Kaptam egy e-mailt az OTP-től, hogy letiltják 24 óráig a netbankomat, mert túl sokszor próbáltam belépni, de nem én voltam. Van valami teendő?
Én felhívnám az ügyfélszolgálatot és rákérdetnék.
Az e-mail-ben volt valami link? Lehet, hogy csalás az egész.
Azóta megpróbáltál belépni?
Akkor nincs teendőd.
Azért a helyedben megváltoztatnám a jelszavamat a biztonság kedvéért.
Mivel a bejelentkezési azonosítódat, tehát az OTP internetbankhoz használt email címedet csak te ismered, mégis miért próbált volna egy idegen valaki belépni, amikor jelszót sem tud hozzá és a visszaigazoló SMS se az ő telefonjára érkezik, hanem a tiedre.
Főleg ha applikációból lépsz be.
Melyik módszert használod? Lehetséges, hogy korábban megadtad a bejelentkezési adataidat valahol, esetleg adatlopó szoftver van a gépeden, vagy adatlopó applikáció a telódon.
Szerintem az OTP rendszerével volt a gebasz, csak ugyebár azt nem ismerik el, mert könnyebb az ügyfélre fogni, hogy ő ütött el valamit. Mondjuk a te esetedben az applikáció egyértelműen azonosít, szóval furcsa lenne, ha bármit is elütöttél volna. Én is kaptam ilyen 24 órás tiltást júniusban, én laptopról próbáltam belépni. Küldtem nekik email, válaszoltak másnap délelőtt, délután pedig ahogy letelt a 24 óra, simán beengedett újra.
Hozzáférés ideiglenes tiltása
Kedves Ügyfelünk!
OTP internetbank hozzáférésedet 24 órára letiltottuk, mert többször is megpróbáltál belépni, de nem sikerült azonosítanod magad.
Tiltás időpontja: 2023.06.26. 16:05
Ha a belépést nem te kezdeményezted, úgy digitális fiókod hozzáférését felfüggesztheted. Később a hozzáférést bármelyik bankfiókunkban újra engedélyezheted.
Üdvözlettel,
OTP Bank
Kérdés esetén keress minket bizalommal!
Hívj minket:
+36 (1) 3 666 666
Tisztelt H...... István!
Köszönettel fogadtuk bankunkhoz intézett levelét.
Amennyiben felfüggesztésre került a fiókja, az ideiglenes felfüggesztés a tiltást követő 24 óra elteltével automatikusan feloldódik, amennyiben ezt megelőzően szeretné ennek feloldását kezdeményezni Bankfiókban vagy új jelszó igénylésével van lehetősége ezt megtenni. A Digitális szolgáltatási szerződés esetében az azonosítás folyamatát egy automata rendszer végzi, amennyiben akár egy karakter eltérést érzékel a felület, abban az esetben meghiúsul a bejelentkezés, ha ezt tapasztalja javasolt az újabb jelszó igénylése.
- A folyamat:
1. meg kell adni az email címet és a regisztrált telefonszámot
2. ha az adatok megfelelőek, akkor a regisztrált email címre fog kapni egy mailt
3. az emailben lévő „Új jelszó beállítása” gombra/linkre kell kattintani
4. az oldal betöltésekor egy SMS bekérő oldal jelenik meg és ezzel párhuzamosan a regisztrált telefonszámra kiküldésre kerül a kód
5. a kód sikeres megadása után kapja meg egy másik SMS-ben az új ideiglenes jelszót
6. utána ha ezzel a jelszóval belép (internetbankon, [link] ), akkor belépés helyett meg tudja adni az új végleges jelszavát, amit ismét SMS-el kell jóváhagyni és utána már használható is belépéskor és mobil eszköz regisztrációkor
Fontos, hogy új jelszó igénylése esetén először az új internetbanki felületre lépjen be jelszót módosítani, utána használható az applikáció is, amelyet javasolt törlést követően újra telepíteni.
Amennyiben továbbra is problémát tapasztal, a regisztráció törlését tudjuk javasolni, amelyet bármely OTP-s Bankfiókban, a 06-1/20/30/70-3-666-388-as telefonszámon vagy honlapunkról elérhető chat szolgáltatásunkon keresztül kérheti munkatársaink segítségével. Törlést követően az újbóli regisztráció bármikor megismételhető. További információt az internetbank fiókjával és letiltásával kapcsolatban szintén ezeken az elérhetőségen kérhet.
Üdvözlettel:
Baka Sándor
Kiemelt Contact Center ügyfélszolgálati tanácsadó
OTP Bank Nyrt.
Retail Divízió
Videóbank és Digitális Csatornák Ügyfélszolgálati Osztály
telefon: +36 (1) 366-6388
e-mail: ibmb@otpbank.hu
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!