A Wise számlámon átváltottam az összes fontot eurora és forintra. Egy szlovákiai automataból 500 euró helyett hogy emelhetett le fontot 560 euró értékben? hogy lehetséges ez? Wise-nak írtam, mivel érvelhetek?
Vagy úgy. Minden kártyának van egy alapértelmezett pénzneme, a Wise kártyák esetében ez GBP. Ennek sok jelentőssége nincs, csak annyi, hogy ezt a POS terminálok és ATMek tudják érzékelni és némelyik ha azt érzékeli, hogy nem a kártyád pénznemében tervzel pénzt felvenni / költeni, akkor felajánlja, hogy átváltja neked a "saját" pénznemedre, Wise kártya esetén GBP-re és úgy terheli be a kártyád.
Ezt jellemzően rettentően rossz árfolyamon teszik, és ilyenkor az ATM vagy POS terminál által felajánlott átváltást el kell utasítani, már ha engedi, mert vannak olyan ATM-ek amik ragaszkodnak hozza, hogy a kártyád pénznemére váltsák a felvett összeget. Te valószínűleg nem utasítottad el a pénzfelvételkor az ATM áltla felajánlott pénzváltást, így az ATM átváltotta a felvett összeget a saját árfolyamán GBP-re, a Wise meg visszaváltotta forintra vagy euróra, mert GBP nem volt a számládon.
Pár cikk erről a jelenségről:
#4
Köszönöm szépen. Akkor nem lesz mást tennem, mint ezt benyelni. Hatvan euróm bánta. Nem volt átváltással kapcsolatos kérdés, és nyelvválasztasi lehetőség sem.
Mindenesetre az érdekes, hogy a barátnőm kártyáján az eurót választotta az ATM, és ő is a szigeten nyitotta a számlát. Neki nem váltott, és nem számolt fel külön majdnem 9 font költséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!