkulátor
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!