Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Miért nem kapok mindig visszai...

Miért nem kapok mindig visszaigazolást a bankkártyás vásárlás után?

Figyelt kérdés
Be van állítva, hogy érkezzen kód a telefonra, de néha nem érkezik. Ha pedig csalás áldozata leszek, hogy reklamálhatok?

2023. júl. 8. 22:33
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom, mit hiányolsz?

Pénztárnál történő fizetés után, vagy online vásárlás után nem kapsz visszaigazolást?

Kódot online vásárlás esetén küldenek, a többfaktoros biztonsági azonosítás egyike, de nem választhatod, állíthatod, hogy küldjenek-e.

Bankkártyás vásárlás után nem kódot, hanem a vásárlás adatait küldik (időpont, mennyit fizettél, kinek, mennyi lett az egyenleg stb.) Ennek küldése szokott választható, azaz állítható lenni. De az is választható szokott lenni, vagy a pénzintézet által megszabott, hogy mikor küldenek (p. adott összeg felett stb.)

2023. júl. 9. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
80%
Három banknál is így jártál? #CIB, #OTP, #Erste a kulcsszavak közt.
2023. júl. 9. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:

Be van állítva, hogy ha vásárlok online, akkor miután beírtam a kártya adatokat, a telefonommal meg kelljen erősítenem, hogy én vásároltam.


De csomószor nem jön meg.

2023. júl. 9. 14:39
 4/5 A kérdező kommentje:
Ha nem erősítem meg, sikertelen a vásárlás. De ha nem kér megerősítést, bárki vásárolhat, aki tudja a kártya adataimat.
2023. júl. 9. 14:40
 5/5 anonim ***** válasza:
75%

Online vásárlás esetén 2019. szeptember 14-től van erős ügyfélazonosítás, ami kétfaktoros azonosításnak is neveznek. Nem beállítás kérdése, kötelező. Ügyfélként legfeljebb a faktor azonosítás módját választhatod meg: kódot küldjenek SMS-ban, vagy pl. ujjnyomat azonosítás legyen. De! Csak akkor van erős ügyfélazonosítás, ha az online kereskedő, szolgáltató EU-s országba van bejelentve. Ha amerikai, kínai, világvégi szigeten stb. van bejelentve, akkor nincs ilyen azonosítás.


Ezért kell online fizetéshez WEB-kártyát, vagy más néven virtuális kártyát használni, ami „ezer éve” van, és akkor is biztonságos, ha nincs az új erős azonosítás. Banki technikától függ, hogy a kártya csak hozzátartozó alszámlán levő összeghez fér hozzá, amin alaphelyzetben 0 Ft van; vagy a számlán levő összeghez fér hozzá, de alaphelyzetben 1 Ft a limitje. Ha a tulajdonos fizetni akar vele, akkor erős azonosítás után pénzt tehet az alszámlára, illetve a másik esetben megemelheti a limitet. Fizet, aztán marad a 0 Ft-os alszámla, illetve az 1 Ft-os limit. Huncutkodni akarók megszerezhetik ennek a kártyának az adatait, semmire sem mennek vele. A virtuális kártya éves díja 2000-3000 Ft között van, az első éves kártyadíjat a legtöbb bank elengedi.

Idejét nem tudom, mióta van ilyen kártyám. A POS-termináloknál, ATM-eknél használt kártyám adatai sosem szerepeltek a neten.

2023. júl. 13. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!