Valóban ilyen nevetségesen könnyű lenne 20 millió forintot szerezni csalással?
"Oláh-Paulon László alezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési osztályának vezetője az online csalásokról szóló keddi budapesti sajtótájékoztatón számolt be a sikeres felderítésről. Mint mondta, az elkövetők telefonon rávették a sértettet, hogy telepítse a számítógépére az AnyDesk alkalmazást, ami távoli hozzáférést biztosít a számítógéphez, majd ennek segítségével húszmillió forintot utaltak a bankszámlájukra."
Bankonkènt havonta lenyúlnak ügyfelektől kb. 5-20 millió forint közötti összeget igy vhising hìvásokkal.
Jellemzően nem is országon belül csinálják, hanem szomszèdos országokból ahol találni magyarul beszèlő "munkaerőt": Szlovákia,Románia,Ukrajna, ìgy sokkal nehezebb nyomozni utánuk.
Engem afrikai meg londoni számokról hívogattak, hogy a Goodbrain Investmentsnél (valami hasonló hülye név volt) nyissak tőzsdei számlát, miután rákattintottam egy Google hirdetésre és megadtam nekik egy kamu nevet és az egyik eldobós telószámomat. Először angolul győzködtek, nyitottak nekem a "kereskedői felületükön" egy számlát és naponta hívogattak, hogy lépjek már be és fizessek be 50 dolcsit, majd meglátom milyen jó lesz.
Kb. 3 hét után meg már egy tört magyarsággal beszélő csaj hívott tőlük, gondolom felvettek minden kelet-európai országból valami anyanyelvi munkaerőt, hogy ő is győzködje az angolul nem jól kommunikáló, vagy nehezen meggyőzhető ügyfeleket.
Aztán egy hónap után lekoptak, nem hívtak többé.
Ezt csak úgy lehetne kivédeni, ha oktatnák a lakosságot. Az egész éves politikai kampányolás helyett a tévében és egyes online platformokon mehetnének olyan reklámok, amelyek felhívnák ezekre a csalásokra a figyelmet. Ezerszer hasznosabb lenne a lakosságnak és lenne rá keret, ha másra is van.
Elég lenne néhány egyszerű szöveg. Mint például, a bank soha nem akar belépni a készülékeire, nem akar vírusirtót telepíttetni önnel (ami amúgy egy rendszergazdák által használatos távmenedzselő szoftver) és ha valaki egy bank nevében erre akarja rávenni magát, akkor az csaló. A többi csalás típusra is hasonlóan fel lehetne hívni a lakosság figyelmét.
De hát a korunk társadalmai már csak ilyen álszentek, amikor kampányolnak, akkor jaj de fontosak az emberek (családok, gyerekek, elesettek), de amikor több embert átvernek és tönkretesznek a csalók, akkor annyival elintézik, hogy minek dőltek be.
Mennek ilyen reklámok, csak jórészt hatástalanok. Ugyanis hiába látja az egységsugatú hülye, nem fog fel sokat belőle, aztán ha jön a hívás, hogy "a banktól vagyok és gyanús mozgás volt a számlán", akkor elfelejt gondolkodni és megadja a kettős azonosítás kódját.
A logikus gondolkodást meg nem lehet oktatni, az vagy van, vagy nincs.
Ami talán segíthetne még, ha többen tudnának angolul, mert akkor talán leesne a sok szerencsétlennek, hogy az Anydesk marhára nem vírusirtó.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!